Invisbel deck kopen of zelf maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wies

Member
27 okt 2014
1
0
1
29
Ik wil graag een nieuwe invisible deck maar ik twijfel of ik dit zelf zou maken met ruw glad spray of een roughing stick of zou ik beter gewoon invisible deck kopen?

alvast hartelijk bedankt

Maakt niet uit wat je doet. Met de roughing stick ben je ongeveer binnen 52 seconde klaar met een invisible deck te maken. En kan je meerdere decks en andere truc decks mee maken. Ik heb hem onder andere gebruikt om een eigen jumbo invisible deck mee te maken, werkt gewoon goed.

Vroeger dull cote (roughing fluid) gebruikt, maar was altijd flinke klus.

Je kan ook het invisible deck kopen en later de roughing stick als het spel dit weer nodig heeft om bij te werken.

Laatst bewerkt:

Ferry de Riemer

Member+
26 okt 2014
866
131
43
Maigret heeft gelijk. Heb zelf eens een invisible deck gemaakt en die was ook niet al te denderend!
Dus dat heb ik ook ondervonden. Sorry dit had ik eerder kunnen zeggen!

TheMentalist

Member
1 jan 1970
59
14
8
utrecht
Met de roughing stick ben je ongeveer binnen 52 seconde klaar met een invisible deck te maken.
Wat is een roughing stick?

Ik zou zeggen gewoon dulling spray kopen (zelfde als rouging fluid in een goochelwinkel, maar dan met het originele label), kun je experimenteren met hoe ruig je de ruige kant wilt hebben.

Is het ook nog waard om te zeggen dat de correcte naam voor het 'Invissible Deck' eigenlijk 'Ultra Mental Deck' is? Nee? Oke dan ben ik stil. Misschien is het dan wel waard, als je geïnteresseerd ben in dit soort effect, om te kijken naar het Spreadwave deck van Phoenix

Roughing stick is een heel oud principe opnieuw uitgebracht door Vanishing inc. en is te koop bij je favoriete goocheldealer. Werkt vele malen makkelijker dan dull cote (roughing fluid) en heel gemakkelijk op de kaarten aan te brengen.

Ik begrijp dat er mensen zijn die vinden dat dull cote niet werkt, echter heb ik er zelf verschillende trick decks mee gemaakt. Het heeft er alles mee te maken dat je er de tijd voor moet nemen, goed schudden en niet één keer sprayen, maar drie keer sprayen van ongeveer 25 cm afstand en tussendoor goed laten drogen.

Het is hetzelfde als card splitting, het werkt, alleen moet je er wel de tijd in willen steken om het goed te leren.

• Like
Reactions: Bietfriek

Bietfriek

Member+
6 apr 2011
1.293
478
83
39
Tilburg
Ga het wiel niet opnieuw uitvinden en koop gewoon een invisible deck.
De roughing stick en dull coating werken, maar zou dit eerder gebruiken voor packet dingetjes i.p.v. een geheel spel.
De dull coating moet je overigens in een goed geventileerde ruimte gebruiken + goed laten drogen.
De roughing stick werkt maar zie ik eerder als een ''on the fly'' noodoplossing.

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
943
401
63
De roughing stick van Harry Robson werkt uitstekend. Beter dan de standaard decks. Althans dat is mijn ervaring met beiden. Het scheiden gaat natuurlijker met de stick.
Het kost je een paar minuten om een deck te maken.

vermakelaar

Member+
11 jul 2003
97
7
8
Voor het geld hoef je het niet te laten een wonder te verrichten echter je kan het zelf maken met bovenstaande producten of met contactspray en dan kan je ook maat-tricks vertonen en bedenken ...en dat is wel zo leuk....

31 mrt 2011
36
15
8
61
t gooi
Kopen is het makkelijkste, de meeste aangeboden IDs werken prima. Ik maak mijn eigen decks en gebruik science friction. Een roughing stick is een goede investering en veel goedkoper dan SF maar als je alleen maar een ID wilt hebben kan je er beter een kant en klaar kopen, ik vind cardshark de beste die momenteel verkrijgbaar zijn maar bycycle decks zijn ook goed. Roughing spray werkt, maar je bent uren bezig en je moet maar afwachten hoe het uitpakt..

31 mrt 2011
36
15
8
61
t gooi
Hoi Joe, de vorige post is bijna een jaar oud ...
Hoi Stapper, ik zie het. Had de datum niet opgemerkt. Stapper, je komt me heel bekend voor, ik denk dat ik je een keer heb ontmoet bij Dynamite op een lecture (Eric Jones en Michael Ammar), of Dynamite day een paar jaar geleden. Was het Arie of vergis ik me? Ik vergeet nooit een gezicht maar met namen ben ik hopeloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.