Blankrupt

Wimke1971

Member
8 mrt 2016
7
1
3
47
Beste goochelaars,

Ik zag onderstaande truck verschijnen en deze leek me wel wat omdat ik regelmatig met bankkaarten in aanraking kom op het werk en hier wel een leuke gimmick van wilde maken.
Alleen vraag ik me af: ziet dit er niet te goed uit om waar te zijn? Ik heb al veel ontgoochelingen opgelopen met truckjes te kopen, omdat ze altijd zo mooi gefilmd zijn en in realiteit is het meestal niet makkelijk om uit te voeren. Wat denken jullie? Doen of niet? Iemand ervaring mee? mag ook via pb!

https://www.magicshop.nl/Blankrupt-Thick-by-Josh-Janousky

Mvg
Wim

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.934
457
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Het mooiste zou natuurlijk zijn als we hier een plek van kunnen maken om deze vragen te beantwoorden.

Maar goed we zijn nou eenmaal met minder leden dan op Magic Café.

Daar zoek ik eigenlijk ook altijd wel even om te checken wat er over gezegd wordt door de mensen daar!

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
805
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Goochelaars.com kan op dat vlak waarschijnlijk niet "concurreren" met Magic Cafe, maar reacties hier kunnen zeker wel een aanvulling zijn. Met bijvoorbeeld tic tac toe pro heb ik meer aan goochelaars.com gehad dan aan Magic Cafe. Dus sowieso goed om hier op Goochelaars.com ook nog om extra meningen te vragen ;).

• Like
Reactions: maigret

maigret

Member+
28 mei 2011
384
288
63
72
Turnhout (B)
www.maigret.org
- Ik zou veel meer reviews van gebruikers op Goochelaars.com op waarde schatten dan die van het "beruchte" Magic Café.
Het Magic Café is één grote vending machine. Tenzij je meer dan tien jaar op het Café zit en elke dag elke post uitpluist, is het zeer moeilijk om al het fake news, onnozele posts en opzettelijk misleidende posts te onderscheiden van de eerlijk geplaatste.
Op het Magic Café worden de meest sluwe (en laakbare) verkoopstechnieken toegepast. Iemand die "het systeem" daar niet doorheeft, trapt er met zijn twee voeten in. Daar komt nog eens bij dat er de huissfeer hangt van "You scratch my back, I'll scratch yours".
- Reviews op YouTube "kunnen" nuttig zijn, maar hou goed in de gaten of je met een "reviewer" te maken heeft die al zijn trucs gratis toegestuurd krijgt of een die ze zelf aankoopt.
- Reviews van dealers doen me een beetje denken aan de vliegtuigbouwer Boeing. De autoriteit hebben om je eigen vliegtuigen een veiligheidscertificaat te verlenen. Dealers zijn verschrikkelijk sympathieke mensen en kunnen (als ze je kennen) dikwijls een eerlijk advies geven in de aard van "dit is niet voor jou". Echter, het zijn geen filantropen en blijven zakenmensen. Hun doel is op het einde toch altijd om hun brood te verdienen. In Nederland en België mogen we over het algemeen echter niet klagen over de intigriteit van onze dealers.

Voor mij zijn "reviews" enkel nuttig om kennis te nemen van het bestaan van een product.
Een "review" is per definitie altijd subjectief, hoe goed bedoeld ook. Op het einde zul je toch altijd ZELF moeten inschatten of een bepaald hulpmiddel of truc geschikt is voor jou.

Het beste lijkt me nog altijd het eerlijke advies van een dealer waarmee je vertrouwd bent of een vriend die het product al heeft en bereid is om de regels te overtreden en je perfect uit te leggen hoe de juiste werking is.

Het allervoornaamste is eigenlijk dat VOOR je iets aankoopt, je al perfect weet wat je er mee gaat doen en in welke routine je het gaat inpassen.
Buiten de 95% trash komen er best ook wel veel goede trucs uit. Omdat het een "goede" truc is, betekent dat nog niet dat je hem moet kopen. Als je alle "goede" trucs wil kopen, dan ga je vlug in financiële moeilijkheden geraken :)

maigret

Member+
28 mei 2011
384
288
63
72
Turnhout (B)
www.maigret.org
Goochelaars.com kan op dat vlak waarschijnlijk niet "concurreren" met Magic Cafe, maar reacties hier kunnen zeker wel een aanvulling zijn. Met bijvoorbeeld tic tac toe pro heb ik meer aan goochelaars.com gehad dan aan Magic Cafe. Dus sowieso goed om hier op Goochelaars.com ook nog om extra meningen te vragen ;).
Beste goochelaars,

Ik zag onderstaande truck verschijnen en deze leek me wel wat omdat ik regelmatig met bankkaarten in aanraking kom op het werk en hier wel een leuke gimmick van wilde maken.
Alleen vraag ik me af: ziet dit er niet te goed uit om waar te zijn? Ik heb al veel ontgoochelingen opgelopen met truckjes te kopen, omdat ze altijd zo mooi gefilmd zijn en in realiteit is het meestal niet makkelijk om uit te voeren. Wat denken jullie? Doen of niet? Iemand ervaring mee? mag ook via pb!

https://www.magicshop.nl/Blankrupt-Thick-by-Josh-Janousky

Mvg
Wim
De truc mag zo goed zijn als hij wil, maar heb je tijdens table hopping al eens een visakaart of bankkaart aan een toeschouwer gevraagd om aan u te geven? Veel succes :)
Een bankbiljet dat gaat nog. Maar een credit card??

Wimke1971

Member
8 mrt 2016
7
1
3
47
Hey, ik schreef het zelf al, ik krijg op het werk elke dag wel bankkaarten in mijn handen gestopt om in een Bancontact apparaatje te steken... Zou leuk zijn moest ik dat kunnen doen en plots hun kaart zou kunnen veranderen in iets anders...

Wimke1971

Member
8 mrt 2016
7
1
3
47
Update: uiteindelijk eens beginnen googelen en op t (Chinese?) net enkel de link aangekocht voor de volle 3 dollar! (dus zonder de plastic kaartjes)... Man man, wat een geluk dat ik daar geen 35 euro aan gegeven heb zeg! Enkel goed om te gebruiken voor een filmpje waar je dus zowat alles kan wegsteken onder de juiste invalshoek! Weer een teleurstelling rijker dus! :(