Even voorstellen

Laura

Member
9 mei 2019
8
8
3
35
Ik zal me even voorstelen.
Ik ben Laura, al enkele jaren lid van GCR.
Voornamelijk doe ik gospelmagic (christelijk goochelen, meestal in kerken bij bv kinderdiensten of zondagsschool) wat in Nederland niet zo groot is in tegenstelling tot bv Amerika en Engeland.
Goochelen doe ik als uit de hand gelopen hobby en heb gemiddeld zo'n 6 tot 10 optredens per jaar. Naast goochelen doe ik diverse dingen met ballonnen, ballonversiering en ballonfiguren, van kleine simpele hondjes tot aan grote figuren van tientallen ballonnen voor 1 figuur.

Willen jullie meer weten dan vragen jullie maar!

• Like
Reactions: Leon Heussen

Cartouche

Member
11 apr 2019
9
8
3
55
Laura, welkom op dit forum. Ik lees dat je je ook bezig houdt met ballonmodelleren. Mocht je je hierin nóg verder willen bekwamen, dan kan je altijd lid worden van Twister, de oudste professionele ballonmodelleerdersvereniging van de wereld! Drie tot vier keer per jaar komen we bij elkaar met altijd interessante gasten en, als je er een keer niet bij kunt zijn, de permanente beschikking over het materiaal op video. Meer weten: www.twisterballoons.nl. Wie weet zien we je daar een keer.

• Like
Reactions: Laura

Laura

Member
9 mei 2019
8
8
3
35
Laura, welkom op dit forum. Ik lees dat je je ook bezig houdt met ballonmodelleren. Mocht je je hierin nóg verder willen bekwamen, dan kan je altijd lid worden van Twister, de oudste professionele ballonmodelleerdersvereniging van de wereld! Drie tot vier keer per jaar komen we bij elkaar met altijd interessante gasten en, als je er een keer niet bij kunt zijn, de permanente beschikking over het materiaal op video. Meer weten: www.twisterballoons.nl. Wie weet zien we je daar een keer.
Dank je.
Ik ga daar zeker kijken. Klinkt goed.

Laura

Member
9 mei 2019
8
8
3
35
Hoe lang ik werk met ballonnen vind ik lastig te zeggen omdat ik n8et altijd even actief ben geweest. Ik denk dat mijn eerste hondje al ruim 20 jaar geleden gemaakt heb, in mijn tienertijd. Heb toen een aantal jaar met de intocht van sinterklaas ballonfiguren gemaakt (dat was echt lopende band werk) en met het promotiewerk wat ik destijds deed maakt ik ook wel eens wat.
Daarna een aantal jaar weinig gedaan met ballonnen en goochelen (toen had ik een klein kind en daardoor andere dingen aan mijn hoofd, hij is inmiddels 15). Maar nu, sinds een jaar of 8, de boel weer een beetje opgepakt. Vroeger deed ik voornamelijk ballonnen, jongleren en eenwielfietsen. Door mijn gezondheid heb ik mijn eenwieler in moeten ruilen voor een rolstoel en heb het jongleren laten vallen. Toen ontdekte ik dat goochelen ook met beperkte kracht en motoriek nog wel aardig goed kan. Ballonnen is het knopen het lastigste maar inmiddels heb ik daar mijn maniertjes we voor gevonden en neem na afloop zere handen op de koop toe.
Ik doe het niet als werk en dus gewoon wanneer er iets op mijn pad komt.
Ik heb nu 1 keer per jaar een christelijke conferentie waar ik jaarlijks alle ballonversiering verzorg (dit jaar 8 ballonpilaren en nog een aantal kleinere dingen van ronde maar ook van 260 ballonnen) en een aantal workshops geef (dit jaar 2 keer ballonfiguren maken en 1 keer goochelen voor kinderen) en vaak word ik daar nog tusendoor gevraagd om figuren voor de kinderen te maken.
En soms weet iemand me via via te vinden voor ballonnen of goochelen, steeds meer dus dat is leuk maar het hoeft niet zo heel vaak ivm energie gebrek maar 1 keer per maand zou leuk zijn.

Laura

Member
9 mei 2019
8
8
3
35
Welkom op dit forum Laura,

Hoe ben je in aanraking gekomen met het goochelvirus?

Uit het bericht hierboven zie ik dat je alleen voor kinderen goocheld? Of heb ik dit mis?
Ik goochel inderdaad voornamelijk voor kinderen en voor de volwassenen die met ze mee zijn gekomen.

Het goochelvirus is gekomen tpen ik rond mijn 15e mijn eerste 3 touwtrucs leerde tijdens een workshop op een internationaal zomerkamp in Duitsland.
Maar eigenlijk pas een jaar of 8 dat ik er meer mee ben gaan doen omdat io zoals ik al schreef daarvoor me voornamelijk bezig hield met oa jongleren, eenwielfietsen etc.
Maar nu alleen goochelen, ballonnen en af en toe wat poppenspel/buikspreken.

• Like
Reactions: Leon Heussen