Komisch goochelaar Graeme Mathews bij BGT 2019

BuboNL

Member
25 jun 2014
26
26
13
Ik heb slush poeder toevallig onlangs aangeschaft en werkt echt heel goed!
Je hebt maar een klein laagje poeder nodig voor best veel vloeistof, dus je doet ook lang met een relatief klein potje.

Flupke

Member+
5 mei 2011
402
101
43
39
Menen (België - nog tot nader order...)
Ik gebruik het regelmatig en het is echt fijn! In een routine op zich of gewoon als onderdeel van een routine. Je mist nog een rode zijden doek voor een goocheltruc. Gebruik een spiegelglas, vul het glas (of toch het compartiment met slushpoeder met een rode vloeistof (enkele druppels rode kleurstof zijn voldoende). Draai het glas om en er valt een rode zijden doek uit (en dan kan je verder met de voorziene truc). Zorgt voor verbaasde blikken.

Het bewaart ook heel lang.

Stefan Laenen

Member+
20 mrt 2011
62
8
8
38
Herenthout
Dan schaf ik mezelf eens een busje aan, het kost inderdaad twee keer niets. En de clean-up? Komt dat spul makkelijk weer uit je glas?

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
503
195
43
38
Gave routine, maar @BuboNL ben ook fan van jouw routine ;-)
@iedereen wat vinden jullie er van dat hij het geheim prijsgeeft aan zijn assistente.
de beker zit natuurlijk nog vol met water en dit voel je. Ze draait hem zelf om en het water is verdwenen.
Ze kijkt direct in de beker wat een normale reactie is. Natuurlijk zijn 1000 mensen verbaasd en geef je het geheim weg aan een persoon.
Maar zou toch slimmer kunnen zodat jouw toeschouwer ook verbaasd is.

Slush poeder werkt altijd 100%.
Bewaar het wel droog. Ik heb een keer een potje kunnen weggooien omdat het in de garage stond.
Hier was het te vochtig en dit trok in mijn potje.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: BuboNL and Glenn

BuboNL

Member
25 jun 2014
26
26
13
maar @BuboNL ben ook fan van jouw routine ;-)
Thnx! Leuk om te horen!

@iedereen wat vinden jullie er van dat hij het geheim prijsgeeft aan zijn assistente.
de beker zit natuurlijk nog vol met water en dit voel je. Ze draait hem zelf om en het water is verdwenen.
Ze kijkt direct in de beker wat een normale reactie is. Natuurlijk zijn 1000 mensen verbaasd en geef je het geheim weg aan een persoon.
Ik heb nog geen ervaring met het vertonen van dit effect bij leken, maar ik kan me voorstellen dat volwassenen het geheim wel kunnen ontrafelen en dat het juist voor kinderen échte magie is.
Ik denk dat juist voor volwassenen de presentatie en humor de overhand heeft, niet zo zeer het daadwerkelijke effect van het 'verdwenen' water. Terwijl dit voor kinderen juist andersom is, die snappen écht oprecht niet waar het water gebleven is.
Juist daarom is het denk ik niet zo erg dat de volwassen toeschouwer in de beker kan kijken. Grote kans dat deze na het kijken in het bekertje het nog steeds niet begrijpt en met een magisch gevoel het podium verlaat.

• Like
Reactions: Glenn