Illusionist in de zaal?

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.906
445
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Zijn er hier überhaupt illusionisten actief op het forum?
Het zou zo leuk zijn, want ik ben zelf geen doorzager, zig-zagger, zwever of noem maar op.

Vind het altijd prachtig om te zien...dat wel!

Maar...illusionisten gezocht :D

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.906
445
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Present, al treed ik de laatste jaren ook veel op als kindergoochelaar en close-upper
Als er iemand iets van illusies af weet, dan is het natuurlijk onze Lars!
Tof dat je aan boord bent man, we hopen je regelmatig hier te zien en je bijdragen te lezen.

Je hebt jaren geleden veel met Luc en Angelique opgetreden natuurlijk, doe je dat nog steeds of pak je de illusies nu anders aan?

Lars van Tuijl

Member+
1 jan 1970
93
50
18
29
Oss
www.goochelaar-larsvantuijl.nl
Als er iemand iets van illusies af weet, dan is het natuurlijk onze Lars!
Tof dat je aan boord bent man, we hopen je regelmatig hier te zien en je bijdragen te lezen.

Je hebt jaren geleden veel met Luc en Angelique opgetreden natuurlijk, doe je dat nog steeds of pak je de illusies nu anders aan?
Misschien leuk voor alle jonge illusionisten om te lezen:
Opgroeien als kind in een tijdperk met Hans Klok, Christian Farla en Magic Unlimited (op tv) is echt een luxe. Ik heb in het buitenland in hotels illusionisten zien optreden die in de verste verte niet in de buurt komen bij het Nederlandse geweld. Als jonge gast is het natuurlijk verleidelijk om je eerste illusies en shows te baseren op je idolen. Dat deden wij ook. Wanneer je optreedt in een trio formatie met twee jongens en een meisje is de vergelijking ook snel gemaakt. Toch groeiden we snel op en begonnen we ook met het ontwikkelen van een eigen stijl en eigen ideeën. Zo ontstond de Flying Speaker die uiteraard inspiratie haalde uit de Flying Box illusie, maar zowel in stijl als techniek anders was. Met deze act deden we mee aan een programma op RTL 4, grappig genoeg was dit tevens ook de allereerste keer dat we met deze act voor publiek optraden.

Na een aantal jaar gingen we uit elkaar vanwege studies en andere interesses op de agenda.
Ik begon me naast illusies ook meer te verdiepen in goochelen en mentalisme en in mijn laatste theatervoorstelling heb ik eigenlijk meer goocheltrucs dan illusies opgevoerd denk ik. Die balans maakt het mooi. Waarom 4 verschillende verschijningen laten zien als je er bijv ook een mooie cups & balls routine tussendoor kan doen.

Cartouche

Member
11 apr 2019
9
8
3
55
Heb 25 jaar lang het land rond gereden als (kleine) illusionist met floorshows als specialiteit. Nu vertoon ik nog af en toe mijn eigen metamorfosekist als de gelegenheid zich aandient. De houten pakkist, type Houdini of Doug Henning is helemaal te onderzoeken, maar toch zonder gereedschap te 'bedienen'.
Daarnaast heb ik zo links en rechts ook voor anderen wel eens ontworpen en gebouwd. Als artiest werd me wel eens gevraagd: Wat vind je nou het leukst, de grote illusies of close-up? Tot op de dag van vandaag kan ik niet kiezen.

Ghani Minne

Member+
1 jan 1970
115
35
28
nieuwendam
goedendag .. is er iemand die mij kan helpen aan een uitvoering van pierced lady ? (heet dat zo?) .. iig vrouw op pin draaid rond en valt erdoorheen .. mag een oude uitvoering zijn om op te knappen .. of evt huur .. (mgkinetisch@gmail.com)

Cartouche

Member
11 apr 2019
9
8
3
55
De illusie die je beschrijft is bekend onder twee namen: Pierced en Impaled. Bij mijn weten een illusie ontsproten aan het brein van Kenny Whittaker. Ik heb geen idee of ze deze illusie nog hebben, maar informeer eens bij Paul Philippart. Hij en Anja doen alles weg, hun prachtige kostuums, maar ook hun illusies.