De beginners trucs

Goochelmokum

Member
25 mrt 2019
4
3
3
25
Zoals op ieder forum over welke hobby wij het ook hebben. Is er altijd wel een kopje. Omtrent beginners of nieuwelingen. Welke tips en trucs in dit geval, Mag je als beginnende goochelaar zekkkerrrr de weten niet missen in je repertoire. Altijd leuk om zo een discussie te starten. Zijn dat juist wat duurdere goocheltrucs ( waar je echt wat aan hebt ? ) of is dat zoals mijn mening gewoon een spel kaarten en een duimspits ( waar ik nog steeds de meeste lol uithaal ) ik ben benieuwd naar jullie mening en wellicht verassende trucs die voorbij gaan komen.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
490
186
43
36
Leuk topic inderdaad.

Vooraf wil ik direct benoemen dat duur niet direct goed hoeft te zijn.
Ik gebruik zeker ook "dure" trucs in mijn close-up act maar de grootste lol en WTF momentjes komen bij mij zeker uit mijn sponsbal routine.
Vooral de combi van het onverwachte en de grootste lol geeft dit een mooi begin van de show.

Wat mijn inziens de perfecte beginners trucs zijn:
- Ik begin dus altijd met mijn sponsbal routine
- Dan heb ik standaard een spel kaarten bij waar ik 1 MAX 2 effecten laat zien. Ik wil geen kaart na kaarttruc laten zien. (iedereen heeft zo zijn favorieten)
- Touwen en paddels zijn ook wel echte basis handelingen
- En in deze tijd ontbreekt een rubix kubus ook niet (helemaal hot in magic land)

Goochelmokum

Member
25 mrt 2019
4
3
3
25
Leuk topic inderdaad.

Vooraf wil ik direct benoemen dat duur niet direct goed hoeft te zijn.
Ik gebruik zeker ook "dure" trucs in mijn close-up act maar de grootste lol en WTF momentjes komen bij mij zeker uit mijn sponsbal routine.
Vooral de combi van het onverwachte en de grootste lol geeft dit een mooi begin van de show.

Wat mijn inziens de perfecte beginners trucs zijn:
- Ik begin dus altijd met mijn sponsbal routine
- Dan heb ik standaard een spel kaarten bij waar ik 1 MAX 2 effecten laat zien. Ik wil geen kaart na kaarttruc laten zien. (iedereen heeft zo zijn favorieten)
- Touwen en paddels zijn ook wel echte basis handelingen
- En in deze tijd ontbreekt een rubix kubus ook niet (helemaal hot in magic land)
Leuk je reactie Alex.

Bent het geheel met je eens dat duur niet direct goed hoeft te zijn. Was ook meer een stelling of vraag die ik wilde maken. Duur is niet altijd in het goochelen een betere truc. Heel belangrijk om te onthouden.

Ik kijk uit naar de andere reacties

Groetjes

Goochelmokum

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.933
457
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Heel eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed...toen ik wilde leren (kaart)goochelen ben ik naar Jos Monnikendam gegaan waar @Herman Koster als demonstrateur werkte. Hij liet mij verschillende kleine trucs zien, met speciale kaartspellen. Allemaal ca. 20 gulden per stuk of zo...

"Als je morgen voor je vrienden een leuk truukie wil doen, kun je deze gerust kopen" zei Herman. "Maar als je écht wilt leren goochelen, dan koop je dit boek" en BAM daar lag Card College vol. 1 op de toonbank..."dan nog voor 6,50 gulden een pakje kaarten en dan heb je over een jaar de basisbeginselen van het kaartgoochelen wel in de vingers" waren zijn woorden.

Ik koos voor de laatste optie en daar ben ik Herman nog altijd enorm dankbaar voor!

Uiteindelijk denk ik dat er niks mis is met het kopen van een aantal leuke beginnerstrucs, je moet ergens beginnen, maar het écht bestuderen van goed goochelmateriaal is in mijn ogen onmisbaar wil je een goede basis in de vingers krijgen...

Als ik dan toch een lijstje moet maken:

- Invisible deck
- Een goede magic-app (er zijn een aantal hele goeie...check digital magic)
- Ik heb altijd veel lol gehad met de Raven (mooie verdwijn gimmick)
- Loops geven hele mooie visuele effecten en is relatief eenvoudig instappen

Maar dit is mijn lijstje...en het is zo enorm persoonlijk...dus ik vraag me af of er iemand iets aan heeft ;)

• Like
Reactions: Goochelmokum