Andere kijk op Shape of my heart

torat

Member+
14 jul 2003
93
10
8
48
Amsterdam
Wauw! Ik kijk door de fumbles heen en zie een waanzinnige act!!! Prachtig!
thnx. Ik ben hier een tijdje mee bezig geweest. Vond de ambitieus routine van Shawn Farquhar altijd niet kloppen. Vindt dit nummer meer geschikt voor een complete deck routine (sam the bellhop etc.). alleen de text geeft te weinig info om deze echt rendabel te maken. Ook wou ik beginnen met een mixed deck. En dat heeft natuurlijk behoorlijk wat extra risico werk. (3 perfect faro shuffles oa). Ben wel blij met het eindresultaat maar er moet nog meer variatie in Vooral in de shuffles en de reveals. Dus als er nog tips zijn dan hoor ik het graag.

torat

Member+
14 jul 2003
93
10
8
48
Amsterdam
Ziet er gaaf uit!! Wel een tip bij gebruikt van muziek in filmpjes, zorg dat de rechten om dit te gebruiken afgedekt is. Dit is echt niet om te zeiken maar gewoon uit goede bedoelingen gezegd.
Hoi Jan, Ik ben het volledig met je eens. Alleen dit is geen professionele opvoering en het geluid zit er niet onder gemonteerd maar is tijdens de opvoering erbij opgenomen. Dit is hetzelfde als je een opname van de tv zou maken. Dus in principe is dit geen probleem wat rechten betreft, Maar wel een interessante discussie.

torat

Member+
14 jul 2003
93
10
8
48
Amsterdam
@torat je deed een aantal false cuts die er op een zeker moment wel heel eentonig uit gingen zien.

Variatie daarin zou misschien ook goed doen!
Idd ben het helemaal met je eens. Het gekke is dat ik veel meer ken maar door de tijdsdruk in het nummer verval ik toch makkelijk in een soort routine en dan doe ik de false cut die het best in mijn systeem zit. is een gek automatisme. ik ga nu denk ik beter plaatsen van de cuts en echt uitwerken en van buiten leren.

Jean-Paul

Member+
23 jun 2003
3.474
1.359
113
45
Pijnacker
www.cinemagix.nl
Ziet er goed uit door de fumbles heen.
Wat muziek betreft moet je zeker goed afgedekt zijn, nu is in de meeste gevallen dat voor Youtube niet het grootste probleem want dan gooien ze er ijskoud reclame overheen en gaan die opbrengsten naar de artiest van het nummer.
Maar als je dit in een live omgeving wilt performen dan moet je ook rekening houden met de rechten van een liedje, oftewel een afdracht richting de Buma Stemra.

Verder hou ik van dit soort acts, wel opvallend, destijds toen Shawn Farquhar ermee kwam werd hij verguisd omdat hij een kampioenschap won met dit soort sleights, en jaren later gaan mensen toch inzien dat dit type acts toch waanzinnig leuk is!

• Like
Reactions: torat