Advies gevraagd table hopping

Discussie in 'Algemeen' gestart door MaartenN, 26 mrt 2017.

1. MaartenN

MaartenN Goochelaar

Lid geworden:
    25 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    14
    Dag heren/dames

Ik ben nog zoekende naar mijn eigen stijl. Ik treed met name op bij bruiloften, verjaardagen enz.... dus van tafel naar tafel... De trucs die ik nu gebruik zijn vaak kaarttrucs die instant reset zijn (Brianwave, Triple Deck en soms een Svenpad o.i.d.)
    Maar ik ben echt zoekende naar manieren om dit uit te breiden.
    Het is leuk, maar niet geniaal wat ik doe. Ik wil hier leukere trucs aan toevoegen...Ik zat zelf te denken aan iets met sponsballen (nog nooit gedaan) of iets met muntjes (The Ox Bender of zoiets?).
    Welke trucs gebruiken jullie bij table hopping? Hebben jullie tips voor deze semi-beginner?

2. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    Sponsballen of -konijntjes zijn rete commercieel. Technisch stelt het niks voor, maar de interacties die je hiermee kunt hebben zij goud waard.

Bij munten denk ik niet zozeer aan het buigen ervan - tenzij je een voorkeur hebt voor het mentale vlak - maar wel aan transpositions (Hopping Half, Copper Silver), Coins Across. Gregory Wilson heeft veel impromptu materiaal.

Elastiekjes! Crazy Man's Handcuffs is een klassieker.

3. MaartenN

MaartenN Goochelaar

Lid geworden:
    25 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    14
    Dank je wel! Ik ga me verder inlezen in jouw tips!

4. Charly Crama

Charly Crama Charly Crama

Lid geworden:
    9 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    48
    De trucs die Danny opnoemt zijn allemaal werkers/klassiekers, maar worden ook door heel veel andere tafelgoochelaars gedaan.

Het is zeker goed om verder te kijken naar andere effecten naast de welbekende kaartentrucs die je nu doet. Kijk bij de dealer vooral naar close-up effecten die niets met kaart goochelen te maken hebben, zodat je een afwisselend programma kan presenteren.

Maak het jezelf in het begin niet te moeilijk en kies niet voor te lange routines. Hierdoor kan je je goed focussen op je presentatie en is het voor jezelf makkelijk te onthouden welke handelingen je moet doen. Kies bij tafelgoochelen voor makkelijk resetbare trucs of trucs die geen resetting nodig hebben en weinig opbergruimte nodig hebben.

Voor de leek maakt het niet uit of je ingewikkelde handelingen gebruikt of niet. Want als het goed is ziet hij die ingewikkelde handelingen toch niet. Het belangrijkste is dat je het publiek entertaint en zij de trucs niet snappen!

Probeer ook zoveel mogelijk het gehele publiek bij je presentatie te betrekken.

David Stone heeft een heel mooi boek geschreven over het tafelgoochelen, genaamd "The Real Secrets of Magic". Er zijn nog veel meer andere boeken over dit onderwerp, maar hij legt op een zeer vlotte en leuke manier de basis van het tafelgoochelen goed uit!

Dit boek telt 397 pagina's, maar zal je heel snel uitlezen en ga je zeker vaker doorbladeren naar goede tips over het tafelgoochelen.

Toi toi toi!

5. MaartenN

MaartenN Goochelaar

Lid geworden:
    25 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    14
    Thanks! Deze inspiratie zocht ik. Dank allemaal.
    Ik ga me inlezen in jullie aanbevelingen!

Deel Deze Pagina