Draagbaar Geluidssysteem

Laura

Member
9 mei 2019
13
9
3
35
Voor optredens in kleine groepen die toch te groot zijn om zonder geluidssysteem te doen ben ik me aan het oriënteren op een klein draagbaar geluidsysteem. Ik wil sowieso een headset en een handmicrofoon aan kunnen sluiten en mijn mobiel voor muziek (bekabeld of onbekabeld maakt me niet zoveel uit), de prijs is wel belangrijk omdat ik niet zo erg veel optredens heb en het hobbymatig doe, dus weinig budget maar de kwaliteit moet wel redelijk goed zijn.

Is hier iemand die ervaringen met zo'n soort systeem? Dat hoor ik dan graag.

Laura

Member
9 mei 2019
13
9
3
35
Niet mee rond lopen maar voor kleine act. Met mobiel bedoel ik vooral dat het niet een uitgebreid systeem is bestaande uit meerdere delen maar ik zoek een systeem dat er uit ziet als 1 luidspreker met 2 microfoons.
Liefst zo compact mogelijk omdat ik een fiat panda rij ;)

Glenn

Member+
25 feb 2004
328
37
28
Guttecoven
www.glentertainment.nl
Ik heb deze

Is ook in kleinere uitvoering beschikbaar (https://www.ibiza-audio.nl/ibiza-sound-port12vhf-bt)
  • 1 handmicrofoon (draadloos)
  • 1 headset microfoon
  • Muziek via Bluetooth of USB
  • Op accu, dus ook zonder stroomvoorziening enige tijd te gebruiken
Als ik wat nadelen moet noemen zijn dat
  • Lengte van de draad van headset microfoon naar verzender mag iets langer
  • Beschermhoes was erg snel versleten
Vraag gerust om meer info als je nog vragen hebt (mag ook als PB) :)

Laura

Member
9 mei 2019
13
9
3
35
Danl je. Naar zo iets zoek ik inderdaad. De compacte is het beste in mijn geval.

Is de geluidskwaliteit goed? En is het ook mogelijk andere microfoons te nemen dan degene die er bij zitten (ivm frequentie)?
Is het bereik van de draadloze microfoons ver genoeg om wat rond te lopen of moet je er dicht bij blijven?

Glenn

Member+
25 feb 2004
328
37
28
Guttecoven
www.glentertainment.nl
Danl je. Naar zo iets zoek ik inderdaad. De compacte is het beste in mijn geval.

Is de geluidskwaliteit goed? En is het ook mogelijk andere microfoons te nemen dan degene die er bij zitten (ivm frequentie)?
Is het bereik van de draadloze microfoons ver genoeg om wat rond te lopen of moet je er dicht bij blijven?
De geluidskwaliteit vind ik prima.
De ontvangers van zowel headset als microfoon zitten ingebouwd dus daar zul je het mee moeten doen. Wel kun je zo te zien nog andere apparatuur aansluiten (MIC LINE ingangen) maar hier heb ik geen ervaring mee. Ook handig dat de diverse outputs apart van elkaar te regelen zijn qua volume.
Dichtbij is uiteraard relatief. Ik heb er geen tests voor gedaan maar een metertje of 10 red ik volgens mij wel zonder problemen.

(Voor de duidelijkheid, dit is gebaseerd op ervaring met de PORT15VHF-BT; de kleinere versie kan mogelijk andere resultaten hebben)

• Like
Reactions: Laura