Dynamite day third edition 01 oktober 2011

Discussie in 'Agenda' gestart door René Geelen, 15 jun 2011.

1. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    Het heeft wat voeten in de aarde gehad..nog nooit is het zo lastig geweest om een programma rond te krijgen....wie weet komt er nog wat bij qua artiesten (als het aan ons ligt wel) maar de kaartverkoop is vandaag officieel gestart. Als je een mooie plek wilt hebben RESERVEER DAN SNEL!!!
    Dynamite Day 2011

1 Oktober 2011 - Dynamite Day Third Edition

De tweede editie van Dynamite Day heeft in 2009 plaatsgevonden, de derde editie zal gaan plaatsvinden in Oktober 2011. Wat kun je dit jaar gaan verwachten ?

Lezingen;
    Nationale en internationale goochelaars welke wij speciaal hiervoor boeken vertonen hun favoriete effecten voor u, en mooier nog, vervolgens leren ze u elk detail zodat u deze trucs ook zelf kunt leren ! Dit jaar zullen MARK MASON (
    USA) en KOBE (BELGIË) de lezingen verzorgen.

Wedstrijden;
    Een beperkt aantal deelnemers (waaronder vaak goochelaars bekend van tv, nationale kampioenschappen, uit de nieuwe uri geller,etc.) mag deelnemen aan deze toneel en close-upwedstrijd welke gejureerd zal gaan worden door een jury bestaande uit professionele goochelaars en "leken" oftewel gewoon publiek. Zo vinden wij dat een eerlijk beeld kan worden gegeven van hoe een goochelaar echt op publiek overkomt en hechten wij niet enkel waarde aan gebruikte technieken. De combinatie van beiden zorgt echter voor de hoogst mogelijke prestaties !

Gala;
    In de gala welke in de avond zal plaatsvinden ziet u een keur aan artiesten / goochelaars welke speciaal voor u eenmalig deze complete show verzorgen. Dit mag u niet missen !

Dit jaar in de gala;
    -Mark Mason (USA) -Act
    -Kobe (België) -Act
    -Rafael (België) -Act & Presentatie
    -Diamond Illusions (België) -Act

Entreeprijzen;

• Combikaart (dagkaart & gala) tot 1 augustus 2011 - EUR 39,00
    • Combikaart (dagkaart & gala) na 1 augustus 2011 - EUR 45,00
    • Galakaart los - EUR 15,00

RESERVEER SNEL!!!

Klik hier om de speciale Dynamite Day website te bezoeken! !

2. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    393
    Is het nou 11 of 1 oktober? (gezien de dag waarschijnlijk 1 oktober)

3. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    Potverdikkie...nog zo vaak gecheckt op fouten maar daar heb ik overheen gelezen...ik kan deze zelf niet veranderen...kun jij dat wel Marc ?

De juiste datum is 1 OKTOBER !

4. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    393
    Veranderd :)

5. Hans Scheven

Hans Scheven Goochelaar

Lid geworden:
    15 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    32
    Interessant! Zijn er ook alleen dagkaarten (zonder gala ) verkrijgbaar?

6. clownpatje

clownpatje Goochelaar

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    182
    ZONDER GALA? Hans, dat is naar een dierentuin gaan kijken zonder dieren, of heb ik het mis? Het gala is toch het leukste...

Ik denk eraan om 1 oktober vrij te houden voor deze dag, waarvan de vorige editie super was.

7. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    @Marc, bedankt voor het aanpassen van de datum...erg attent!

Vandaag hebben we een extra act kunnen toevoegen aan de gala...Robert Blake met zijn nieuwe Shadowlands handschaduwenact...dus nog een extra reden om snel te reserveren!

@Hans, wat losse dagkaarten betreft, de prijzen voor de kaarten zijn zo laag dat we de galakaartjes er min of meer bij cadeau doen. Andere jaren verkochten we de laatste 3 weken zelfs de galakaarten los en waren er wél dagkaarten, deze kostten echter hetzelfde als de combikaarten en vlogen de deur uit....

Normaal betaal je voor een goocheldag zonder een internationale gala al snel EUR 45,00...wij doen er een gala van anderhalf uur bij...en die is het duurste van alles voor dezelfde prijs. We kunnen de kaarten simpelweg niet goedkoper maken omdat we anders de kosten er nooit uit kunnen halen. Zonder een gala zou de dag niet veel hoeven kosten..maar wij doen het of GOED...of NIET.

Het lijkt ons persoonlijk jammer (en te gemakkelijk) om geen gala te organiseren en de dag te eindigen om 18.30 uur. Daarvoor vinden wij dit alles te leuk ;)

8. Hans Scheven

Hans Scheven Goochelaar

Lid geworden:
    15 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    32
    Duidelijk! Bedankt voor de uitleg!

9. Jeffrey Wijkhuisen

Jeffrey Wijkhuisen Kinderentertainer

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    256
    Ik heb kaartjes besteld! Ik ben er weer bij!
    Wie zijn er nog meer bij?

10. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Sinds wanneer woont Marc Mason in Amerika?
    Die rare Noorderling.
    Wij noemen JB-Magic altijd de "Crap Factory".

Ik moest laatst lachen bij WPR dat Graig Petty helemaal verbaasd was van dat boekje en zei: "I will not be fooled by an effect of Marc Mason!" Om te eindigen in een Yorks accent: "Tha' is bloowdy grreat!"

11. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    Ray,

ik dacht ook dat Marc in de UK woonde...maar hij woont sinds enige tijd in de USA...dat maakte het ticket iets duurder dan vanuit de UK....:(

Wat "crap-factory" betreft, hij heeft toch echt een paar erg goeie (en goed verkopende) effecten !

12. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Welke effecten zijn dat? :cool:
    Altijd leuk om de succesverhalen te horen / lezen! ;)

13. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    Kom naar Dynamite Day en Marc (en anders ikzelf) zal het je zelf vertellen :)

14. Jeffrey Wijkhuisen

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    256
    In 2009 was er ook een DEMO show, Ik vondt dat echt heel leuk en goed! Ik verwacht dat dat dit jaar weer is.....:)

15. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    Ja, die zal er nu ook weer zijn...dat je het goed vond vind ik nog het meest verrassend, ik ga nu bijna aan mezelf twijfelen :p

16. Jeffrey Wijkhuisen

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    256
    Hoezo ga je aan je zelf twijfelen......
    Het idee om je trucs te laten zien die je verkoopt en aanprijst in een soort van demo show is ontzettend slim bedacht!

17. clownpatje

clownpatje Goochelaar

Lid geworden:
    20 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    182
    Jeffrey, je hebt gelijk... erg slim bedacht, minder aangenaam voor de portemonnee van de bezoekers... Enfin, ik ga die van mij volproppen met illusies en goed bij me houden op 1 oktober... om toch ongetwijfeld weer wat te kopen op de Dynamite Day. Ik heb me m.a.w. ingeschreven.

18. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    Jeffrey, ik bedoel dat je het GOED vind....we kiezen trucs uit welke we graag willen laten zien. We proberen deze even duidelijk in beeld te brengen, of we dat nu altijd goed doen (blijkbaar wel dus) ben ik niet altijd van overtuigd ;)

Maar we zijn al bezig met de voorbereidingen....!

19. Jeffrey Wijkhuisen

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    256
    Ja, vorige keer moest je 5 keer gooien met de rubiks kubus en toen gebeurden er nog niks.....
    Ik vondt dat vorige keer de Magic Cobra Snake Basket goed ging!

Wat mij zou aanpreken zijn trucs waarbij je een goochelaar nog kan laten verbazen (zijn er voor mij nog veel) en wat orgineel is!

Zoek trucs uit van verschillende prijs klasse en trucs in verschillende genres.

enhe... aanbiedingen + de NMU korting vinden concumenten erg leuk;)

20. René Geelen

René Geelen Goochelaar

Lid geworden:
    18 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    209
    Die kubus heb ik later ook uitgelegd...de enchanted cube. Het tafeltje met demospullen stond klaar in de coulissen. Na onze demo kwam een van de helpers met een rood hoofd naar me toe en vroeg of het een speciale kubus was. Ik vroeg waarom...hij antwoordde "omdat ik hem probeerde op te lossen maar het lukte niet".

Oftewel, de kubus was al verpest voordat ik hem in mijn handen had...en dan kun je je truc vergeten! Ik heb hem al honderden keren gedaan zonder problemen (heb deze misschien een keer of 3 verkeerd gedraaid maar dan houdt het ook op).

De rest blijft nog een verrassing.

Even los van Dynamite Day;

Trucs waarmee je een goochelaar kunt verbazen zijn natuurlijk leuk maar in mijn ogen de domste (lees : meest zinloze) uitvinding ooit en heeft een goochelaar welke voor een lekenpubliek werkt niet nodig (tenzij je een dealer bent en trucs wilt verkopen aan goochelaars natuurlijk, dan is dat niet verkeerd ;)).

Welke goochelaar werkt er immers voor andere goochelaars, oftewel, waarom ga je je allerlei moeite op je nek halen welke niet nodig is, een gewoon publiek is makkelijk om de tuin te leiden met "normale effecten", waarom zou je dan op zoek zijn naar de versie 3.0 welke nóg beter is dan de "normale" versie?

Ik zie het altijd zo, ooit was er Patrick Page met zijn effect Easy Money...hij maakte van blanco stukjes papier bankbiljetten, reactie van de toeschouwers achteraf..die goochelaar had eerst blanco papiertjes en toen opeens waren het bankbiljetten.

Toen kwamen er diverse andere variaties, de reactie van het publiek ; die goochelaar had eerst blanco papiertjes en toen opeens waren het bankbiljetten.

Toen kwam Richard Sanders met zijn Extreme Burn, waarbij biljetten visueler dan de oudere versies (welke het publiek echt niet kent) veranderen, reactie van het publiek ; die goochelaar had eerst blanco papiertjes en toen opeens waren het bankbiljetten.

Toen kwamen Hundy 500, Hand Out 500, Extreme Burn 2.0 en nog enkele andere varianten en nog steeds is de reactie hetzelfde; die goochelaar had eerst blanco papiertjes en toen opeens waren het bankbiljetten.

Dus, naar mijn mening (en natuurlijk is het leuk om het allernieuwste te hebben) doet een goochelaar dit soort nieuwe versies voor zichzelf...voor het publiek hoeft het dus niet, bespaar je energie en steek die in de acts welke je al hebt en verbeter deze.

Of vertel jij je publiek, ik ga u nu een versie van WOW laten zien, dat is de 2.0 versie, ik heb de face-up versie gekocht maar er is er ook een face down, en nu is die ook nog met dvd. Het publiek zal denken "waar heeft die kerel het over?". Zijn kunnen zich op het einde alleen herinneren dat een kaart visueel veranderde, of het nu een oude, nieuwe of verbeterde versie is.

Jeffrey, deze mening is overigens niet aan jou gericht hoor, gewoon een algemene mening.

Regelmatig horen we in de winkel, ah, nee, da´s geen goeie truc, die werkt met een double lift. Of, als het een geforceerde kaart is dan is het niet zo´n goeie truc. Dus...als de goochelaar de truc snapt, snapt het publiek het ook? Dus als je de kaart moet forceren (wat de toeschouwer niet weet) is de truc minder goed voor het eindresultaat..of spelen we die gedachte enkel af in ons goochelaarshoofd af waar we de ultieme situatie willen creëren, maar waar het publiek helemaal niet mee bezig is.....

Zo...genoeg gekletst voor nu ;)

Deel Deze Pagina