Hallo, ik ben Joe

Discussie in 'Even Voorstellen' gestart door joethemagician, 11 okt 2016.

1. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Mijn naam is Joe en ik ben goochelaar en musicus. Ik doe voornamelijk close-up en parlour werk maar heb ook stage-shows gedaan. Ik hoop nieuwe contacten te maken en bij te dragen aan het Nederlandse magic. Nederlands is niet mijn eerste taal dus vergeef me als ik af en toe een engels woord gebruik, meestal omdat ik het nederlandse woord niet weet.

Jan Kosters vindt dit leuk.
  2. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Hallo Joe,

leuk dat je je even voorstelt.
    zo te horen doe je dit al wel even. Hoelang goochel je al?

Groetjes Tom

3. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Hallo Tom, Ik ben net als de meesten van ons begonnen met een goocheldoos, van jumbo als ik het me goed herrinner. Ik trad voor het eerst op toen ik 11 was (school) en ik ben nu 58 dus ongeveer veertig jaar. Ik heb een groot gedeelte van mijn leven in Ierland gewoond en was o.a. huismagician in Killeen's pub in Shannonbridge, co. Offaly en The Old Oak in Athlone, co. Westmeath. Ik heb veel gewerkt op Ceilidhs (Dans/muziek/strorytelling avond) ,Fleadhs (Meerdaags muziekfestival met alle soorten entertainers die je maar kan bedenken) en natuurlijk de Galway races. Ik werk met munten, kaarten, touw, sponzen (Ballen, konijnen en lieveheersbeestjes)

4. Flupke

Flupke Goochelaar

Lid geworden:
    5 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    89
    Oh, dat is nu iets dat mij aanspreekt... Dat storytelling. Ik weet dat dit heel sterk leeft in Ierland en 't Verenigd Koninkrijk. Zelf heb ik enkele verhalen beluisterd in een pub in Edinburgh tijdens een vakantie. Het was bijna onmogelijk om alles te verstaan, maar de sfeer dat daarvan uitgaat, is zalig. Tof dat je je aansluit op dit forum!

5. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Oke interessant. Dus al heel veel ervaring op gedaan in de entertainment.
    ik goochel zo ongeveer met de zelde spullen als jij doet. Dat spreekt ook mij aan.

6. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Bedankt voor je welkom, Flupke en dat je de Scots niet helemaal kunt verstaan is volkomen normaal, dat doen ze namelijk zelf ook niet. De Ieren zijn hetzelfde. In Ierland bestaat het beroep 'seanachai', dit zijn professionele vertellers met verhalen die soms duizenden jaren oud zijn, zoek het eens op. Ik maakte muziek in dezelfde pubs en heb een paar van deze mannen ontmoet.
    Ik vind het leuk om hier in Nederland contacten op te bouwen met goochelaars en dit lijkt me een goede site. Slán a Druid.

7. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Nou Tom, ik ben altijd bereid om kennis uit te wisselen dus als je een idee hebt of iets wil weten laat je me het maar horen. Het gaat niet om de spullen die je gebruikt maar om de manier waarop je het brengt, dat is de kunst. Als ik de foto's op je profiel bekijk zit dat wel goed, denk ik. Slán a Druid.

8. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Oke Joe heel tof. Nee dat weet ik daar ben ik ook wel achter gekomen. Maar ik heb een lekkere vlotte babbel en dat help ook erg. Ik heb tegenwoordig zo ongeveer 3 opreden per weekend. Dus ik kan wel zeggen dat de manier waarop ik het breng wel redelijk gaat. Maar daar zijn altijd verbeter punten op. Wat mij helpt is het gewoon proberen/doen dan kom je er achter of het aanslaat of niet.

9. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Goed gezien Tom, een vlotte babbel is een enorm voordeel en je hebt hem altijd bij je. Grijp wat munten of een eind touw of knip een spons in vieren en klets er een mooi verhaal omheen en je hebt een show, gebruik zilveren munten, sponsballen en wit goocheltouw, trek een pak aan en vertel hetzelfde verhaal en je hebt een kort stage-nummer. Ik probeer ze altijd aan het lachen te krijgen en als een trick niet aanslaat, jammer dan, we proberen wat anders. Het gaat er niet om wat wij leuk vinden maar om wat je publiek zich herinnert. Kijk naar Pop Haydn, een fantastische showman die heel simpel spul doet. The History lesson van Ricky Jay is ook een geweldig mooi voorbeeld van eenvoudige technieken. Je publiek weet niets van en geeft niets om je techniek als je het goed doet, maar ze zien wonderen en dat is de bedoeling. Goochelen voor goochelaars is een heel ander verhaal net als wedstrijden, leuk als je er van houdt maar het geeft geen antwoord op een van de belangrijkste vragen in ons vak: "Wie betaalt mij voor mijn werk?".

tom-krooshof vindt dit leuk.
  10. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Wie betaalt mij voor mijn werk? is een goede vraag. als ik in de supermarkt kom heb je klanten, in een restaurant daar heb je gasten en in een ziekenhuis heb je patiënten. maar bij een goochelaar wie heb je daar?
    ik zat te denken aan slachtoffers, maar ja wel betalende slachtoffers.
    of als ik een munt laat verdwijnen via de Franse manier of met een heel ingewikkelde manier, eigenlijk maakt het niet uit. voor je publiek is de munt nog steeds 'gewoon' verdwenen. voor je zelf kijk je natuurlijk wel naar je methode, daar ben je immers goochelaar voor. maar uiteindelijk gaat het hoe gaat je publiek weg, met verwondering? of met een goede lach.

11. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Slachtoffers is misschien niet het juiste woord, toeschouwers lijkt me wat subtieler. Ik neem alleen nog maar prive werk aan maar ik heb in het verleden straatwerk gedaan en mijn ervaring is dat als je ze aan het lachen kan krijgen meer mensen blijven staan en je betere tips krijgt. Verwonderd is in mijn ogen meer iets voor kleine groepen 4-6 personen, je kunt dan wat meer 'magisch' spul doen terwijl op de straat je iets visueels nodig hebt voor een grotere groep. Maar voel je publiek een beetje aan en speel in op de situatie en het maakt eigenlijk niet veel uit, als ze maar plezier hebben. Tip: kijk uit naar jonge stelletjes en doe sponsballen of nog beter konijnen voor de dame. Zij vindt het leuk, gegarandeerd en met wat geluk geeft hij je een flinke tip om indruk te maken op haar.

12. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Ja dat weet ik, ik was maar een beetje aan het sollen. Ja ik heb ook wel vaker op straat gestaan voor een bedrijf of event Maar mensen hebben dan vaak haast en dat soort dingen. Toch lastiger dan ik toen gedacht had. En als je bijvoorbeeld naar de echte streetpreformers kijkt zijn ze al bijna 15 a 20 minuten bezig met warming up om zo maar meer toeschouwers te krijgen.

13. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja, dat valt vies tegen, busking is hard werk. Ik ging in Ierland de boerendorpen af op veemarkten of oogstfeesten en dergelijke. Ga een geschikt cafe binnen, bestel een drankje en trek de aandacht met iets visueels. Ik trok altijd gewoon een zijden sjaaltje uit mijn mouw. Dan iets met spons of een chop-cup met een goed verhaal erbij en je wilt niet geloven wat een tips je soms krijgt. Werk op de dames, de heren zullen riant tippen om indruk te maken op voornoemde dames. En een half-bezopen boer die net vier koeien heeft verkocht kijkt niet op geld als ie het naar zijn zin heeft. Krijg ze aan het lachen, dat trekt anderen die willen weten wat er gebeurt. Ik heb er aardig wat werk aan overgehouden ook. Er bestaat altijd de kans dat het niet aanslaat maar dan pakte ik gewoon de volgende kroeg. Straatwerk hier in het gooi is bijna niet meer te doen, overal zitten die verrekte roemenen te bedelen en mensen stoppen niet meer. Terrasjes werken soms wel, soms niet.

Deel Deze Pagina