Eerste zaal show.

Jodini

Member
3 nov 2019
1
0
1
20
Beste magische vrienden,

Ik ben Jordy, 20 jaar en ben sinds 1 maand aan het goochelen in publiek.

Daarvoor heb ik eerst 2 jaar de magie proberen te zoeken, begrijpen, en ook te personaliseren.

Nu heb ik al een paar kindershows, voor 15 en 20 kinderen gegeven, als ook table magic , in een restaurant, van tafel naar tafel voor 120 personen.

Maar nu heb ik een voor stel gehad. Om in een kleine zaal voor 30 personen, leeftijd van 20 tot 60 jaar een optreden te doen.

Ik heb totaal nog niet de ervaring, en of trucs dat jullie hebben.

Dus ik wou eens aan jullie vragen wat voor show, of werkwijze jullie in mijn plaats zouden doen.

Ik heb redelijk straffe kaart trucs, die ik combineer met andere niet kaart trucs, zodanig dat het effect groter lijkt.

De show zou ongeveer 1 uur duren, en het publiek is ruim denkend, dus de standaard bh uit doek truck is toelaatbaar.

Hoe zouden jullie dit aanpakken, zouden jullie een show op een podium geven, en welke trucs of grappen spellen zouden jullie uitvoeren?

Alvast bedank!

Grtz Jordy

BuboNL

Member
25 jun 2014
26
26
13
Het hangt er ook van af op wat voor termijn je optreden plaats zal vinden en hoe veel tijd je dus hebt om een show in elkaar te zetten.
Misschien logisch, maar een 1 uur durende show heb je niet zomaar in elkaar gezet door je (close-up) repertoire bij elkaar te sprokkelen tot je aan 1 uur aan truuks komt.
De truuks moeten goed van een afstand te zien en volgen zijn en uiteraard moet je de aandacht van het publiek de volledige voorstelling behouden.

Je zult in de praktijk ook merken dat, zeker bij de eerste keer, de tijd dat je dacht dat je truuk zou duren toch uiteindelijk langer of korter uit zal vallen.
Zorg er dan ook voor dat je de planning zo maakt dat je eventueel afhankelijk van de tijd delen kunt laten vervallen of juist kunt toevoegen.
Ik kan me nog goed mijn eerste kinderfeestje herinneren. Ik dacht wel een dik uur bezig te zijn, maar uiteindelijk was ik na minder dan een half uur al klaar. Ik had niet meer mee genomen en had ook niet voldoende ervaring om extra te improviseren.
Dit was bij bekenden en er was ook niets specifieks afgesproken, het was dus ook geen enkel probleem. Maar bij een onbekende 'betaalde' boeking zou dit toch anders uitgepakt hebben.
Dus wat @Marc Woods ook al aan geeft is het wellicht ook van belang of je deze eerste ervaring bij bekenden gaat doen of vreemde.

Ben je lid van een goochelclub? Zo ja, dan zou ik ook zeker ook daar je vraag weg leggen en aldaar het podium nemen om zo feedback te kunnen krijgen van (meer) ervaren goochelaars.
Ben je nog geen lid kan ik je zeker aanraden dit te overwegen. Gezellig en erg leerzaam!

• Like
Reactions: Jodini