De juiste aankoop bepalen!

Jan Smulders

Member
13 sep 2017
22
14
3
52
Breda
www.magic-marketing.nl
Ik kamp toch echt met het probleem van veel foute aankopen.
Hoe onderscheid je de zogenoemde video truc met de uitvoerbare?

In het verleden was het mij persoonlijk snel duidelijk dat Sands Minds slechte producten leverde, dus die filter stond bij mij persoonlijk snel aan!

Er komt veel uit, nee ik bedoel echt veel. Maar hoe stoot je niet telkens tegen die zelfde steen?

Ik kijk veel product reviews want ik woon niet in de buurt van een goochelwinkel zoals Dynamite en Magicshop dus kijk ik veel terug en nog eens terug.

Veel street en close-up Magic materiaal wat speciaal lijkt is best vaak niet uitvoerbaar, of ligt het aan mij? ( nog een voorbeeld Capture. Brak al na 3x.)

Ik ben echt benieuwd naar jullie reacties. Waar het mij echt niet te doen is bepaalde merken af te kraken, laat dat duidelijk zijn.

Bedankt alvast.

Leon Heussen

Member+
30 aug 2011
835
307
63
26
Panningen
www.instagram.com
Beste Jan,

Soms is het slim om even te wachten met een aankoop.
Vaak zie je overal reviews verschijnen over de truc die je wilt kopen.
Meestal kun je daar uithalen of het praktisch is of niet.
Als dit niet het geval is kan het soms ook helpen om even contact op nemen met een goochelwinkel of collega goochelaars (goochelclub)
En wat ook kan helpen is even een berichtje plaatsen op www.goochelaars.com

Laatst bewerkt:

Jan Smulders

Member
13 sep 2017
22
14
3
52
Breda
www.magic-marketing.nl
Beste Jan,

Soms is het slim om even te wachten met een aankoop.
Vaak zie je overal reviews verschijnen over de truc die je wilt kopen.
Meestal kun je daar uithalen of het praktisch is of niet.
Als dit niet het geval is kan het soms ook helpen om even contact op nemen met een goochelwinkel of collega goochelaars (goochelclub)
En wat ook kan helpen is even een berichtje plaatsen op www.goochelaars.com
Beste Leon,

ik bel of mail eigenlijk altijd wel de betreffende winkel maar ik merk dat ik wellicht te eager ben om iets te kopen.
Maar ik zal eens een wat meer afwachtende houding aannemen :cool:
Wellicht volgen er nog wat meer tips.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
490
186
43
36
Ik denk dat iedere goochelaar hier wel last van heeft. Niet iedere goocheltruc past in je repertoire.
Mee eens dat de kwaliteit het wel eens af laat weten, maar ben over het algemeen enorm tevreden over de makers en bedenkers van goocheltrucs.

Vroeger (een jaar of 10 geleden) kocht ik maar raak om vaal alleen maar achter het geheim te komen. en dan heb je ineens een kast vol goochelspullen waar je niets mee doet.
Ik heb geleerd om iets vaker tot 10 (of tot 1000) te tellen voordat ik een koop doe.

Hoe doe ik het nu:
-
Ik pluis nu uit of het eind resultaat wat de truc brengt ook daadwerkelijk een plaats kan hebben in mijn show.
- Dan als dat gebeurd is ga ik op onderzoek uit. Is de kwaliteit goed, hoe zijn de reviews,
- Wellicht navraag doen bij collega's
- Vanaf nu dus ook even een topic maken op dit forum om andere meningen te horen.
- Daarna de webshop in om zo snel mogelijk die truc in huis te halen :)

En dan nog kan het voorkomen dat het niet helemaal mijn ding is maar dan is er in ieder geval wat huiswerk aan vooraf gegaan.

Jan Smulders

Member
13 sep 2017
22
14
3
52
Breda
www.magic-marketing.nl
Hier kan ik wel iets mee en geloof dat ik ook rustiger word in die wilde aankopen zoals jij ook beschrijft.

Ik sta niet alleen dat geloof ik zeker, anders was het aanbod op de diverse Marktplaatsen niet zo groot wat dan ook weer perfect is om een truc wat goedkoper aan te schaffen.

Thanks!

jos schings

Member+
13 sep 2011
428
21
18
68
www.goochelaar-mentalist.nl
Beste Leon,

ik bel of mail eigenlijk altijd wel de betreffende winkel maar ik merk dat ik wellicht te eager ben om iets te kopen.
Maar ik zal eens een wat meer afwachtende houding aannemen :cool:
Wellicht volgen er nog wat meer tips.
Helemaal mee eens natuurlijk. Wat je zegt..[vrijwel] iedere goochelaar heeft hier last van. Ik zeer zeker. Ga liever een keer per maand naar Dynamite magic shop en je weet voor 99% zeker dat je aankoop gebruikt gaat worden. Dus..... ga wat vaker naar Dynamite magic shop. Altijd gezellig en je krijgt de beste uitleg.

Danny Joseph

Member+
31 aug 2004
4.065
996
113
32
Delft
Aankoop hoeft niet per se altijd een truc/gimmick te zijn. De pareltjes komen soms ook uit lectuur of van DVD/video. Soms zijn dat betere investeringen dan een kant-en-klare truc.
Waar ik bijvoorbeeld in Blackpool vaak mensen zie sjouwen met tassen of koffers vol spullen, bestaat 90% van mijn aankopen daar inderdaad uit materiaal: DVDs, boeken, lecture notes etc. Dat maakt het niet per definitie beter of goedkoper, maar je hebt in ieder geval iets te lezen in het vliegtuig terug.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
490
186
43
36
Waar ik bijvoorbeeld in Blackpool vaak mensen zie sjouwen met tassen of koffers vol spullen, bestaat 90% van mijn aankopen daar inderdaad uit materiaal: DVDs, boeken, lecture notes etc. Dat maakt het niet per definitie beter of goedkoper, maar je hebt in ieder geval iets te lezen in het vliegtuig terug.
In het vliegtuig terug moeten wij juist al gelijk bijslapen :p en hebben we geen tijd om te lezen.
Wel heb je gelijk, voor de prijs van een truc heb je ook een schat aan info in een boek.
(moet wel bekennen dat ik zelf liever een dvd bekijk dan een goed boek lees)