Dynamite Magic Shop Product Update 105

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Krijg je er een "giiker" bij? Dat zou de relatief lage prijs dan wel verklaren. En zo ja, weet iemand toevallig welke versie giiker je erbij krijgt?

En toekomstige updates / nieuwe mogelijkheden van de app zitten ook bij de prijs inbegrepen?

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
503
195
43
38
Je kunt het mechanisme ook in een eigen kubus plaatsen, maar waarom zou je. De kubus werkt fantastisch.

Wat de updates betreft zit er gewoon onbeperkt bij

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Ja het ding ombouwen was ik niet van plan hoor ;), maar vroeg het me af of ze dan wel de laatste / beste versie van giiker gebruiken. Maar als ie al fantastisch werkt, is dat sowieso niet echt relevant.

En mooi om te weten van die updates. Dat is wel netjes dan.

Waarschijnlijk binnenkort dan maar eens bestellen, thanks!

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Vandaag Rubiked ontvangen ... moet er nog verder induiken, maar ziet er op zich allemaal nice uit zo op het eerste gezicht! Wel allemaal erg basic qua opties. Een aantal dingetjes die me al opvielen:

- Technisch gezien is het relatief eenvoudig om via Augmented Reality (AR) principes een 3D plaatje realitisch in een zojuist gemaakte foto te plaatsen. Je kunt de bestaande cube (of papieren cube met AR tekens) gebruiken in een foto om de cube vervolgens te vervangen door de kleuren in de voorspelling. Op die manier kun je relatief eenvoudig de voorspelling in een bestaande / bekende omgeving laten zien op de foto. Stel je bent aan het close-uppen en je hebt zogenaamd net een foto gemaakt die in je gallery staat dan is het veel mooier als er ook iets herkenbaars in beeld te zien is. Maar misschien dat dit nog in een volgende versie mogelijk wordt ...

Of misschien dat de voorspelling in de gallery een andere "create date" kan krijgen (naar keus). Dan is het net iets duidelijker dat de foto bijvoorbeeld al voor vandaag is gemaakt.

- De "APP ACCESS CODE" is gewoon terug te vinden in de broncode (bij website URL versie). Ik dacht eerst even dat hier heel makkelijk misbruik van gemaakt kon worden, maar ik heb het net voor de zekerheid even getest met twee mobiele telefoons ... je krijgt een melding dat de code al op een ander apparaat in gebruik is. Dat is okay dus. Wel houden ze geen rekening met responsive websites / responsive grootte van het plaatje. Gelukkig kan ik dit zelf wijzigen, maar op zich hadden ze daar standaard wel even rekening mee kunnen houden. Ik ben in ieder geval van plan om gewoon direct de URL van het plaatje te gebruiken, dus deze:

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/rubiked/APP-ACCESS-CODE.jpg

in plaats van deze:

https://gentlemens-magic.com/prubiked/APP-ACCESS-CODE.jpg

Ik moet alleen nog even navragen of ze standaard met die URL werken (niet dat ik ineens in de problemen kom). Ik vind het altijd wel slecht dat ze de naam van het effect in de URL gebruiken. Mensen zijn tegenwoordig ook niet achterlijk meer en zeker de jeugd niet ... er zijn altijd mensen die achteraf even in de broncode kijken. Waarschijnlijk doen de makers dat voor meer verkoop, maar dat vind ik altijd wel slecht. Komt trouwens bij meer van dit soort apps voor, dus ik had ook niet anders verwacht hoor. Het is ook geen mega probleem, maar toch altijd wel slordig vind ik. Commercie moet niet ten koste gaan van de sterkte van het effect.

- Beetje technisch verhaal, maar de cache instellingen van het plaatje hadden ze beter anders in kunnen stellen. Nu moet je echt REFRESH-en om er zeker van te zijn om een nieuw plaatje te zien in de browser, terwijl ENTER in de adresbalk een vorig plaatje aangeeft als de URL ervoor al een keer bezocht is door de toeschouwer. Stel ik maak twee verschillende pagina's op m'n website met twee verschillende voorspellingen voor 1 toeschouwer dan is de kans groot (afhankelijk van de browser) dat door caching de tweede keer de eerste voorspelling wederom wordt getoond.

- En je kunt ook tijd instellen, maar met een maximum van 15 sec. Ik snap niet dat ze daar niet gewoon een variabele van hebben gemaakt, zodat je ook bijvoorbeeld 50 sec kunt instellen.

- Hebben jullie trouwens de stickers vervangen? Op zich vind ik de gaatjes niet heel hinderlijk ogen, dus voor een leek zou het net zo goed bij het design van de cube kunnen horen. Of wat is jullie ervaring daarmee? Op zich wel handig om die stickers nog als reserve te bewaren.

- Het versturen van een e-mail met de voorspelling moet ik nog verder induiken. N.a.v. de tutorial video werd mij dit niet direct duidelijk. En als ik een e-mail stuur via het envelopje in de app dan wordt er direct een e-mail verstuurd op dat moment, terwijl ik het effect nog moet doen. Dus dat is me nog niet geheel duidelijk.

Ondanks bovenstaande puntjes van kritiek is het wel wat ik ervan verwacht had en dus prima product. Nu eerst nog even verder ermee spelen en testen, want ik heb alles alleen vluchtig bekeken.

• Like
Reactions: Alex Buijk

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
503
195
43
38
Tof dat je het nu al zo uitgebreid omschrijft.
Ik zou een update dat je zelf de cube in je handen hebt een hele gave update vinden.
Al is dat voor mij niet 100% nodig. Hoe ik hem nu uitvoer voel ik mijzelf er heel erg prettig bij.

De gallery gebruik ik nooit gezien ik altijd een verwijzing maak na de website.
Op mijn website staat een CTA met het desbetreffende event (zet ik uit zodra de opdracht is geweest)

Ik weet dat jij heel technisch bezig bent maar ik ben er van overtuigd dat een leek echt niet de broncode gaat checken.
Als je presentatie goed is waarom zou iemand dan de broncode checken, doen ze dat wel dan zijn ze wel heel erg geïnteresseerd.
Ik weet hoe het werkt maar zou ik het niet weten dan zou ik in ieder geval niets aan de broncode kunnen zien.

Die seconden ben ik het met je eens dat dit variabel zou kunnen.
Wel vind ik de de optie dat je handmatig kan opslaan ook nog steeds heel fijn.
Stel iemand draait aan de kubus en zou dan de pagina vernieuwen dan zien ze direct een ander plaatje.
Bij handmatig opslaan voorkom je dat.

Stickers heb ik niet vervangen en stoor mij totaal niet aan de kleine gaatjes

De email optie vind ik JUIST heel gaaf.
Ik vertel dat ik één persoon een voorspelling per mail ga sturen.
Ik laat deze persoon hun mailbox openen om te kijken of ze de mail hebben ontvangen. LET OP heel duidelijk erbij vertellen dat ze de mail nog NIET mogen openen (anders heb je een probleem). Nu doe je je standaard routine en praatje ;-)

Dan vertel je dat die ene persoon zijn mail mag openen (weke hij 5 minuten geleden al had ontvangen)
De afbeelding die hij nu ziet match 1 op 1 met de kubus. Heel bizar is dit omdat de persoon in kwestie deze mail al in zijn mailbox had.
Ook hiervoor geld weer dat jij dit zou kunnen snappen maar voor mij gaat dit echt veel te ver. De mail is immers al in mijn mailbox wat ik met eigen ogen heb kunnen zien. hoe kan het dan dat er een match is ;-) heel bizar voor het publiek dus.

Hoe dan ook dit is momenteel echt mijn favoriet.

Leon Heussen

Member+
30 aug 2011
837
307
63
28
Panningen
www.instagram.com
Over de gaatjes heb ik nooit iemand gehoord.
Je kan gewoon zeggen dat de gaatjes zijn voor vloeistof in te doen.
Verder vraag ik mij af of mensen de magneten er uit gehaald hebben.
Je kan de stikkers gewoon vervangen en als je geen gaatjes wil is er een andere optie om deze op te laden.
Dit staat ook in de instructie video.

• Like

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Hoi Alex,

Thanks! Meestal zal de broncode niet bekeken worden, maar je zal vast ook wel eens optreden voor IT-ers en reken maar dat een aantal toch even de broncode gaan bekijken. Het is heel makkelijk te voorkomen door een simpele aanpassing, dus dan zou ik altijd voor die oplossing kiezen ... ook al zal het meestal geen verschil maken. Ik ben het sowieso met je eens dat dit geen enkel probleem is voor het grootste deel van het publiek.

Ik heb wel nog even een berichtje gestuurd naar de makers, want de website voorspelling "dient" zich elke 5 seconden automatisch te refreshen lijkt het (zo'n functie komt in ieder geval voor in de broncode), maar het lijkt erop dat die functie nooit wordt aangeroepen. De webpage vernieuwt zich dus niet bij een nieuwe voorspelling. Stel dat je zelf de pagina al aanroept op de telefoon van iemand en 'm dan omgekeerd legt dan moet er wel gerefreshed worden. Dat gebeurt nu niet. Geen idee nog hoe ik 'm precies uiteindelijk ga vertonen hoor, maar ik wil wat verschillende mogelijkheden testen. Misschien hebben ze dat later bewust gewijzigd, zodat mensen niet elke keer een andere voorspelling zien als de truc is gedaan bij ze. Geen idee of het nu een foutje is of dat ze het bewust eruit hebben gehaald (terwijl het dus nog wel in de broncode voorkomt). Even afwachten op antwoord ...

Ik ga hem waarschijnlijk ook gewoon met volumeknop vertonen. Net een aantal keer vertoond met timer, maar dat voelt niet helemaal prettig aan door de "tijdsdruk.". Ik heb nog wel zo'n afstandsbediening liggen, dus waarschijnlijk maak ik dan gewoon gebruik van de volume knoppen op die afstandsbediening. Gebruik jij ook een remote of druk je gewoon de volumneknop op je telefoon in?

En goed om te horen dat je de stickers ook niet vervangen hebt ... dan laat ik het ook lekker zo.

En de e-mail versie wil ik ook zeker proberen ... ik heb er ook nog geen mening over, omdat ik het niet werkend kreeg. Zojuist nog even geprobeerd, maar ik denk dat ik 'm nu werkend heb. Ben het zeker met je eens dat dit erg sterk kan overkomen. Is jouw favoriet nu de e-mail versie of de webpage versie? Ik denk dat ik nu neig naar de e-mail versie met remote als beste optie. Wat wel vreemd lijkt, is dat je niet je eigen e-mailadres als afzender kan kiezen ... technisch gezien, is dat gewoon mogelijk, dus ik snap niet helemaal waarom ze voor de afzender "noreply@cube-prediction.tk" hebben gekozen en niet een variabel e-mailadres, zoals bijvoorbeeld die van jezelf.

Ik heb onbeperkt internet op m'n mobiel ... jij nooit problemen gehad met het internet? Ik neem aan dat je ook gewoon het internet van je telefoon gebruikt en niet WIFI? En waar heb jij je telefoon als je het effect vertoont? Want je kunt het scherm niet uitzetten, dus in je zak is misschien niet heel handig in verband met touch screen? En zet je 'm dan op trillen bij het verzenden van de foto? Geen idee of dat dan zin heeft en of je er iets van merkt.

Super bedankt in ieder geval voor al je tips so far!

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Over de gaatjes heb ik nooit iemand gehoord.
Je kan gewoon zeggen dat de gaatjes zijn voor vloeistof in te doen.
Verder vraag ik mij af of mensen de magneten er uit gehaald hebben.
Je kan de stikkers gewoon vervangen en als je geen gaatjes wil is er een andere optie om deze op te laden.
Dit staat ook in de instructie video.
Als een vrouw vraagt waarvoor die gaatjes zijn, zeg ik gewoon dat ik toch ook niet aan haar vraag waarvoor haar gaatjes zijn ;).

Nee maar die gaatjes vind ik geen probleem hoor ... had inderdaad gezien op de video dat je ook kunt opladen zonder die gaatjes (door het kapje even eraf te halen), maar makkelijker is natuurlijk gewoon om de gaatjes te laten zitten, netzoals Alex al doet.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
503
195
43
38
Ik gebruik on stage de Cube met de automatische variant omdat ik dan de cube zelf onder controle heb en het maar een keer vertoon. Mijn telefoon ligt in mijn spider Qble en ik hoef geen vreemde handelingen te doen.

Bij table Magic gebruik ik de handmatige versie (met een bol.com remote control) werkt perfect. Nadeel is wel dat ik deze ook voor inject gebruik en dus van app moet wisselen maar dat terzijde. Mijn telefoon ligt in mijn tafel of zit in mijn binnenzak als de setting geen tafel toelaat.

Wat betreft de e-mail.
Ik gebruik gewoon mijn eigen info adres hoor.
Zodra ik op de envelop druk opent hij mijn mail programma en vult alles automatisch in.
Heel eerlijk dus. En geen ander adres. Snap niet dat dat bij jou anders is.

Met e-mail heb ik nog niet heel veel geëxperimenteerd maar ga dat van het weekend wel uitproberen.

• Like

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
En onder automatische variant versta je de timer? Maar draai je zelf de cube dan, omdat je zegt dat je 'm zelf onder controle hebt?

Dus het trillen zet jij ook uit? Of merk je iets van het trillen als ie in je tafel ligt? En voor de toeschouwers moet het dan weer niet opvallen.

En thanks voor het laten weten van dat envelopje ... daar ga ik even achteraan dan, want bij mij is dat inderdaad niet het geval. Als ik op het home scherm op het envelopje klik, krijg ik het volgende te zien:

6293

Sowieso al raar dat het in het Frans er staat en niet in het Engels (Envoyer un email) ... als ik dan "To" invul en op het pijltje klik dan verstuurt ie direct de e-mail zonder dat ik kan kiezen vanaf welk e-mailadres. En bij settings en dan "Set email" kan ik alleen een "Name" invullen (naast subject en Body).

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
503
195
43
38
Raar inderdaad.
Ik werk met ios. maar lijkt mij sterk dat dat veel verschil maakt.
Ik raak inderdaad als laatste de cube aan ;-) dat past beter in mijn presentatie. en maakt het verhaal geheel kloppend.
Door deze actie bepaal ik wanneer de cube online komt te staan en blijft staan.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Ah misschien dat er verschil zit bij IOS t.o.v. android (ik ga het navragen).

Thanks weer! Je zegt trouwens dat je de cube als LAATSTE aanraakt, maar daarmee voorkom je toch niet eventuele problemen met de timer? (of ik begrijp het verkeerd) Stel de toeschouwer begint de cube te bewegen en is vervolgens "x" seconden (timer) stil en erna beweegt ie weer, dan heb je een probleem toch? (ook al beweeg jij de cube vervolgens als laatste) Of pak je de cube gewoon af als ie ernaar neigt om "x" sec. niets te doen?

Ik was net nog even aan het teruglezen, maar ik moet mezelf trouwens nog even corrigeren ... die refresh functie zelf wordt wel aangeroepen, maar het "document.location.reload" gedeelte niet, waardoor de pagina niet wordt geresfreshed / reload. Dat bedoelde ik eigenlijk, maar beetje verwarrend verwoord door me ;). Voor nu verder niet mega belangrijk, want meestal is dat sowieso niet van toepassing, maar mocht ik meer weten dan laat ik het hier wel weten.

Sowieso erg nice effect en hopelijk kan ik ook snel die e-mail functie met mezelf als afzender gebruiken ... dat lijkt me voor nu het mooist, omdat in het hoofd van een toeschouwer een website eventueel nog even snel kan worden aangepast, maar bij een reeds verstuurde e-mail niet. Uiteraard is het beide mooi voor een toeschouwer, maar dat e-mail aspect maakt het wellicht nog een tikkeltje sterker.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
@Alex Buijk Momenteel in gesprek met de makers ... 1 iets bleek al een bug te zijn. Kun jij iets voor mij nog testen? Stel je gebruikt de mail functie en de e-mail die je krijgt, probeer je na de truc te forwarden. Dan zie je als het goed is iets staan als:

--- Oorspronkelijk bericht ---
Van:
Datum:
Aan:
Onderwerp

et cetera
Hoe ziet bij jou het "Van:" veld eruit? Komt daar noreply@cube-prediction.tk in voor? Of wat staat er precies? (uiteraard mag je je eigen e-mailadres even wijzigen in iets anders)

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
De reactie van hen op de mail functie:

Yes we're aware of it. On Android, using a server as the mail sender was the only option we had to ensure a fast and reliable system. Using your default mail app is way more complicated on Android than iOS, that's why we opted for the server solution.
Zelf ben ik web developer en geen app developer, dus lastig om daar iets van te zeggen / vinden, maar zo op het eerste gezicht oogt die keuze wel wat vreemd.

Sowieso komt er bij android nog noreply@cube-prediction.tk voor in het "from-header-field". Misschien dat ze dat hebben gedaan om te voorkomen dat de e-mail in de spam map belandt. Als de e-mails worden verzonden van de server die gekoppeld is aan het domein cube-prediction.tk dan kan het problemen opleveren als de afzender niet @cube-prediction.tk is (problemen m.b.t. mail in spam map). Dat is dan het nadeel dan van die "server solution" op android. Maar ik ben nog in gesprek met ze, want dit vind ik wel een nadeeltje. @Alex Buijk Op IOS heb je daar waarschijnlijk geen last van, dus jij hebt sowieso mazzel en dat probleem niet ;).

Verder als je gaat naar: Settings -> General -> Set email -> en als je dan het veld "Name" wijzigt en opslaat (floppy disk icon) -> vervolgens weer opnieuw op "Set email" klikken en dan is het veld weer leeg. Ze zeiden dat ze die bug onlangs al hadden ontdekt en dat ie verholpen is, maar mijn app is helemaal up-to-date en het werkt nog niet. Waarschijnlijk gaan ze daar nu verder naar kijken. Het veld is wel leeg, maar achter de schermen is het wel opgeslagen, dus voor de nieuwelingen die die truc net hebben, is dat wel handig om te weten.

En begrijp me niet verkeerd hoor ;) ... ik ben gewoon tevreden hoor met de truc en het is een aanrader. Bovenstaande punten gaan meer over het finetunen van sommige details.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
503
195
43
38
Bij mijn "van" veld staat Alex Buijk als ik forward klik staat er mijn eigen e-mailadres
Ik zal jou zo vanuit de app een mail sturen met een voorspelling dan Kun je zien hoe mijn e-mail ontvangers het zien.
De bug van het onderwerp is bij mij na de update wel verholpen. Mijn tekst blijft dus netjes staan.