Introduceer jezelf

Discussie in 'Algemeen' gestart door Martijn van Berkel, 19 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijn van Berkel

Martijn van Berkel Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    15 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    174
    Bij deze een nieuw onderwerp waarin iedereen zich kan voorstellen. Het vorige onderwerp (over voorstellen) is een beetje onoverzichtelijk en week nogal af van de oorspronkelijke gedachte. Laten we proberen alsnog die gedachte van elkaar introduceren hier voortzetten en hopelijk blijft het deze keer wel overzichtelijk.

Hier alvast een opsomming van de vorige keer:
    -------------------------------------------------

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user11.jpg border=0>
    Mister Magic
    Ik ben werkzaam in het primair onderwijs. Ik hou mij bezig met optredens als clown (al 13 jaar). Je kunt mij dus best serieus iets vragen over kindergoochelen omdat ik daar, naar mijn mening, toch wel wat ervaring mee heb.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user232.jpg border=0>

Mijn naam is Rob Van Dijk
    39 jaar oud
    opleiding lts/horeca vak school
    hobby`s werken met de pc, goochelen,websitebeheren ,skeeleren lange afstand 50+
    goochelen:kinderen,tafelgoochelen 7jaar geintreseerd hierin
    beroep/normaal timmerman, betonbouw/ stratenmaker
    Momenteel huis man voor 2 kinderen omdat mijn vrouw een hele goede baan heeft gekregen
    Dus alle tijd om meer met goochelen te doen zoals op goochelaars.com en mijn website
    rob

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user61.jpg border=0>
    Jean-Paul
    Ik ben 29 jaar en ik heb jaren geleden een opleiding electrotechniek gedaan op LTS nivo.
    van daaruit ben ik gaan werken in een supermarkt als vakkenvuller en ben zo doorgegroeid als afdelingsmanager deli & kaas (de plakjes worst en kaas afdeling dus)
    Toen ik daar geen heil meer in zag ben ik gaan werken in een wit en bruingoed winkel in Den Haag.

En op goochelgebied:
    Mijn goochelroots liggen in Hilversum.
    Mijn allereerste truukje heb ik geleerd van Guus de Rijber oftewel Ricardo(misschien nog wel bekend onder de wat oudere leden hier)
    Na wat rondneuzen in het goochelvak is mijn voorkeur uitgegaan naar het close-up gedeelte.
    Ik ben niet op een professionele manier bezig met goochelen ik doe het meer voor mijn plezier.
    Maar nieuwe projecten betreft het goochelen of uitstapjes maken naar een ander genre mag ik af en toe wel eens doen.
    Het meest recente wat ik gedaan heb was tijdens de Fism.
    Ik heb namelijk meegewerkt aan het mini-congres Kidsmagic.(lees hierover meer in de Magic Magazine van deze maand)
    Omdat Kidsmagic voor kindergoochelaars is en niet voor close-uppers ben ik hier na de Fism weer mee gestopt.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user264.jpg border=0>
    Artistennaam: Cropato
    Echte naam: Sam heijens
    school: KLA2 (koninklijk lyceum antwerpen)
    richting: 2dlatgr (2de jaar, klas d, grieks-latijn)
    leeftijd: 13 (7 april 2004, 14)
    goochelgenre: close-up en street (vooral kaarten)
    ik goochel al : 1.5 jaar
    mijn ouders : gescheiden, 2 kinderen (ik en mijn zus, jo)

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user136.jpg border=0>

Patrick uit Rotterdam, 20 jaar, laatste jaars student Hogere Informatica. Erg lang op voetbal gezeten, nu fulltime Aikidoka met wat zijsprongen in Tai'Chi en Kyokushinkai Karate. Verder zijn films ook een grote hobby van mij.

Goochelgebied:

Anderhalf jaar geleden 'echt' begonnen door video's van Ellusionist te bestellen, daar steeds verder meegegaan. Concentreer me alleen op kaartgoochelen, manipulaties en flourishes.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user73.jpg border=0>

nickname = imperistan
    echte naam = michiel koers
    Ik zit nu in HAVO 4, doe aan goochelen (deeuh), voetbal en wil gaan wielrennen, heb alleen nog geen wielrenfiets. Ik treed nooit op als goochelaar, daar ben ik te jong voor (15(vind ik zelf te jong)). Ik doe vooral aan close-up.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user53.jpg border=0>

joey "Magico"Mercado
    25 jaar
    Geboren in Dominicaanse Republiek
    Havo
    samenwonend
    werk als call center medewerker bij Debitel

goocheel pas 4 jaar. vooral close up & table magic. ik ben bezig met stage magic en hoop binnen twee jaar illusionist te worden.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user166.jpg border=0>

Naam : Remon van Scheijen
    Beroep : Systeem architect AS/400 (oftewel ik ontwerp mainframe achtige systemen)
    Momenteel werkzaam bij Canon-Europa NV alwaar ik voor geheel europa de AS/400 en AIX platformen beheer en ontwerp.
    Ik goochel sinds ik 20 ben en ben nu 30.
    Ben altijd gitarist geweest en muziek was/is m'n lust en me leven. Maar het band wezen werdt mij te oncombineerbaar met het werk wat ik deed en goochelen was een kinds hobby die ik op heb gepakt om me er vervolgens diep in te storten. Ik ben onlangs weer de snaren gaan strelen omdat ik gevraagd werdt door een goede vriend van mij Dan LeFay of ik hem kon begeleiden met zijn munten routine Dreams in Silver. Sinds dien ben ik gaan merken dat mijn doel is mijn twee passies muziek/magie steeds meer te gaan combineren en dit levert soms leuke maar ook onmogelijke plaatjes op.

Sinds kort zijn Herman Koster, Dan leFay en ik ook bezig om een theather show te produceren onder de naam Imagication. Ik treed momenteel niet enorm veel op maar ben wel bezig om daar grote verandering in te brengen en mij nog meer toe te gaan leggen op goochelen en minder op het beeldscherm. Ook maak ik af en toe Flash websites een voorbeeld kun je vinden op http://we.are-b.org

Mijn verdere intresses liggen in het oude egypte en ben helemaal gek van de Armana periode om specifieker te zijn. Ook het verzamelen van kunst uit deze periode is een van mijn nieuwe fasinaties. Een van mijn goals is dan ook een close up/strolling act te maken die je steeds verder terug neemt in de tijd.

Dingen waar ik nog veel aan moet werken zijn : Mijn Nederlandse taal, tact, structuur in het oefenen brengen, focus houden op dat wat elangrijk is en nog veel meer dingen die ik van ellende maar een lagere prioriteit heb gegeven :).

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user18.jpg border=0>

Mijn naam is Jeroen van Gorp, 31 jaar en woonachtig in Tilburg. Ik werk bij de politie (jaja, ik had beter een vak kunnen leren) en ben pas sinds een jaar aan het goochelen. De interesse is er altijd geweest maar ik wist nooit hoe ik het aan moest pakken. Gelukkig is daar internet en dat heeft me op de goede plaatsen gebracht.
    Ik begon in het begin lukraak trucs te kopen. Fout dus want je kan er niets mee. Nadat ik me verder en vooral beter georienteerd had in de verschillende kanten van het goochelen besloot ik de kant van het mentalisme op te gaan. Daarbij geinsprireerd door mensen als Derren Brown en Kenton Knepper. Overigens ben ik ook niet vies van het impromptu gebeuren met betrekking tot munten, kaarten en alledaagse dingen want dat is gewoon leuk om te doen.Verder ben ik me in gaan lezen over hoe de magie overtuigend te brengen want iedereen kan trucs doen.

Het begint zo langzamerhand een verslaving te worden want ik ben er dagelijks mee bezig. Zelfs tijdens mijn werk laat ik dingen verdwijnen en terugkomen. Puur om te oefenen. De gekke gezichten van collega´s en verdachten neem ik voor lief. Het is overigens erg leuk om verdachten te pesten door ineens tijdens een verhoor zijn of haar aansteker te laten verdwijnen. Ik rook namelijk niet.....

Ik probeer hier op deze site vooral te leren en te kijken naar wat anderen van het vak vinden en hoe ze er over denken. Of ik echt wil gaan optreden weet ik nog niet maar het zou zonde zijn van de investering door het niet te doen.

Hopelijk kan iedereen me met raad en daad bijstaan.
    Verder vind ik dat meneer Ravel niet zo aangevallen moet worden. Zijn woorden zijn goed bedoeld maar soms komen ze er wat rottig uit. Probeer daar doorheen te kijken en ga een gezonde discussie met elkaar aan.

Ik hoop dat ik door dit profiel wat duidelijkheid over mijn persoon heb gebracht en ik hoop ook dat ik als volwaardig gesprekspartner kan worden gerekend.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user162.jpg border=0>

Ik ben Erik Visser. 29 Jaar. Ik werk bij Nuon, hou me daar bezig met de vrije markt voor energie en binnenkort gas. En eenmaal thuis vermaak ik me vooral met trucs bouwen en met het rijden van zo groot mogelijke achtbanen. Voor de rest heb ik een ontzettend grote mond en vind ik iedereen lief (stopwoordje)...
    evi

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user90.jpg border=0>
    Kees Jan Koedam 27 jaar ben na een ruim jaar fotoacademie gaan werken als sportfotograaf bij de Amsterdam Admirals en daarna voor PSV Eindhoven . Ben daar ongeveer 2 jaar geleden mee gestopt en ben gaan werken als advertentie verkoper bij een krant

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user27.jpg border=0>
    "Magic" Fred
    37 jaar
    Gehuwd
    een zoon van zeven
    MTS-elektronica

Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met goochelen. Nu het goochelen wat beter gaat, treed ik ook op kinderfeertjes.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user97.jpg border=0>
    Alex Blokker

Ik ben 17 en goochel al vanaf men 12de ik treed bijna elke week op als clown voor kinderen in de leeftijd van 3 tot 10
    in de loop der jaren heb ik ook wat anderen trucs gekocht
    illusies en kaarttrucs maar goochelen voor kinderen vind ik het leukst om te doen ik zie mezelf ook niet echt als een goochelaar maar als entertainer die dat doet met behulp van goochelen .Verder doe ik de opleiding sport en recreatie aan het roc in utrecht verder goochel ik sins kort met duiven en ik kan iedere kinder goochelaar het aanraden het is een hoop werk maar de kinderen vinden het geweldig.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user44.jpg border=0>
    Ik heb eigenlijk geen werknaam maar een nickname, Didge.
    Didge omdat ik al jaren didgeridoo speel naast vele andere cultuurhistorische instrumenten. De foto met zwaard heeft slechts een reden; het is een zelfportret omdat ik in vele jaren in Japan heb gewoond en sedert lange tijd een in Japan gegradueerde grootmeester in klassiek Japans zwaardvechten ben. Mijn familienaam is Henk Verschuur en waarschijnlijk herkennen de vechtsportliefhebbers onder jullie me als internationaal ringsport scheidsrechter en mede-oprichter/eigenaar/hoofdredacteur van martial arts online magazine MAN-Magazine. Naast het bovenstaande ben ik strategist, interim (crisis) manager, personal coach en consultant.
    Na een stop van bijna vijftien jaar ben ik weer fanatiek gaan kaartgoochelen. Voor die break heb ik een kleine tien jaar aan cartomagie gedaan en op mijn reizen onder andere de gelegenheid te baat genomen om enkele malen een coaching van Harry Loraine in Las Vegas te volgen. Maar nu oefen ik eerst weer mijn "rusty fingers" om daarna de flourishes en tricks op te pakken. Overigens kruizen de paden van magie en krijgskunst zich in Azie waardoor er voor mij een mooie combinatie is ontstaan. Last but not least, spring ik op mooie zomerdagen graag uit een vliegtuig om daarna in de vrije val allerlei salto’s en andere bewegingen te maken.

[​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user15.jpg border=0>

Naam: Nicole Jongkind, getrouwd, 2 kinderen , een van 13 en een van bijna 15.
    Ik heb een kinderopleiding gevolgd, maar kan door het verleden(tehuizen) niet werken met kinderen zoals ik dat wil.
    Ik heb altijd al belangstelling gehad voor toneel, en magie, maar ben pas sinds 3 à 4 jaar aangeloten bij een goochelvereniging.
    Nu kan ik wel werken met kinderen op de manier zoals ik dat wil!

Ondanks het feit dat ik denk dat ik echt nog een beginnerling ben,(ik heb nog zo veel te leren) zie ik toch dat veel mensen, zowel prive als bedrijven, steeds weer bij mij terug komen.
    Dus echt slecht zal ik dus niet zijn.

2. casper

casper Goochelaar

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    3
    [​IMG]/www.msnusers.com/mypicture?user=4263~5AAAAA8AAC49oiyVms0cskQm8H!GHxHs3ktYENUWeIvRGa2McrqfHHbA$$~5AAAAA9AAEBjSndswX6pqn9H*uDEuRpFU*c9lj99ufvxE$ border=0>
    mr. casper
    niet getrouwd :p
    ik doe 2 mavo/havo maar in moderne taal :
    vmbo th
    ik goochel nu....eehm...6 jaar zon beetje
    door mijn oppas heb ik monnikendam leren kennen.
    super winkel!
    (mag je hier reclame maken? haha)
    ik zit op de club: NBGJ
    ik zit daar net..ik denk iets meer dan een jaar
    ik doe zoal: toneel, stand up goochelen.
    en ik wil grote illusies gaan doen
    nou dat was t zo'n beetje
    oke
    greetzz
    casper

3. Martijn van Berkel

Martijn van Berkel Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    15 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    174
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user9.jpg border=0>
    Naam : Martijn van Berkel, 21 jaar en 3e jaars student Hogere Informatica te Eindhoven. Zit sinds mijn 12e op voetbal. Heb 6 jaar keyboard gespeeld, 1 jaar piano en sinds een half jaar speel ik nu gitaar. (allemaal via de muziekschool).Verder kijk ik graag een film op z'n tijd in de bioscoop. Als bijbaantje werk ik tot eind deze maand bij de storingsdienst van kpn en stop daar dan mee omdat ik een half jaar stage moet gaan lopen.

Op goochelgebied :

Goochel nu weer actief sinds ongeveer 2 jaar. Heb toen ik 12 jaar was wel een klein gegoocheld, maar dan bleef het bij een kellog's trukje of het tremaine boek uit de bieb.
    Ben voornamelijk bezig met kaarten, maar de laatste tijd iets meer met mentalisme/hypnose en vooral met het in elkaar zetten van een stand-up show. Optreden doe ik nog niet zoveel, omdat ik er nog niet echt mee te koop loop.

4. Emiel Lensen

Emiel Lensen Goochelaar

Lid geworden:
    10 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    7
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user80.jpg border=0>

Goh, dan zal ik ook maar eens vertellen wie ik ben.

Emiel Lensen
    28 jaar (07-10-1975)
    Goochel ongeveer 7 jaar
    waarvan 5 jaar als beroeps.
    In het begin in combinatie met steltlopen, vuurspuwen en ballonnen modelleren en vanaf ongeveer 2 jaar enkel en alleen met goochelen.
    Ik probeer mooie magische momenten te creeën en schuw daarbij ingewikkelde technieken niet.
    Ik hou wel van een uitdaging voor mijn handen!
    Ook heb ik enkele prijzen gewonnen in binnen en buitenland en heb afgelopen jaar oa. opgetreden in Thailand,
    Zuid-Korea (op een goocheldag/congres) en in het Magic Castle in Amerika.
    Bovendien probeer ik op bijna elke goocheldag in Nederland aanwezig te zijn.

Dus tot snel!

Emiel

5. Arjen Reinders

Arjen Reinders Goochelaar

Lid geworden:
    20 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user114.jpg border=0>

Naam: Arjen Reinders
    Ik ben geboren op 27 september 1975
    Opleidingen M.A.S. (tuinbouw) en Activiteitenbegeleiding
    Momenteel werk ik als woonbegeleider met Antillianen in Groningen.

ongeveer 3 jaar geleden heb ik tegen mijn vriendenkring gezegd dat ik goochelaar/clown/entertainer wil gaan worden
    Toen dit allemaal een beetje begon te lopen. Ben ik gestopt met Scouting hier ben ik 7 jaar leiding geweest en vanaf mijn 7e tot 26e jaar lid.

Mijn hobby's zijn leuke routine's verzinnen, Wandklimmen het liefst rotsklimmen alleen zijn de rotsen iets te ver weg.En natuurlijk uit eten gaan of zelf lekker koken.

6. ThaMartin

ThaMartin Goochelaar

Lid geworden:
    6 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user271.jpg border=0>

Mijn echte naam is Martin Meijer, en ben op het forum gekomen door MagicErik. Ook ik bezoek in mijn vrije tijd veel attractieparken en heb hem zo leren kennen. Ik ben 18 jaar, kom uit Zwolle, heb mijn havodiploma gehaald en heb nu een eigen bedrijf waarin ik mensen help met hun energie, gezondheid en gewicht nadat ik zelf 20 kilo ben afgeslankt. Om eerlijk te zijn goochel ik nog maar heel kort, eigenlijk pas vanaf de zomervakantie. Mijn interesse in goochelen was er wel al van kinds af aan, maar om de een of andere reden heb ik er nooit meer mee gedaan. Op het moment doe ik vooral kaarttrucs, en wil me meer bezig gaan houden met manipulatie.

7. Bram van Helden

Bram van Helden Goochelaar

Lid geworden:
    16 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user6.jpg border=0>

Naam: Bram van Helden

Ik ben 15 jaar oud (10 april 1988) en goochel bijna twee jaar. Ik zit in 4 Havo op een Vrije school te Nijmegen.

Ik ben begonnen, zoals zoveel van jullie denk ik, met de boeken van John Tremaine. Hierna ben ik dingen gaan kopen bij goochelwinkels. Tot voor kort kocht ik zoveel mogelijk trucs. Na het jeugdopstap weekend ben ik ook aan mijn presentatie gaan werken. Want ik besef langzamerhand dat het niet om de truc gaat, maar om de presentatie: het maakt niet uit wat je doet maar hoe je het doet!
    Ik vind het ook leuk om zelf trucs te bedenken of heel de dag op m'n kamer te zitten en trucs door en door te oefenen.

Ik ben nu vooral gek op close-up effecten met munten en kaarten. Het liefst doe ik effecten waar je handigheid voor nodig hebt dit is voor mij een uitdaging.
    Ook ben ik bezig om een goede stand-up show in elkaar te zetten. De informatie hiervoor haal ik vooral van een van de videobanden van de workers series van Michael Close .

Ik houd van muziek die niet iedereen zal verwachten bij een jongen van 15, namelijk: klassiek, big band jazz en rustige pop.

Mijn toekomstdroom is om professioneel te kunnen goochelen en dat ik elk moment van de dag met bekende toppers kan praten!

8. joeri goedings

joeri goedings Goochelaar

Lid geworden:
    27 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user309.jpg border=0>

naam:joeri
    zit op het coornhert (Haarlem) ik zit in 1 HAVO/VWO en mijn verdere bezigheid behalve goochelen is tafeltennis kijk eens op www.nttb.nl toernooien, ranglijsten en licenties jongens pupillen A en B. Ik houd me op goochelgebied het meest bezig met stand up en kaarttrucs

9. Huub

Huub Goochelaar

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user130.jpg border=0>

Mijn naam is Huub, maar dat is geen verassing. Ik ben momenteel 35 jaar. Mijn werkzame leven begon na de Koninklijke Militaire Academie met een Officierscarrière bij de Koninklijke Landmacht (als intern accountant, docent/trainer bedrijfsvoeringsmanagement en assistent controller). Daarna ben ik meer de opleidings- en ontwikkelingskant opgegaan als Teamchef Opleidingsadvies bij een groot Politiekorps. Door mijn werk en ervaring is voor mij de relatie tussen organisatiegroei en persoonlijke ontwikkeling steeds duidelijker geworden. Naast mijn werk heb ik NLP gestudeerd (in Amerika en in Nederland). Ik heb ont-dekt dat ik er van houd om te ont-dekken, te creëren en te vernieuwen waardoor ik kan bijdragen aan ontplooiing en groei - immers 'gras groeit niet door er aan te trekken'. Ik heb dan telkens weer bewondering voor mensen die zichzelf verwonderen en worden wie ze in hun hart zijn en datgene doen wat ze werkelijk willen. Om hier meer ervaring in te krijgen heb ik een consultancy praktijk (meer als tijdverdrijf en persoonlijke ontwikkeling dan voor de winst) op het gebied van coaching en analyse van best-practices. En medio februari - en daar kijk ik erg naar uit - ga ik de deelnemers begeleiden tijdens de NLP-Mastersopleiding.

Momenteel geniet ik van een sabbatical om de balans op te maken van mijn leven tot nu toe en mijn persoonlijke pad te gaan volgen. Geen eenvoudige opgave heb ik gemerkt in deze tijden. Hierbij heb ik gemerkt dat 'eerst zien, dan geloven' misschien wel opgaat bij goochelen, maar niet bij het vinden van een baan die past bij de persoon die ik ben. In die situatie is het eigenlijk 'eerst geloven, dan zien'. En dat werkt, want het ziet er naar uit dat ik voor het eind van de maand een nieuw arbeidscontract onderteken. Dat ik mijzelf dan ga belonen met een bezoekje aan een goochelwinkel is iets waar ik nu al naar uitkijk!

Ik ben geboren in het westen en voel me in mijn hart een Brabander, waar ik nu gelukkig woon met mijn echtgenote en mijn kinderen (van 5 en 3). Naast de natuur, het werk van Anthony J. Robbins, John Gray, Steven R. Covey en Mihal Csikszentmihalyi, zijn zij mijn belangrijkste inspiratiebron.
    Als seniore junior geniet ik ervan om wat ik in mijn leven zelf ervaren heb door te geven.

Mijn goochelcarrière begon al jongetje met een (beroemd?) goochelboekje van Quaker havermout uit de kast van mijn vader. Maar de trucs met de naalden en garen was toch iets te hoog gegrepen voor mij! Met twee goocheldozen die ik met verjaardag en Sinterklaas kreeg, ging het beter en hield ik met mijn vriendje in de garage van zijn vader mijn voorstelling voor kinderen uit de buurt (Ball and Vase, prof Nightmare, doorboorde munten ed). Toen is het heel lang stil geweest met goochelen tot ik 2 jaar geleden - op 31 december, als goed voornemen - besloot om goochelen als hobby te kiezen. Hierin heeft goochelen met touwen een bijzondere aantrekkingskracht (omdat prof Nightmare mijn eerste truc was?). Maar ook het goochelen met kaarten begint mijn hart te veroveren. En daar tussendoor heb ik gemerkt dat mijn kinderen het leuk vinden om met een truc voor het slapen gaan, verbaasd onder de wol te kruipen.
    Mijn passie voor goochelen in combinatie met trainen is begonnen toen ik tijdens een training iemand het Kleurboek zag gebruiken. Echter pas toen ik het e-book van Al Schneider (www.worldmagiccentre.com) had gelezen, viel voor mij de link tussen psychologie en goochelen. Net als bij goochelen maken mensen in het echte leven vooronderstellingen. Dit is een natuurlijk mechanisme van de mens, maar soms zo automatisch dat men vergeten is waarom men dat mechanisme had ontwikkeld. Op die manier kan het belemmerend zijn voor een persoon in een bepaalde situatie. Bij het goochelen wordt gebruik gemaakt van een vooronderstelling die mensen maken. En toen ontstond bij mij het idee om goochelen als metafoor of als katalysator bij processen te gebruiken. Een goochelaar laat niet alles zien vs wat zien mensen niet meer (en veronderstellen ze nog alleen maar). De goochelaar weet een onverwacht resultaat te creëren vs welke krachten hebben mensen om gewenste resultaten te bereiken. Ik wil met goochelen mensen een frisse kijk laten ervaren in hun leven, thuis en op hun werk. De kracht van illusie is dat er nog veel te ont-dekken is en nog veel meer om even bij stil te staan in ver-wonder-ing.

10. Patrick L'baum

Patrick L'baum Goochelaar

Lid geworden:
    20 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    6
    @Didge

Hey, ook een springer?? Ken je de PH-OTB en de gewezen PH-CKZ? Ik mis het springen wel hoor, ben er mee gestopt toen ik bezig was met m'n B-brevet. Ik vond het een beetje te duur worden en om nou m'n eigen materiaal te gaan kopen voor een echte mooi-weer-springer die ik was...

Allermooiste ervaring tot nu toe, uitstappen boven een tapijt van wolken (ja ja, in Teuge mag dat) met ondergaande zon, DAT is pas magisch :)

11. magic junior

magic junior Goochelaar

Lid geworden:
    23 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user95.jpg border=0>

zo mensen ik heet jeroen kom uit hoofddorp.
    ben 12 jaar
    zit bij nbg junioren.
    me hobby's naast goochelen zijn kickboxen, vuurwerk en goochelen maar vooral mijn
    vooral mijn brommers
    wat ik later wil worden is of monteur maar liever goochelaar
    ik zit op basisschool de octopus in hoofddorp maar na de zomervakantie is dat weer anders

tjah beetje moeilijk voor ons kinderen om van een heel verhaal te vertellen want wij hebben nog niet zoveel meegemaakt.

12. Jean-Luc

Jean-Luc Goochelaar

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user329.jpg border=0>

He hallo allemaal!

Ik ben net lid, en zal mezelf dus even voorstellen!

Mijn naam is Jean-Luc. Verder geen nickname -nog niet nodig, maar mocht ik ooit beroemd worden komt 'ie er vast wel-.

Ik ben 35 jaar, en doe al sinds de middelbare school kaarttrucs. Nooit echt in verdiept, vooral als ik in de kroeg hang een leuke bezigheid. Maar sinds een jaartje met 2 vrienden min of meer voor de grap de niet bestaande Magic Circle Purmerend verzonnen, en sinds die tijd doen we komen we met zijn 3en regelmatig bij elkaar om te oefenen, dvd's van echte pro's te bekijken en elkaars trucs te bekritiseren.

En vooral heel veel geld uit te geven aan leuke trucs en dvd's....

Maar het leukste blijft lekker vrijblijvend onder het genot van goed gezelschap in een bruin cafe een pak kaarten te pakken en uit de losse pols een aantal erg leuke trucs te doen!

Groeten, Jean-Luc

13. suijda

suijda Goochelaar

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user202.jpg border=0>
    hehe dan is het nu mijn beurt :)

Mijn naam is David en ik woon in Berchem, Antwerpen en ben 14 jaar oud.
    Ik zit op het Pius X instituut. ik mijn 3de jaar in de richting TWE (Techniek WEtenschapen )
    Ik goochel nu ongeveer 1 jaar en al zeg ik het zelf het begint aardig te lukken. ( ik heb een handige meter om te zien of men truck's goed is zoiets heet een VADER ;-)).Ik hou me vooral bezig met kaarten, cions en sleutels.

nouw dat is het zo een beetje.

vriendelijke groet,
    suijda

14. jael

jael Goochelaar

Lid geworden:
    21 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user335.jpg border=0>

Hallo allemaal!

Sinds maandag 19 januari j.l. ben ik aangemeld bij goochelaars.com. Op uitnodiging van Martijn van Berkel zal ik me bij deze aan u voorstellen.
    Mijn naam is Jael, ik ben 22 jaar en kom uit Utrecht. Ik studeer aan de Theo Thijssen Academie in Utrecht, daar volg ik een opleiding tot leraar in het basisonderwijs.
    Sinds 2 jaar hou ik me bezig met de goochelkunst. Op het moment goochel ik voor vrienden, kennissen en voor de klas. Ik heb me bij dit forum aangemeld omdat ik me graag wat meer wil verdiepen in deze hobby en omdat het een uitstekend middel is om ideeën op te doen en uit te wisselen. Ik hoop dat deze informatie voldoet en nog veel van u allen te leren.

Met vriendelijke groet,
    Jael

15. Shawlie

Shawlie Goochelaar

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user283.jpg border=0>

Hallo,

Mijn naam is Charles, ik ben 32, getrouwd en ik woon in het noorden.Mijn hobby's zijn jongleren, muziek (ik speel gitaar, banjo en een beetje piano) en strips/cartoons tekenen. Ik werk ook mee aan een grote web-site over nederlandstalige strips.

Goochelen is ook natuurlijk een grote hobby van mij. Vroeger wou ik "alles" leren, de laatste tijd gaat mijn voorkeur uit naar munten. Ik hou van alle "close-up" goochelen (niet zo veel van illusies), maar probeer mijn tijd vooral aan munten te besteden. <

16. Raenius

Raenius Goochelaar

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat goed met de introducties, leuk om te zien dat de nieuwe leden deze gelegenheid om zichzelf voor te stellen met beide handen aanpakken.

Hartelijk welkom!

- Patrick

17. magiced4

magiced4 Goochelaar

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user328.jpg border=0>

Hoi ik ben Edwin, ik ben 20 jaar oud, en ik hou mezelf sinds de basisschool bezig met goochelen. Het goochelen heeft een tijdje bij mij stil gestaan, maar nu ben ik er weer helemaal ingedoken. Deze site is me aangeraden door iemand op filetopia.com een peer to peer programma waar veel goochelaars komen om trucs uit te wisselen. Misschien een tip om een keer te gaan kijken. Het liefst doe ik flourishes (capcuts, superhandz etc) al is het alleen maar omdat die zo lekker moeilijk zijn :) Ik gooi ook altijd een hoop flourishes in mijn goocheltrucs.

18. TovenaarTejo

TovenaarTejo Goochelaar

Lid geworden:
    23 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user181.jpg border=0>

Hallo colegea

Ik ben Tovenaar Tejo en goochel voor kinderen. Ik heb een eigen internet pagina : www.tovenaartejo.nl Graag kom ik in kontakt met andere kinder goochelaars in de buurt van Eindhoven, om ideen uit te wisselen.

Groeten

Theo

P.S. Ben ook lid van Kids Magic.

Kom ook op 13-2 naar het huis van Richard Ross

19. barry

barry Goochelaar

Lid geworden:
    1 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    34
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user104.jpg border=0>

Hallo,

Ik ben Barry, 19 jaar oud.

Ik goochel al sinds m&#039;n achtste, maar heb ook een tijdje niet gegoocheld. M&#039;n eerste ervaring met het goochelen was toen ik Hans Klok op duinrel zag optreden. Wij kampeerden daar toen. Het tweede seizoen heb ik toen tegen de 80 shows gezien.
    Nu nog vind ik dat soort shows fantastisch om te zien.
    Ik houd er van om zelf dingen te bouwen, en te bedenken. Soms heb ik een goed idee, maar geen geld om te bouwen. Soms heb ik zat geld, maar dan weet ik weer niks.
    Ik richt me nu voornamelijk op salon en toneelgoochelen. Ook doe ik wat kaartmanipulaties.
    Ik hou van vernieuwende trucs, en soms kan ik me er aan ergeren als ik tv de zoveelste origami of sub-trunk tegenkom.
    Verder studeer ik voor leerkracht basisonderwijs. Dat valt trouwens ook leuk met het goochelen te combineren.

Nou, dat was het wel zo&#039;n beetje.

20. Vincent de bel

Vincent de bel Goochelaar

Lid geworden:
    13 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]/www.goochelaars.com/photos/user275.jpg border=0>
    Heeyyyyzzzzz allemaal.

Ik heet Vincent de bel.
    Nickname: Magic Vi-Jo
    Ik zit op de school de vuurvogel.