David Berglas - Member of the Order fo the British empire

didge

Member+
23 jun 2003
746
179
43
55
Wellicht dat dit bericht al elders op het forum is geplaatst maar ik kon het niet vinden en dus bij deze.
David Berglas werd deze maand gered met een hoge Britse onderscheiding, Member of the Order of the British empire.
Voor wie David Berglas niet kent zou ik de raad willen geven om vooral het internet te raadplegen en je zult versteld staan.
Voor de insiders, iedereen kent natuurlijk het David Berglas effect waardoor zijn naam eeuwig verbonden zal blijven met ACAAN.
Mijn vroegste herinnering gaat terug naar een show van Mies Bouman waarin hij geblinddoekt door Amsterdam reed en natuurlijk de warme introductie van Fred Kaps.
Hieronder in ieder twee linkjes naar David en Fred Kaps op youtube.

Zelf heb ik David enkele jaren geleden een aantal keren mogen ontmoeten en kan niet anders zeggen dan dat hij een echte gentleman is, een absolute connaisseur, een top magician en een gul mens.
Toen ik ooit een boek van hem wilde kopen, the David Berglas Effects(Kaufman), kreeg ik er twee plus twee foto's en alles gesigneerd met de uitspraak " onze gesprekken vond ik cadeau Henk en nu krijg ik de kans om jou een cadeau te geven". Eerlijk gezegd kan ik mij niet herinneren wat ik in die gesprekken gedaan heb om dat te verdienen. Toen ik hem vroeg wat ik dan wel niet gedaan had zei hij " you gave me the pleasure of giving you a present you didn't expect, isn't that what magic is all about".
David Berglas, een bijzonder mens.

6313