Kunnen kinderpartijtjes thuis doorgaan ?

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.215
40
48
63
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Zeker, geen probleem ... ik verzorg ook nog gewoon de nodige kinderfeestjes per week.
Na de eerste lockdown begon het weer wat opgang te komen, maar nu met de aangescherpte regels van 3 volwassenen per visite, lijkt het me lastig een kinderpartijtje te organiseren; wat te doen met ouders die kinderen brengen en ophalen, en ik ben er nog niet achter wat het aantal toegestane kinderen is. Naast afzeggingen kreeg ik toch weer een aanvraag, maar ik weet niet of het wijs is om daar op in te gaan.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Als je het risicovol voor jezelf vindt, moet je het niet doen. Genoeg mensen in ieder geval die gewoon kinderfeestjes organiseren, zeker ook omdat bepaalde andere dingen niet meer mogelijk zijn door Corona. Een goochelaar op je kinderfeestje is dan relatief veilig. Mensen vieren het niet zo snel meer buitenshuis, want dat moet je je met een hele groep verplaatsen. Bij het ophalen / wegbrengen, hoeven de ouders natuurlijk niet binnen te komen ... uiteraard heb je dat zelf niet 100% in de hand, dus als je je zorgen maakt over je eigen gezondheid kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.215
40
48
63
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Als je het risicovol voor jezelf vindt, moet je het niet doen. Genoeg mensen in ieder geval die gewoon kinderfeestjes organiseren, zeker ook omdat bepaalde andere dingen niet meer mogelijk zijn door Corona. Een goochelaar op je kinderfeestje is dan relatief veilig. Mensen vieren het niet zo snel meer buitenshuis, want dat moet je je met een hele groep verplaatsen. Bij het ophalen / wegbrengen, hoeven de ouders natuurlijk niet binnen te komen ... uiteraard heb je dat zelf niet 100% in de hand, dus als je je zorgen maakt over je eigen gezondheid kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik maak me opzich geen zorgen over mijn gezondheid, maar meer over het handhaven van de regels en alle gedoe; boetes etc.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
882
159
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
De meeste mensen hebben in ieder geval gewoon de intentie om de regels goed na te leven. En voor het wegbrengen / ophalen, ben jij niet verantwoordelijk. De kinderen moeten ook naar school, dus dat komt op hetzelfde neer. Jij kan dus sowieso geen boete krijgen ... het is wat anders als je voor een hele groep volwassenen gaat optreden.

Ik kom meestal sowieso pas aan als de kinderen er al zijn en ik ben meestal weg voordat de kinderen worden opgehaald.

• Like
Reactions: Hans Scheven

Rodin2

Member+
16 jun 2003
139
25
28
Den Haag
Om nog even een simpeler antwoord te geven: Ja.
Kinderen t/m 12 jaar hoeven ook tot volwassenen geen 1,5 m afstand te houden. Qua regelgeving zit je dus goed. Daarnaast is het risico dat een kind jou besmet veel kleiner dan dat jij een kind besmet.