Dvd box david williamson

Discussie in 'Nieuws' gestart door Jean-Paul, 20 dec 2013.

1. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Binnenkort bij de magicshops te koop
    ridiculous.png

De 4 dvd box van David Williamson met ongeveer 10 uur aan materiaal verspreid over 4 dvd's.
    Dit kan volgens mij wel eens de hit op dvd worden van 2014.
    4 dvd's wat mogen we verwachten:
    Disc 1
    De liveshow van David met klassiekers zoals Ring and Rope, Torn & Restored, Cups and Balls en uiteraard Rocky Raccoon en nog veel meer.
    Nu kennen vele van ons deze truuks al, maar de manier zoals David Williamson ze brengt is wel uniek en niet te evenaren te noemen.
    Alle truuks zullen uitgelegd worden met vele tips hoe je deze acts wat groter kan brengen.

Disc 2
    Iedereen die David Williamson aan het werk heeft gezien, hij is fenomenaal met kaarten, en hij hoort tot de beste kaartgoochelaars ter wereld.
    Op deze disc staat te veel om op te noemen, en ook weer alles tot in detail uitgelegd!!

Disc 3
    Kaarten zijn leuk, maar werken met munten, Gypsy thread, potloden door munten lepeltjes buigen zijn onderandere de effecten die aan bod komen, en ja er is uiteraard nog veel meer, inclusief uitleg en goede tips.

Disc 4
    De geheime moves voor de kaartliefhebbers.
    The Change, diverse deals, forces, meerdere liften, shuffles, valse shuffles...you name it he does it!!!!
    Ook met meer tips hoe David denkt hoe je jezelf kan verbeteren als goochelaar, maar ook wat een goede goochelaar maakt volgens hem, interviews en signature moves van David Williamson zullen hier niet op ontbreken.

Ik heb hem nog niet gezien bij Dynamite of bij Vlieg er uit.
    Maar wel bij de jongens van magicshop.nl
    Wil je meer weten over deze 4-dvd box ga dan naar:
    http://www.magicshop.nl/ridiculous

#1 Jean-Paul, 20 dec 2013
    Laatst bewerkt: 28 dec 2013
    Hans Scheven vindt dit leuk.
  2. Rob W

Rob W Goochelaar

Lid geworden:
    29 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    202
    Leon Heussen vindt dit leuk.
  3. Leon Heussen

Leon Heussen Goochelaar

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    270
    Ik zag het al ja ik ben denk ik wel van plan om deze aan te schaffen

4. Bastian

Bastian Goochelaar

Lid geworden:
    30 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    64
    Wij van Dynamite Magic Shop maken er geen Presale van, zodra deze voorradig is verschijnt het set gewoon op de site...

Rob W vindt dit leuk.
  5. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    Hoewel het fantastisch blijft om hem aan het werk te zien vraag ik mij werkelijk af hoeveel overlap er zal zijn met zijn eerdere publicaties.

Rob W vindt dit leuk.
  6. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Wanneer verwacht je hem in de winkel @Bastian ???

7. Jac

Jac Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    175
    Ik vind het een beetje raar dat hiervoor reclame wordt gemaakt! Wat is het grote nieuws hiervan ten op zichten van ander materiële uitgaven? Dit is al per nieuwsbrief kenbaar gemaakt door de desbetreffende winkel. Waarom nu nog eens hier op de site? Deze dvd-serie lijk me niet uniek.
    Daarentegen is de mededeling van Rob zinvol en interessant.

Rob W vindt dit leuk.
  8. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    981
    Aardig wat, alhoewel er ook volledig nieuwe routines opstaan, of materiaal dat noch in zijn boek noch in zijn 3 bekendste DVD's verschenen is.

David Williamson brengt niet vaak materiaal uit. Daarnaast staat Essential Magic intussen bekend om uitgebreide, kwalitatief hoogwaardige DVD sets - eerdere artiesten waren onder andere Lennart Green, Dani DaOrtiz en René Lavand. Naar verluid zit Paul Daniels nog in de pijplijn.

9. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Niet iedereen krijgt de nieuwsbrieven van de diverse goochelwinkels, dus dan vind ik een dvd-box van een grootheid zoals David Williamson wel de moeite waard om te vermelden op het forum.

De tip van Rob is zeker de moeite waard maar:
    Bij magicshop krijg je 13% korting op je order tot en met 31 december en dan komt de dvd-box op 130 euro uit.
    Dus als je pech hebt betaal je bij essentialmagic toch nog iets meer :D
    Het is jammer dat Dynamite hem niet in de pre-order heeft, want dan zou de korting 15% zijn tot en met 31 december.

En wat Danny zegt, David Williamson heeft zéér weinig materiaal op dvd uitgebracht, en dan komt hij opeens met een killer van een box met materiaal.
    Zelfde zou ik ook doen bij een box van een andere gevestigde naam die weinig materiaal heeft uitgebracht tot nu toe :D

Rob W vindt dit leuk.
  10. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    Ik heb hier Dave 1, Dave 2 & Magic-Farm liggen, zijn 3 dvd's...toch behoorlijk wat materiaal hoor!

Rob W vindt dit leuk.
  11. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Stel nu, dat je nog helemaal niets op DVD hebt van deze goochelaar,
    welk materiaal zouden jullie dan aanbevelen?

12. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Op basis van wat ik weet dan zou ik de 4-dvd box aanraden.
    Dit omdat ik die andere schijfjes nooit gezien hebt.

13. mitch durbank

mitch durbank Goochelaar

Lid geworden:
    18 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    240
    Al het materiaal van David Williamson is goed het ligt er natuurlijk aan wat bij jou past.
    De routines die mijn aandacht hebben zijn:

DVD Sleight of Dave

- Spectator cuts the Kings ( de naam zegt het al. mooi principe heeft deze.)
    - Cups and Balls ( een twee beker routine die heel slim in elkaar zit qua routining.)
    - Torn and Restorn Transpo ( Kaartroutine waar een kaart telkens terugkomt en daarna van plek verwisseld.)

DVD Dave 2

- Whirly bird silk vanish. ( een hele bijzondere manier om een doek te laten verdwijnen.)
    - Dave spoon routine. ( Dit is een juweeltje het buigen van een lepeltje grandioos effect.)
    - Ring and Rope. ( Een ring die op magische wijze van het touw komt zit in mijn table act.)

DVD Magic Farm

- Dazzle Act. ( De routine die je bij ieder cocktail feestje gaat doen.)
    - Sympathetic Coins. ( 3 munten verschijnen om daarna weer te verdwijnen. Sleight of hand.)
    - Funner color stunner. ( Als je deze versie van verkleurend kaartspel ziet wil je nooit een andere.)

Ik zeg niet dat ik als deze routines ken een aantal zitten in mijn repertoire. De anderen hebben mijn aandacht en zal ik ooit nog eens mee aan de slag gaan. Alle routines zijn workers en vergen de nodige oefening en aandacht van de performer. Maar als je de routines éénmaal onder de knie hebt dan heb je ook wat.

Jac vindt dit leuk.
  14. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Hoi Mitch, dank voor je uitgebreide reactie!
    Als ik jouw gedetailleerde reactie goed bekijk, zitten (vrijwel) alle toppers in de nieuwe set.
    Het goede nieuws is dus dat je in één keer 'alles' te pakken hebt.

Nu ja, veel dus ... MAARRE ... ik denk dat ik hem wel ga bestellen ...

Tja, die BTW kan ik weer verrekenen, dus het verschil is 5 euro?
    Gert en Ron, mag ik via deze weg een bestelling plaatsen?

Ik kijk er naar uit: 10 uur plezier!

mitch durbank vindt dit leuk.
  15. Rob W

Rob W Goochelaar

Lid geworden:
    29 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    202
    Bietfriek en Leon Heussen vinden dit leuk.
  16. Ron Timmer

Ron Timmer Goochelaar

Lid geworden:
    19 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    65
    Arie, Check, bedankt voor je support!

Rob W., waarom (zoveel) reclame maken voor de buitenlandse dealers? Wees blij dat er een paar Nederlandse dealers zijn. Wij hebben hem in de presale, Rene/Bastiaan heeft hem binnenkort ook, dat is toch prachtig!

Wat Arie aangeeft, kun je als je (semi-professionele) goochelaar de BTW aftrekken en kom je (bij ons) op 123.55 uit (en dan heb ik het inderdaad niet eens over de korting zoals JP aangeeft!).

Vaak worden wij (Nederlandse dealers) afgedaan als duur, maar dat is gewoon niet zo, onze prijzen worden allen INCL. BTW vermeld in tegenstelling tot de buitenlandse dealers.
    Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Fijne jaarwisseling allemaal.

17. Rob W

Rob W Goochelaar

Lid geworden:
    29 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    202
    Natuurlijk is het prachtig dat binnenkort de dvd verkrijgbaar is bij Magicshop, Dynamite en Vlieg-er-uit en er Nederlandse dealers zijn! Waarom ik alternatieven aanreik? Simpelweg, omdat het topic erg op mij overkwam als wederom (sluik) reclame voor jullie winkel. :) De dvd staat namelijk in pre-order bij (groothandel) http://www.murphysmagic.com wat betekent dat alle goochelwinkels hem binnenkort kunnen leveren in Nederland. Prima dat er informatie over de dvd wordt gegeven, maar vermeld dan gewoon de link naar de maker van het product (wat ik dus als alternatief heb gedaan) of vermeld alle leveranciers in Nederland met link of vermeld helemaal geen link!

De tweede post van mij gaat over de penguinlive lecture. Helaas voor alle leveranciers in Nederland worden deze alleen via penguinmagic aangeboden. Wederom wil ik een alternatief voor de goochelende nederlander aanreiken via het forum. Koop je voor over de 120 euro 10 uur materiaal van David OF koop je voor 25 euro 4 uur materiaal van David. Een overweging die de consument zelf mag maken toch?

Heel veel goochelaars in Nederland kunnen de btw helaas niet terugvragen. Door de gunstige dollarkoers kan het voorkomen dat direct bestellen in het buitenland bij de maker daardoor goedkoper is (zelfs als invoerrechten en btw betaald dient te worden). In de huidige tijd (crisis) is het fijn dat er alternatieven worden geboden om als consument zelf een keuze te maken. Als iemand Vlieg-er-uit, Magicshop of Dynamite Magic roept op het forum is het toch alleen maar fair dat iemand anders Alakazam magic, Hocus Pocus en Worldmagicshop mag roepen?

Soms is dit inderdaad het geval en zijn Nederlandse shops duurder dan de buitenlandse dealers. Zelfs in Nederland zijn er soms flinke verschillen tussen de dealers onderling. Ik wens iedere dealer in Nederland het beste toe en heb ook zelf bij alle dealers wel eens wat gekocht. Ik heb dan ook geen voorkeur voor buitenland of Nederland. Zelf kijk ik waar ik het goedkoopste uit ben en de service goed is!

Just my 2cents. ;)

Iedereen een fijne jaarwisseling.

18. Jac

Jac Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    175
    Ik sta precies hetzelfde erin als Rob betreft onze shops en ik gun ze alles! En koop geregeld wat bij hen.
    Maar ik ben ook met hem volledig eens. De sluikreclame is niet nodig. Vandaar mijn eerdere opmerking

Iedereen de beste wensen in 2014

19. Ron Timmer

Ron Timmer Goochelaar

Lid geworden:
    19 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    65
    Ehm... wij hebben deze topic niet gestart en ook niet aan jp gevraagd dit te doen. Ik vind het dan ook raar dat dit als sluikreclame wordt aangegeven.
    Daarnaast is dat toch ook niet nodig? Nederland heeft een handjevol goochelwinkels die iedereen kent, (sluik) reclame is niet nodig...

John van der Lely en kasperdolk vinden dit leuk.
  20. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Als het topic op je overkwam als sluikreclame dan vind ik dat spijtig, want dat was absoluut niet mijn bedoeling.
    Alleen Dynamite en Vlieg-er-uit had hem nog niet op de website staan en Magicshop wel.
    Dit heb ik ook gemeld in de openingspost.
    Aangezien we een nederlandstalig forum zijn lijkt het mij niet meer dan normaal dan ook de nederlandse winkeliers te vermelden waar je hem al kan bestellen/kopen.
    Was Dynamite nou eerder dan Magicshop had ik het ook gedaan was Vlieg er uit als enigste had ik dat ook gemeld.
    Ik ben gewoon zwaar enthousiast over deze dvd-box van David Williamson sorry kan er ook niks aan doen, ik vrees dan ook met grote vrezen dat het een lange dag gaat worden bij het bekijken van dit materiaal :D

Rob W vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina