Bellenblaassop maken ...

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
805
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Wie van jullie werkt er met bellenblaassop? En welk "recept" raden jullie aan? Uiteraard heb ik al een beetje gekeken op Youtube, maar de een doet het met warm water en dan ander met koud water. De een voegt suiker toe en de ander glycerine. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie aanraden.

Zelf wil ik het gebruiken voor een kort effect om een kind een lolly als cadeau te geven na het assisteren bij een truc (Wonder Pop by Gonçalo Gil and Danny Weiser). Zie bijvoorbeeld:

Kortom, welk recept gebruiken jullie voor bellenblaassop?

Laura

Member
9 mei 2019
13
9
3
35
Ik heb wel eens glycerine gebruikt. Vond ik toen prima werken. Hoeveel ik er in deed weet ik niet meer. Met andere dingen heb ik geen ervaring.
Misschien gewoon een aantal recepten uittesten en vergelijken.

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
490
186
43
36
Ah thanks voor de tip. Die tip van de Action is wel een goede ... minder gedoe dan zelf maken en je weet direct dat het goed is. En waarschijnlijk ook gewoon goed / lang houdbaar?
Oneindig houdbaar.
Tenminste ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Begint het potje te plakken gooi ik het weg en pak gewoon weer een nieuw belleblaas potje uit het schap ;-)

BuboNL

Member
25 jun 2014
24
25
13
Er zijn tijden geweest dat de bellenblaas bij ons thuis niet aan te slepen was (voor de kinderen, niet voor goocheltruuks ;))
Bij de Action kocht ik dan grote flessen, 1 liter voor 1 euro.
Kleine potjes kosten er ook geen drol. Sneller en gemakkelijker dan zelf maken.

Maar hoe vaak doe je dit effect dan? Ik kan me niet voorstellen dat het zo snel op raakt.

25 okt 2011
245
82
28
30
BREE BELGIE
www.jahon.be
Ik ga een vaag antwoord geven, alvast mijn excuses hiervoor.
De keuze van sop is afhankelijk van het doel met je bel.
Voor zeepbellen te blazen om het wonderbel effect te creëren zou een simpel sopje gebruiken.
Dreft, glyserine, water klaar. ipv glyserine kan je ook glijmiddel (seks) eens proberen.

Voor trucjes met zeepbellen (molentjes, bellen in bel, groot zeepvlies, rups, ...) heb je een steviger sop nodig.
Voor reuze zeepbellen heb je een lichter sop nodig met stevigheid.
De recepten van de laatste 2 sopjes zijn moeilijk tot niet te vinden.
Het sop van reuze zeepbellen is me ook onbekend (al zijn er op internet of sommige goochelwinkels wel sopjes te koop).

Deze sopjes zijn gelijk de geheimen van een goocheltruc of het geheime ingrediënt van de kok zijn saus.
Hierdoor kan ik het recept ook niet vertellen aan jou.
Hoe kom je erachter? Door een zeepbellen artiest waarvan je het sop vertrouwd, te overtuigen zijn recept te verkopen.
Net zoals goocheltrucs te koop zijn ...

Succes ermee!