Gezocht: John Kennedy Mystery Box (uitvoering hout)

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Ik ben op zoek naar de houten uitvoering van de Mystery Box van John kennedy.
Liefst met de "3D" print.
Mocht je deze hebben en willen verkopen dan hoor ik het graag.

eric

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Toevallig heb ik onlangs de laatste versie gekocht. Je bent je er wel van bewust dat technisch gezien en qua mogelijkheden de oudere houten uitvoering minder mogelijkheden biedt? De plastic versie biedt meer precisie, vandaar dat de maker is overgestapt op plastic. Enige nadeel kan inderdaad het uiterlijk zijn van die nieuwe versie. Volgens mij zijn er wel methoden om de plastic versie een houten look te geven. Wellicht dat er via Google iets over te vinden is, mocht dat een optie voor je zijn.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
@Ary Stapper Dat is niet de nieuwe uitvoering van John Kennedy ;). Dat is een andere uitvoering. De nieuwe uitvoering van John Kennedy is:

Maar ik heb de "illusion card box" nooit in handen gehad, dus wellicht is dat een prima alternatief. Ik heb net wel even het promo filmpje van de "illusion card box" bekeken, maar dat ziet er naar mijn mening behoorlijk slecht uit. Ze laten op het begin het doosje leeg zien. Vervolgens gaat hij het doosje schudden. Waarom zou je een leeg doosje in hemelsnaam schudden? Dat doe je alleen als er iets in het doosje zit. Op dat moment haak ik in ieder geval al af voor het kopen van een product.

Maar kun je bij de "illusion card box" ook bepalen of de kaart rood of blauw is? Of ben je gebonden aan wat er in de gimmick is verwerkt? En is het ook mogelijk om de "illusion card box" bijvoorbeeld uit te voeren met een biljet? Dit is namelijk wel mogelijk bij de laatste versie van de "mysterie box".

P.S. Als er iemand de "Illusion card box" EN de mysterie box van John Kennedy heeft kunnen vergelijken, ben ik wel benieuwd. Dan hoor ik het graag.

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Dank voor al jullie reacties. Ik heb Rene van Dynamite naar de verschillen gevraagd van de Illusion card box en de "oude" Kennedy mystery box.
Zijn antwoord was dat ze nagenoeg exact hetzelfde zijn. Zowel het uiterlijk en voor wat de werking betreft.

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Thanks! Handig om te weten. Maar is het met elke kaart te doen? (qua kleur, back et cetera) Of bijvoorbeeld met een gesigneerd biljet?

Kortom, is de gimmick zelf aanpasbaar?
Dat denk ik niet. Want net als bij de "oude" Kennedy box zit de kaart vast aan het klepje.
Ik heb nog niet geprobeerd om het los te maken om te zien of je het kan vervangen.
Maar voor mij is de opgevouwen rode Bycicle, die er nu in zit, geen probleem.

Ary Stapper

Member+
1 jan 1970
1.769
650
113
51
Capelle aan den IJssel
is het aan te passen? ja dat heb ik ook gedaan!
wat betreft de routine kun je leeg beginnen of vol, net wat je wilt.

ik start met een geluksring (wibra, 2 euro) er uit halen, bij sluiten vloeiend te prepareren, daarna routine, zit getekende kaart er opgevouwen in, kan daarna leeg getoond, ring er in, klaar voor volgende tafel.

• Like
Reactions: Eric Simonesz

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Thanks! Ik dacht juist dat die nieuwe plastic versie in het leven was geroepen, zodat je de inhoud van de box kon aanpassen: eigen kaart, biljet et cetera.

Maar als dat met die oude versie ook al goed en zonder probleem mogelijk was, snap ik niet helemaal waarom die nieuwe versie in het leven is geroepen.

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.977
475
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Gelukkig heb ik de originele houten uitvoering van John Kennedy. Leuk idee voor een routine, ik laat het kistje vooraf aan 1 persoon(!) leeg zien!

"Alleen jij mag weten wat er in ziet, maar houd het stil tot het einde!"

Daarna doe ik wat ik moet doen met het kistje :)

Aan het eind van mijn routine vraag ik allereerst wat die ene persoon in het kistje heeft zien zitten...het antwoord zal zijn "NIKS!".

Daarna laat ik zien dat er een kaart in zit...WAUW!!!

Vooral dat die ene persoon het wél gezien heeft, doet het publiek écht geloven dat het kistje leeg was...vind ik op één of andere manier ook leuk om uit te spelen! En het geeft mij alle cover voor de nodige moves :D

• Like

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
is het aan te passen? ja dat heb ik ook gedaan!
Hoi Ary, nog even over die "illusion card box" ... je zegt dat ie is aan te passen. De andere versie kun je aan de onderkant openmaken en zo de "inhoud" naar eigen wens aanpassen. Ik heb nu inmiddels ook de "illusion card box" in m'n bezit en heb er alleen nog even snel naar gekeken, maar in de instructies zie ik nergens terugkomen dat het aanpasbaar is. Hij is volgens mij ook niet open te maken aan bijvoorbeeld de onderkant. Waar ben jij tegengekomen dat ie aanpasbaar is? Op wat voor manier?

Ary Stapper

Member+
1 jan 1970
1.769
650
113
51
Capelle aan den IJssel
deze box gebruik ik voor mijn eigen blanc deck met reclame op de rugzijde. daar heb ik 1/4 deel afgeknipt en de witte rand weg geknipt. met dun klein stukje dubbelzijdig tape (of 2) op de kaart in box aangebracht. zachtjes aandrukken 'als hij niet zichtbaar is' werkt perfect!

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Een ander nadeel is alleen dat ie ingeklapt ook iets dikker is. Als je het kistje even op tafel laat staan dan is er wel wat meer te zien aan de zijkant, omdat twee kaarten meer ruimte in beslag nemen. Ook is de aantrekkingskracht van de magneet dan wat losjes.

Prima uiteraard als het voor jou werkt, maar ik denk dat ik dan liever de originele versie prefereer. Uiteraard is de "look" wel een nadeel, dus wellicht dat ik gewoon overschakel naar rode kaarten. Tot op heden gebruikte ik altijd standaard blauwe kaarten, omdat ik die net wat fijner / rustiger vindt ogen, maar op zich is rood ook een optie.

Welke kleur kaarten gebruiken jullie trouwens standaard? Rood of blauw? Een andere kleur is sowieso geen optie voor me, omdat leken dan al snel de associatie hebben met speciale / niet-normale normale kaarten. Ben benieuwd welke kleur jullie gebruiken en of er nog een speciale reden of gedachtegang achter zit? Uiteraard is die vraag niet van toepassing als je een eigen rugzijde hebt.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Nog even een toevoeging ... wat ik trouwens wel een nadeel vind, is dat je de "Mystery Box New Edition by John Kennedy" volgens mij niet leeg kunt laten zien op het begin. Dit kan met de "illusion card box" wel. Het "voordeel" van de versie van John Kennedy is wel dat het doosje even opgepakt kan worden door een toeschouwer aan het einde van de routine. Alleen in zo'n situatie wil je sowieso niet komen, dus normaal gesproken heb je toch niets aan dat voordeel. Het voordeel brengt met zich mee dat je 'm dan weer niet leeg kunt laten zien op het begin. Daar zou ik eerder meer waarde aan hechten. Ook is de versie van John Kennedy minder snel te resetten. De "illusion card box" heeft een instant reset en dat is bij die van John Kennedy zo op het eerste gezicht niet het geval.

Dus voor degenen die nog van plan zijn dit effect aan te schaffen, zou ik op dit moment eerder de "illusion card box" aanraden. In ieder geval als je gewoon gebruik kunt maken van rode bicycle kaarten. Op themagiccafe.com wordt door sommigen de "illusion card box" afgekraakt, maar dat is denk ik alleen omdat het door Magic Makers is geproduceerd. Daar hebben ze het niet zo op. Ik heb weleens vaker gehad dat ze op themagiccafe.com negatief waren over producten van Magic Makers, terwijl ik het product uiteindelijk gewoon beter vond dan andere versies.

• Like