Doe eens een trucje ...

Tommy Blooper

Member+
25 nov 2003
702
94
28
48
Leusden
www.showieso-entertainment.nl
Dat is een vraag die ik zeer regelmatig gesteld krijg wanneer ik vertel wat ik doe voor werk. Ik blijf dit lastig vinden, enerzijds uit onzekerheid. De randvoorwaarden zijn niet altijd goed en meestal zijn ze op zo'n moment er klaar voor om je te betrappen. En eerlijk is eerlijk soms heb ik een bakkie op of ben ik blij dat ik even vrij ben.

Nee als antwoord vinden mensen soms raar want het is toch leuk werk. Wat ik nu soms doe is vragen wat voor werk ze doen en daarna vragen of ze mijn boekhouding even snel willen doen, mijn auto en raar geluid maakt en of ze naar willen kijken etc.

Hoe gaan jullie met deze vraag om?

clownpatje

Member+
20 mei 2011
688
193
43
39
Neeroeteren
www.levendstandbeeld.be
Je kan blij zijn dat je geen levend standbeeld bent!

'Sta eens even stil' wordt mij het vaakst gevraagd. Hoewel je die vraag niet echt kan vergelijken met de vraag die jou vaak gesteld wordt: ik reageer ontkennend om dat plots, als verrassing toch te doen wat ze vragen.

• Like
Reactions: Hans Scheven

Jack

Member+
16 jun 2003
494
21
18
44
Omgeving Delft
Ik goochel (in dit geval gelukkig) niet als professional, maar men weet wel dat ik mooie, magische dingen kan... de laatste tijd pareer ik dergelijke vraagjes met zogenaamde bar-truukjes/raadsels, zodat we lekker zelf bezig zijn. Ik heb laatste in mijn stamkroeg de hele bar voor tenminste 30 minuten kunnen vermaken met een eenvoudig raadsel:

5 + 5 + 5 = 550

Opdracht: maak met toevoeging van een enkel streepje de som kloppend. En dan bedoel ik niet een streep door het = teken...

Het haalde alle 'druk' voor een kaart- of munt-trick bij mij weg!

clownpatje

Member+
20 mei 2011
688
193
43
39
Neeroeteren
www.levendstandbeeld.be
Ik goochel (in dit geval gelukkig) niet als professional, maar men weet wel dat ik mooie, magische dingen kan... de laatste tijd pareer ik dergelijke vraagjes met zogenaamde bar-truukjes/raadsels, zodat we lekker zelf bezig zijn. Ik heb laatste in mijn stamkroeg de hele bar voor tenminste 30 minuten kunnen vermaken met een eenvoudig raadsel:

5 + 5 + 5 = 550

Opdracht: maak met toevoeging van een enkel streepje de som kloppend. En dan bedoel ik niet een streep door het = teken...

Het haalde alle 'druk' voor een kaart- of munt-trick bij mij weg!

Een half uur? Dan waren er al wat pinten leeggedronken, denk ik. Ik zag het meteen.

Grz

• Like
Reactions: Jack