Een nieuwe competitie

Discussie in 'NMU, FISM en clubs' gestart door Eddy Smit, 28 jun 2017.

1. Eddy Smit

Eddy Smit Goochelaar

Lid geworden:
    12 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    119
    Een nieuwe competitie

Zoals ik reeds eerder schreef is de huidige tijd aan zeer snelle veranderingen onderhevig. Ook onze wereld. De wereld der Magie. Sinds de komst van computers en het internet is de wereld op informatiegebied volledig veranderd. Gecentraliseerde instituten die hun macht ontlenen aan een monopolie van toegang tot, of controle over specifieke informatie smelten als sneeuw voor de zon.

Wie had ooit gedacht dat onze geheimen met één druk op de knop voor een ieder toegankelijk zouden zijn? Initiatieven om informatie te delen schieten als paddenstoelen uit de grond. Is dat slecht? Ik denk het niet. Het stimuleert en zet mensen aan om ook onze mooie kunst te gaan bedrijven.

Het internet heeft het voor mensen mogelijk gemaakt om zich veel decentraler en daardoor vaak ook gelijkwaardiger en coöperatiever te organiseren. Gaan wij daar als organisatie in mee? Ik denk het niet. De hiërarchische structuur blijft nog steeds gehandhaafd en van een decentrale aanpak is geen sprake.

Binnen de schaakwereld maar ook op vele andere fronten is het heel gebruikelijk om op internet een competitie met elkaar aan te gaan. Hieraan doen teams uit het hele middelaar en basisonderwijs aan mee. Dit biedt voor de goochelwereld toch ook een hele grote kans? Vooral met de filmmogelijkheden van nu. De meeste jongeren hebben wel een smartphone, een tablet of een camera. Waarom is er dan nog nooit nagedacht om de Nederlandse Kampioenschappen facebook of youtube goochelen te houden waarbij een jury bepaalt wie er mee mag doen met de grote finale in het theater.

Ach het is maar een idee dat naar mijn mening wel veel potentie heeft.

M@@rten Bruins vindt dit leuk.
  2. Flupke

Flupke Goochelaar

Lid geworden:
    5 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    88
    Heel interessante denkpiste! Hierdoor kan je toch deelnemen en word je niet direct 'voor de leeuwen' gegooid (ik bedoel maar: het is niet dat er een heel publiek je ziet 'afgaan' als het niet goed loopt voor de eerste keer). Eerlijk gezegd, is dit misschien ook wel een denkpiste naar 'volwassen' ook. Stel dat je een tape mag insturen en dat je daarover achteraf feedback krijgt... Al kan je niet deelnemen (of is je act nog niet goed genoeg), je krijgt dan een soort van uitleg erover en misschien kan je daarmee je act verder vooruit helpen... Geen slecht idee!

Marc o vindt dit leuk.
  3. Rodin2

Rodin2 Goochelaar

Lid geworden:
    16 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    23
    Filmpjes opsturen kan ook een valkuil met zich meebrengen.
    Voordeel is dat je je van je beste kant kan laten zien. Je kan het filmpje immers oneindig keer over doen als iets niet goed gaat. Deelnemers moeten zich daarom heel goed realiseren dat iets op locatie voor live publiek vertonen, waar het in 1 keer goed moet gaan, iets anders is dan rustig thuis tussen de schuifdeuren.

4. Eddy Smit

Eddy Smit Goochelaar

Lid geworden:
    12 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    119
    Rodin2, in principe maakt dat volgens mij allemaal niet uit. Het is de nieuwe techniek die mede de gefilmde act tot stand brengt en als zodanig beoordeeld wordt. Volgens mij best de moeite waard om eens uit te proberen.

Deel Deze Pagina