allemaal even bekijken!

Discussie in 'Even Voorstellen' gestart door mrkev, 16 mrt 2016.

1. mrkev

mrkev Leek

Lid geworden:
    27 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    heyhey

Ik ben al even bezig met kaarttrucs; op dit forum hebben ze een paar maand geleden het boek ' the royal road to card magic' aangeraden! echt perfect boek waaruit ik heel veel geleerd heb.
    Nu heb ik een onprofessionele site gemaakt met al n paar video's

Ik zou zeggen check eens uit en laat me weten wat je ervan vindt!
    http://kevinvanhastel.wix.com/misterkev

Thanks

MrKev

Marc o vindt dit leuk.
  2. Ruben Goossens

Ruben Goossens Goochelaar

Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey MrKev,

Leuk om nog een andere Belg hier tegen te komen.
    Ik heb eens naar je website gekeken, leuk dat je met magie meer wil doen.

Ik ben op je website ook je filmpjes tegengekomen en ze met plezier bekeken.
    Ik ben zelf nog niet superlang bezig met kaartenmagie, dus ik kan zelf natuurlijk nog niet al te veel zeggen.
    De tricks die je deed waren best leuk, al denk ik dat ze nog iets smoother mogen. De 180 helix shuffle was leuk in het begin, maar probeer hem zeker vlotter te doen.
    Ik vind het al zeer goed dat je oefent met publiek. Niets is moeilijker dan een goed nummer opbouwen zonder publiek te hebben.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om aan je cardhandling te werken. Gewoon zodat de kaarten goed in je handen voelen en dat je de tricks smooth kan laten verlopen. Dat is iets waar ik constant op werk en zelf nog steeds vindt dat dit nog steeds niet goed genoeg verloopt.
    Maar blijf zeker verder doen zoals je bezig bent! De tricks waren leuk en je lijkt plezier te hebben om ze te doen.

Als laatste, en dit heeft niets te maken met je trucks. Maar als videograaf stoort het me enorm als mensen met hun gsm rechtop filmen ;). Is veel aangenamer om naar te kijken.

Hopelijk zie je dit niet aan als kritiek, dit is zeker niet mijn bedoeling. Ik ben ook nog in de leerfase en probeer je zelf wat te helpen met de (weinige) ervaring die ik heb. Moest je wat tricks willen bespreken of eens wat willen brainstormen en oefenen, ik zou dat met plezier doen!

Met vriendelijke groet,

Ruben

3. mrkev

mrkev Leek

Lid geworden:
    27 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Dag Ruben

Bedankt voor je reactie! Ik zie dit zeker niet als kritiek maar als handige tips van anderen! De laatste tijd ben ik inderdaad bezig om alles vlotter te doen gaan en het lukt al beter dan vroeger. Ik ga er de komende weken blijven op hameren ;)
    Blij dat je de site bekeek, de trucs hier zijn natuurlijk standaardtrucjes die ik al van vroeger ken. Door de laatste maanden boeken te lezen ben ik heel anders beginnen kijken naar kaarttrucs, ze simpel doen en toch iedereen verbazen is zalig

4. Ruben Goossens

Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey MrKev,

Simpele tricks doen en mensen verbazen, het blijft veruit het leukste van magie. Impromptu tricks blijven me boeien.
    Van waar in België ben je ergens, als ik dat mag weten?

5. mrkev

mrkev Leek

Lid geworden:
    27 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben van West-Vlaanderen :) jij?

6. Ruben Goossens

Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Antwerpen, provincie niet stad ;)
    Hoelang ben je al met magie bezig?

7. mrkev

mrkev Leek

Lid geworden:
    27 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    oke toch nog ver van elkaar hé, ik kanten van Brugge.
    Tgo ben al paar jaar zo wat trucs aan het doen, maar nog maar een jaartje echt bezig, moeilijk te combineren met werk en hobby's maar probeer toch af en toe iets nieuws en iets te onderhouden :) ben jij al lang bezig met andere trucs?

8. Ruben Goossens

Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, maar toch het kortste bij dat ik al gevonden heb.
    Ben nu een 9-tal maanden bezig met kaartenmagie.
    Maar met werk en hobby's is dit soms moeilijk te combineren. Maar probeer er toch veel tijd in te steken, met soms wat frustratie bij de vrouw als gevolg :D
    Maar ik wil gerust eens brainstormen over sms of FaceTime. Het doet goed eens een andere jonge goochelaar te vinden.

9. Rodin2

Rodin2 Goochelaar

Lid geworden:
    16 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    23
    Hoi Kevin,
    Leuk om te zien hoe iemand zn eerste stapjes maakt op gebied van goochelen.
    Mijn tips zijn: Gebruik een close up matje of anders iets waardoor je de kaarten makkelijker kan oppakken. Ziet er ook voor het oog beter uit. Werk aan je verhaal en tekst. Een langdradige truc zoals die met het kaartspel dat op het einde op volgorde ligt, wordt nog veel saaier als je er niets of weinig bij verteld. En dat terwijl de truc op zichzelf goed is.
    Laatste tip is: Blijf enthousiast en vooral doorgaan!

10. Wimhek11

Wimhek11 Leek

Lid geworden:
    25 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    2
  11. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    De inhoud is hetzelfde, dus kies vooral welke kaft je het mooist vindt.

Wimhek11 en Marc o vinden dit leuk.
  12. mrkev

mrkev Leek

Lid geworden:
    27 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Wimhek11 vindt dit leuk.
  13. Wimhek11

Wimhek11 Leek

Lid geworden:
    25 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    2

Ik heb inmiddels het boek gekocht, maar het leest niet zo makkelijk weg. Nu blijkt er ook een 4 DVD set te bestaan met dezelfde naam als het boek. Heb dit inmiddels ook aangeschaft bij een van de sponsoren van dit forum, de DVD is ingedeeld in hoofdstukken en volgt het boek . Een aanrader, maar verwacht geen HD 4K beeld.

14. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    De vaardigheid om een goede goochelshow neer te zetten kun je niet downloaden ;-).

Maar serieus: het is een studieboek. Als je elke maand 1 hoofdstuk 'in de vingers krijgt' doe je het goed. Dan kun je na 2 jaar goed kaartgoochelen en ben je voor het publiek een super kaartenkunstenaar.

Kom je tussen goochelaars en wil je daar bij de top horen? Dan moet je nog eens 10 jaar straf oefenen.

Deel Deze Pagina