Goedemiddag allemaal

Discussie in 'Even Voorstellen' gestart door Ruben Goossens, 9 mrt 2016.

1. Ruben Goossens

Ruben Goossens Goochelaar

Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Ruben en ik kom uit het België.
    Ik ben 26 jaar en in het dagelijkse leven hang ik rond in het ziekenhuisgebeuren.

Ik heb magie leren kennen tijdens een schoolreisje naar Londen bijna 10 jaar geleden. Op Covent Garden waren enkele goochelaars kaartenmagie aan voorbijgangers aan het tonen en ik was meteen verkocht. Ik heb daar dan ook meteen het boek 'Royal Road To Card Magic' gekocht.
    Jammer genoeg is die hobby wat verwaterd maar ongeveer een jaar geleden vond ik bij de grote kuis dit boek terug en het begon onmiddellijk terug te kriebelen.
    Ik ben nu ongeveer een jaar terug bezig met voornamelijk kaartenmagie en een klein beetje cardistry. Kaartenmagie interesseert mij echt ontzettend hard. De kunst om met een simpel spel kaarten anderen te kunnen verbazen vind ik echt geweldig. Optreden doe ik eigenlijk niet, ik vind van mezelf dat ik nog te weinig ervaring heb en wil eerst alles onder de knie hebben. Ik oefen voor een spiegel maar toon toch regelmatig iets aan mijn vrouw of vrienden als ze aandringen.

Hoewel ik veel geleerd heb uit boeken, DVD's en Youtube, mis ik toch het persoonlijk contact. Ik ben al via verschillende wegen aan het proberen om contact te leggen met andere goochelaars maar ik vind jammer genoeg niet veel. Ik heb een goochelclub overwogen en denk eraan eens naar een avond te gaan. Maar ik zou graag eerst en vooral anderen leren kennen om zo kennis te delen en samen nieuwe dingen te leren.

Ik kijk er naar uit om via hier anderen te leren kennen en mijn kennis te verbreden.

Ruben

2. Leon Heussen

Leon Heussen Goochelaar

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    265
  3. Andre van Tichelen

Lid geworden:
    30 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    52
    Hoi Ruben,

Ook van mij welkom.
    Wij blijken enkele dingen gemeen te hebben : niet alleen onze interesse voor de goochelkunst die blijkt uit het lidmaatschap van dit forum.
    Ook ik woon in België en breng het grote deel van mijn dagelijks leven in een ziekenhuis door (zoals trouwens de opmerkzame ziel kan zien op mijn profiel-foto).
    Waar in België woon je ???
    Het beste wat mij enkele jaren geleden overkwam was dat een van de collega's waar ik werkte toevallig hoorde dat ik met goochelen bezig was. Hij bleek daar ook al sinds zijn jeugd mee bezig te zijn. Hij stelde me voor eens mee te komen naar een bijeenkomst van Halcadabra (een goochelclub in de buurt van Halle). Ik dacht ook dat ik daar nog veel te groen voor was en er niet veel kon zoeken, maar ben toch gegaan.
    Sindsdien wil ik geen enkele bijeenkomst missen : ik heb er vrienden bij die mijn interesse delen, die kunnen helpen en tips geven en waar je door gestimuleerd wordt om vooruit te gaan. Dus wat mij betreft is een club zeker aan te raden (ook voor een 'serieuze' beginner)
    Moest je hier in de buurt wonen ben je bij ons zeker eens welkom om een kijkje te komen nemen.

Groeten en misschien tot binnenkort ergens

André

ps binnenkort (20 maart) is er in Geel een leuk evenement, zeker ook een aanrader

4. Ruben Goossens

Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey André,

Ik denk dat je uit mijn foto ook wel kan afleiden wat mijn functie binnen het ziekenhuiswezen is.
    We hebben inderdaad nogal wat gemeen. De interesse voor goochelkunst gaat met momenten zo ver dat ik zelfs tijdens een nachtshift mijn deck kaarten bovenhaal om te oefenen.
    Ik ben woonachtig in Mechelen. Heb hier al wat geïnteresseerden gezocht, maar jammer genoeg niet gevonden. Daarom dat ik had gehoopt hier mensen te leren kennen. Met succes zo blijkt.

Kan je me wat meer vertellen over het evenement in Geel? Het is een eindje rijden, maar als het de moeite is kan ik zeker eens een kijkje nemen.

Ruben

5. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Daar hebben meer mensen op dit forum last van...:D
    De medici alhier noemen dit het goochelvirus :confused:
    waar nog geen medicijn tegen is gevonden :oops:
    dus gewoon uitzieken :rolleyes:
    kan (heel) lang duren ;)

6. RomyStewart

Lid geworden:
    28 feb 2016
    Leuk Bevonden:
    1
    Super vet dat je ook met cardistry bezig bent! Oh en welkom ofcourse!

7. Ruben Goossens

Lid geworden:
    9 mrt 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben je zelf ook met cardistry bezig?
    Dank je! Jij ook welkom, je bent nog niet zolang lid zie ik hier.
    Wat voor magie hou jij je mee bezig?

Deel Deze Pagina