Goocheleffect voor peuters

Discussie in 'Algemeen' gestart door Martijn van Berkel, 25 jan 2012.

1. Martijn van Berkel

Martijn van Berkel Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    15 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    174
    Het volgende:

Mijn schoonmoeder staat als juf voor de klas in groep 1/2 (leeftijd 4,5 jaar)
    Binnenkort viert ze haar verjaardag en ze zou het leuk vinden om aan de kinderen een trucje mee te geven om thuis aan de ouders te laten zien.
    Ik had haar al het effect met de 5 kaarten en een paperclip voorgesteld (paperclip op de middelste kaart bevestigen), maar daar was ze nog niet superenthousiast over.
    Kortom, wat is een leuk effect (en relatief makkelijk te maken) voor kleuters om uit te voeren ?
    Alle ideeën zijn welkom!

2. Leon Heussen

Leon Heussen Goochelaar

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    269
  3. Zassie

Zassie Goochelaar

Lid geworden:
    30 nov 1999
    Leuk Bevonden:
    194
    Ik zou het eerder goochel-achtig houden

doorzichtig plastic bekertje met stukje papier over de openingen een "goochelmat" van dezelfde kleur papier als het papier onder het bekertje: munt neerleggen, beker er op: munt weg

Een toverhoed maken met een dubbele bodem

palmboom toveren: stuk papier of krant oprollen, inkepingen maken aan de bovenkant, uittrekken = palmboom

Kiko en Leon Heussen vinden dit leuk.
  4. Math.van.Rhee

Math.van.Rhee Goochelaar

Lid geworden:
    7 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    264
  5. Jo De Rijck

Jo De Rijck Goochelaar

Lid geworden:
    16 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    111
    4 houten plankjes, 4 plastic bekertjes en een spijker :p

Jeffrey.de.Lange en Leon Heussen vinden dit leuk.
  6. Leon Heussen

Leon Heussen Goochelaar

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    269
    Waarschuwing doe dit effect vooral niet op school doe maar lekker thuis:)

Maar waarom geen geld truc eigelijk.Dat zouden pap en mam wel kunnen gebruiken tijdens de crissis

7. Hans Scheven

Hans Scheven Goochelaar

Lid geworden:
    15 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik kreeg laatst een aanvraag voor een voorstelling en ook het verzoek of ik de kinderen van 5 jaar een trucje aan kon leren dat ze thuis kunnen laten zien. Mijn antwoord was dat ik dat voor kinderen van 7 jaar of ouder kon doen, maar niet voor peuters. Ze reageerde met de opmerking dat ze dat eigenlijk zelf ook wel dacht, en boekte me toch voor een voorstelling; moraal van dit verhaal: voor alles is een leeftijd.

Kiko en Leon Heussen vinden dit leuk.
  8. Math.van.Rhee

Math.van.Rhee Goochelaar

Lid geworden:
    7 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    264
    Goed Hans dat je het aandurfden , en vooral goed voor je zelfvertrouwen knap gedaan

9. Math.van.Rhee

Math.van.Rhee Goochelaar

Lid geworden:
    7 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    264
    Geld trucs zijn zeker goed in deze tijd , maar pas op voor kleingeld voor dat je het weet hebben ze het ingeslikt, en dat moeten we niet hebben .:eek:

Leon Heussen vindt dit leuk.
  10. cojanlis

cojanlis Goochelaar

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    422
    Tis toch leuk om de kinderen een eenvoudig trucje mee te geven en aan te leren...en fier dat ze dan zijn....

11. Robert Blake

Robert Blake Goochelaar

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    19
    neem 2 closet rollen (zonder papier :) ) en 2 ping pong ballen. ball in elke koker. toon bal in koker 1 en niets in koker 2 (knijpen) bal verhuist naar van koker naar koker. hoop dat het duidelijk is zo.

Kiko vindt dit leuk.
  12. Phren

Phren Profesioneel leugenaar

Lid geworden:
    15 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    28
    lichaamtruuks?
    4 vingers
    of duim door je oor

Math.van.Rhee vindt dit leuk.
  13. Jo De Rijck

Jo De Rijck Goochelaar

Lid geworden:
    16 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    111
    voor kleuters :)

14. Jo De Rijck

Jo De Rijck Goochelaar

Lid geworden:
    16 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    111
    Misschien dan toch een nuttige bijdrage geven: goochelen is heel echt voor kleuters tot 5-6 jaar. Als ze weten hoe het werkt is het geen goochelen meer, ben erg benieuwd of je ermee weg komt om het dan nog een goocheltruc te noemen voor hen. Misschien kan je beter een circustrucje aanleren zoals een bal op een lepel balanceren.

Math.van.Rhee vindt dit leuk.
  15. Flupke

Flupke Goochelaar

Lid geworden:
    5 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    89
    Je maakt van een luciferdoosje een toverdoosje. Je kan het doosje leeg tonen (er zit een geldstukje geklemd tussen het omhulsel en het doosje). Als je het doosje sluit, valt het geldstukje in het doosje en heb je een cent 'getoverd'.

De kinderen kunnen van het doosje echt iets leuks maken door het te versieren met glitters, gekleurd papier, ...

Ik werk nu en dan voor en met kleuters en dat is écht zeer plezant om te doen! (het feit dat het voor hen heel echt is, maakt het dan ook zo speciaal... - ik gebruik nu en dan goocheltrucs in de lagere klassen waar ik sta en voor veel kids is dat een mogelijkheid om eens iets te laten zien en plots worden de meest verlegen kinderen de grootste durvers!)

cojanlis en Math.van.Rhee vinden dit leuk.
  16. Math.van.Rhee

Math.van.Rhee Goochelaar

Lid geworden:
    7 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    264
    Flupke leuk idee , het lucieferdoosje , en fijn dat je voor de kleuters zo iets doet ,dan vericht je goed werk ga zo door ,groetjes math.;)

17. Math.van.Rhee

Math.van.Rhee Goochelaar

Lid geworden:
    7 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    264
    Flupke je haalt wel de luciefersen uit het doosje voor de kinderen he anders krijgen we een helegrote goocheltruc,sorry maar daar dacht ik ineens aan .:rolleyes:

18. Flupke

Flupke Goochelaar

Lid geworden:
    5 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    89
    Ja, liefst...
    'k Zie het al staan in de kranten: Piepjonge illusionist legt school in de as na eerste vuurtruc...

19. Flupke

Flupke Goochelaar

Lid geworden:
    5 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    89
    Terug on topic, dan...
    Je kan ook omgekeerd werken: klem een kartonnetje met de grootte van de bodem van het luciferdoosje tussen het omhulsel en het doosje en leg een cent in het doosje. Als je dan het doosje sluit, dan ligt het kartonnetje op de cent en heb je de cent 'weggetoverd'. Twee trucs voor de prijs van één...

20. cojanlis

cojanlis Goochelaar

Lid geworden:
    10 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    422
    en dan kan je nog aan de onderkant een rij lucifers kleven en dan is het doosje weer vol als je het omdtaaid, je moet dan wel de bodem 4 mm laten zakken

Deel Deze Pagina