Bicycle kaarten

Discussie in 'Op- en Aanmerkingen' gestart door alex, 14 sep 2012.

1. Heb een week geleden mijn eerste bicycles binengekregen.
    Ze handelen echt super.
    Heb getest. Werkt echt.
    EDIT:
    Eerste bericht.

2. Turpyn

Turpyn Leek

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik gebruik Phoenix, en ik vind het goed zo :)
    Af en toe gebruik ik eens bikes, maar ik ben ze een beetje beu gezien. Trouwens, iedereen wil bikes blijven gebruiken omdat deze er 'normaal uitzien', maar zelf heb ik nooit bikes gezien buiten de goochelwereld. Nog nooit heeft iemand tijdens een close-up optreden gezegt: "ah, ik heb die kaarten thuis ook" ???

Kiko vindt dit leuk.
  3. Eric Simonesz

Eric Simonesz Goochelaar

Lid geworden:
    19 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    401
    Dit geldt zeker niet voor de USA. Daar vind je ze op elke hoek van de straat.

4. Turpyn

Turpyn Leek

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    3
    inderdaad, daar krijg je ze bijna gratis

5. Bietfriek

Bietfriek Goochelaar

Lid geworden:
    6 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    475
    De gemiddelde nederlander zal eerder ergens onder in een kast een setje Bavaria of Bart Smit kaarten hebben liggen.
    Als ik zou moeten kiezen tussen Phoenix en Rider Back ga ik toch voor de laatste.
    De rugzijden, jokers en azen van het Phoenix deck vind ik grafisch gezien niet mooi. Geef me dan maar een aas of joker uit het blue crown deck wat naar mijn mening meer 'klasse' uitstraalt.
    Ach en wat boeit het publiek nu wat voor spel je gebruikt? Ze snappen toch niet hoe je ze recht onder hun ogen besodemieterd.
    Ik ben wel van mening dat je ook met een Bavaria of Bart Smit setje nog iets moet kunnen doen. Al ligt het al jaren achter de bar of in de kast er valt toch wel een klein mirakeltje uit te persen.

David Smit vindt dit leuk.
  6. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321
    Mijn nieuwe favoriet is het Crown deck: prachtig design, handelen super en gaan denk ik lang mee. Ik gebruik ze nu voor optredens, samen met de Bikes, vooral rood.

De beste tip om te kaarten lang laten mee te gaan: Handen wassen met een echt stuk zeep (sunlight, Nivea...) voor elke oefening/performance! :) EN niet te warm leggen, je kaarten. Hoe kouder, hoe beter.

Bietfriek vindt dit leuk.
  7. max driest

max driest Goochelaar

Lid geworden:
    20 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    9
    ik gebruik bee kaarten. omdat ik ze handiger vind met manipuleren. ik gebruik bikes meestal voor close - up trucs.

Max

8. Bietfriek

Bietfriek Goochelaar

Lid geworden:
    6 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    475
    Teveel je handen wassen kan je handen doen uitdrogen (en daarmee verlies je grip).
    Met het huidige weer levert dit barstjes/kloven op en bij mijn weten vergroot je tevens de kans op eczeem (al weet ik dat niet zeker). Bij extreem koud weer gebruik ik Burts Bees Hand Salve wat je bij de Tuinen kunt krijgen. Heb ik wat meer ''grip'' nodig dan gebruik ik van die Kruidvat gel (die direct opdroogt) vermengd met wat glycerine.

Alle kaarten zullen na verloop van tijd wat gaan kleuren. Dit komt niet enkel door je handen maar ook gewoon de omgeving. Als je gaffs gebruikt kun je deze het beste meteen vanaf het begin aan het spel toevoegen zo ''verouderen'' ze samen :rolleyes: Beetje raar als je een ''blank deck '' effect toont en er één knalwitte kaart zichtbaar is.
    En of je nu een Bee, Bicycle, Crown, of welk ander fancy kaartspel gebruikt tegen water kunnen ze geen van allen. Lijkt me overigens vreemd om twee soorten kaartspellen in één optreden te gebruiken. Dat schreeuwd naar de toeschouwers ''speciale spellen!'' terwijl dit niet zo is.

Gewoon op tijd je spel vervangen (en als je betaalde optredens doet is dit goed te bekostigen). Het oude deck kun je dan gebruiken om er een gimmick van te maken of voor wanneer je buiten optreed en het niet boeit als het naar de knoppen gaat. Zijn je kaarten ''krom'' stop ze dan in het doosje en leg ze inderdaad even in de koelkast. Ik leg ze soms een kwartiertje in de vriezer (voor de Belgen onder ons ''frigo'' ;) ) Werkt ook prima.

Persoonlijk ben ik van mening dat Bikes en en alles fancy wat daarboven komt prima kaarten zijn voor de algemene ''goocheltoepassingen''. Je dl, elmsley, palm en pass zullen niet beter worden na de aanschaf van een spel met mooie afbeeldingen. Een faro met een Bart Smit of Bavaria spel zal niet meevallen, maar is prima te doen met Bicycles. Ik geloof dat het Crown deck ook anders gesneden is (net als Richard Turners spel) waardoor het direct vanuit het doosje een perfecte faro mogelijk maakt. Alex Elmsley geeft in zijn 2e boek een tip om je ''standaard'' spel aan te passen zodat je meer succes hebt met je faro's.
    Doe verder niet mee aan de gehele kaartspel hype, geen interesse in....als ik design mooi zou vinden had ik net zo goed postzegels kunnen sparen maar ieder zijn ding uiteraard.
    Gebruik nu Bicycles (prijs/kwaliteit) en heb een stuk of 3 van die fancy decks gehad. De gehele hype wat betreft uncut sheets heb ik en zal ik toch nooit begrijpen, maar blijkbaar is er een markt voor.

Neal vindt dit leuk.
  9. martin cornielje

Lid geworden:
    1 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik maak gebruik van Bicycles. Ten eerste omdat ik ze prettig vindt werken. Ten tweede omdat ik de prijs kwaliteitsverhouding goed vind. Het is natuurlijk maar net welke eisen je stelt aan de kaarten die je gebruikt. Ik kan me voorstellen dat voor manipulatie andere kaarten beter geschikt zijn dan andere. Het is dan ook een bewuste afweging van de goochelaar om voor een bepaald kaartenmerk te kiezen.

Ik zelf werk met Bycicles omdat daar veel gafs voor te krijgen zijn. Tijdens optredens gebruik ik nooit twee verschillende merken spellen, omdat dit zoals eerder vermeld kan verwijzen naar getruceerde kaarten.

Als ik al een deck switch maak dan zal ik het ene bycicle spel inwisselen voor het ander. Ook meteen voor mij een reden om alleen maar met rode kaarten te werken. Hierdoor lijkt het voor het publiek alsof je met een en hetzelfde spel werkt. Wat zeer sterk is als je aan het begin van de show begint met geseald spel.

Wel ben ik van mening dat een goede kaartgoochelaar ten alle tijden en met elk spel kaarten een truc moet kunnen vertonen. En omdat niet bij elke truc sleight of hand nodig is moet dit ook mogelijk zijn.

10. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321
    @Bietfriek: frigo is koelkast, diepvriezer is vriezer... :D

11. Laurens Neyens

Laurens Neyens Goochelaar

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    70
    vriezer is ook ijskast ;)

12. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321
    Awel ja! :p

13. Bietfriek

Bietfriek Goochelaar

Lid geworden:
    6 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    475
    Ach heb mijn best gedaan met m'n steenkolen Belgisch-nederlands :) Moet wel zeggen dat ik als Tilburger niet veel moeite heb om West Vlaams te verstaan ;)

14. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321
    Ik weet niet hoe 't in Tilburg zit... Maar als je een West-Vlaming kan verstaan: Chapeau!

15. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    Heren, graag weer on-topic. De taalverschillen bewaren we wel voor het Nationaal Dictee.

John van der Lely vindt dit leuk.
  16. masterd

masterd Leek

Lid geworden:
    15 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    1
    ik gebruik tally ho want ze zijn sterker gaan langer mee en hoyle kaarten zijn ook heel goed

17. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321
    Hier koop je ze voor een NOG lagere prijs: http://www.magicshop.nl/bicycle-speelkaarten :)
    Koop je ze per 12, betaal je er NOG minder voor; € 2,50

18. nou ik gebruik bicicle kaarten om dat er gewoon veel gaff cards van beschickbaar zijn voor leuke effect.
    ook zijn ze niet zo duur en geen speciale editie dus kan ik erop schrijven in mijn mond stopen.(effect van dinamo)
    en tear and restore. en mensen vragen je minder vaak of ze de kaarten mogen zien dus kan je snel overstapen naar de svangaly deck of een force deck. uit ervaring willen ze especiale edities de hele tijd bekijken en standaart bicicles is 1 keer bekijken genoeg. maar ik heb ook een voorkeur aan de doorzichtige edietie van bicycle dan geef ik als escuus van (deze kaarten zijn deels doorzichtig zodat je zeker weet dat ik niet vals speel).
    en doen het perfect.
    en de flash kaarten zijn meestal ook allen in bicycle rood en blauw te krijgen.
    ook is het makelijker om de kanibaal kaart te maken (voor de gene die hem kennen)
    Heel sterk effect.

19. FransFuntastic

FransFuntastic Goochelaar

Lid geworden:
    6 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik vraag me af hoeveel goochelaars op het forum hun kaarten behandelen met kaartpoeder? en op welke manier.
    Zelf doe ik het op de oude manier, kaarten in een schoenen doos, kaartpoeder erbij en schudden maar. wel omslachtig maar ze zijn daarna weer spekglad

20. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321

Vind je? Een fan maken, tot daar aan toe, maar de rest gaat toch niet altijd even vlot met dat poeder?

Deel Deze Pagina