De social media kanalen worden voor een deel ingezet inderdaad om leden te informeren, maar zoals je misschien wel gemerkt hebt is het karakter op de socials altijd luchtig van aard, informatie dat op de social media kanalen komt dat van groot belang is van de leden is ten alle tijde in het Nederlands.
Aangezien we volgers hebben uit heel de wereld kan een aankondiging van een artiest bijvoorbeeld kan dan ook in het Engels zijn.
Als mensen de engelse taal niet machtig zijn dan is er dankzij de magie van Facebook zelf nog altijd de vertaalknop, waardoor een bericht vertaald word in het Nederlands bijvoorbeeld.
Ok, grammaticaal zal die vertaling niet 100% correct zijn maar het maakt wel duidelijk wat er in een bericht staat.
Soms ligt het ook voor de hand wat er in een engelstalig bericht staat, als er een link staat naar een evenement met daarbij een naam van artiest x dan kan je ook op je klompen aanvoelen dat het over die artiest gaat en dat die verschijnt op evenement x.
Met de berichtgeving houden we er in ieder geval zoveel mogelijk rekening mee dat ondanks dat mensen die vertaal knop niet indrukken het toch duidelijk kan zijn als je kijkt naar het bericht waar het over gaat, dankzij de visual die erbij staat.
Nu kan je ervoor kiezen om dat om te draaien en dat mensen uit het buitenland die knop maar moeten indrukken, maar voor de connectie en zichtbaarheid is het soms dan ook interessanter om een bericht dan dus meteen in het engels te zetten.
Tijdens een gala word er Engels gesproken maar ook Nederlands, en de presentator van dienst probeert wel wat in het Engels gesproken word te vertalen in het Nederlands, afgelopen Dutch Festival of Magic is dat ook op die manier gedaan, dus de groep die engels niet machtig is kan het toch volgen naar mijn beleving.
Want zeg nou zelf, stel je hebt Pietje Puk uit het buitenland, dan is het toch raar als je tegen die persoon ijskoud alleen maar Nederlands gaat spreken?
Hoeveel mensen er lid zijn uit het buitenland van de NMU die getallen heb ik niet voor je, wel kan ik je vertellen dat we op de socials voor ongeveer 30% buitenlandse volgers hebben, en qua posts houden we ook rekening met die balans.