Latere leeftijd

Discussie in 'Op- en Aanmerkingen' gestart door Benighted, 14 dec 2016.

1. Benighted

Benighted Leek

Lid geworden:
    8 dec 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds ik op zeer jonge leeftijd de gekende speelgoedgoocheldoos kreeg, had ik al interesse in magie. Tot mijn grote spijt ben ik er nooit in verder gegaan om het onder de knie te krijgen of er in verder te gaan. Nu... als jonge 30'er blijft het toch kriebelen en heb ik uiteindelijk de stap gezet. Echter, wat ik al verwachtte, is dat het véél meer is dan gewoon wat gimmicks kopen.

Ik ben dus op zoek naar cursussen om vooral de vingervlugheid van het spelen met kaarten (double lift, shufflen, ...) onder de knie te krijgen. Ik hou niet echt van het uit boeken te leren of online filmpjes. Meestal omdat de filmpjes ook uit toeschouwersperspectief gefilmd zijn.

Zijn er bepaalde cursussen die je in real life kan doen, of bepaalde DVD's/online filmpjes uit het persepctief van je eigen ogen?

Heeft het effectief ook nog nut om op 30-jarige leeftijd nog te beginnen? Men ambitie is in eerste plaats om wat extra animo te brengen onder vrienden en collega's.

2. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Hey Benighted,

Er zijn inderdaad best DVD's te vinden waar technieken vanuit het perspectief van de performer worden gedemonstreerd. De beste dvd's in mijn ervaring geven meerdere perspectieven zodat je het van zowel de voor als de achterkant kunt zien.

De dvd's van Michael Ammar zoals "Easy to master card miracles" bevatten na elke uitleg een demonstratie van alle bewegingen vanuit het perspectief van de performer.
    Daarnaast zou een erg goede dvd set om mee te beginnen de "Card College" dvd's van Roberto Giobbi zijn. (Niet te verwarren met de Card College boeken van de zelfde auteur die ook zeker het aanschaffen waard zijn).

Voor de rest zijn er ook wel een paar plaatsen waar je live training kan volgen maar niet heel veel. Volgens mij hebben de goochelwinkels in Nederland af en toe wel een beginnerscursus die ze aanbieden.
    Daarnaast geef ik zelf ook af en toe privé lessen aan mensen die daar interesse in hebben. Mijn expertise ligt vooral in vingervlugheid met kaarten dus als je daar interesse in hebt dan kunnen we het daar ook altijd over hebben.

Groeten, Daniël

3. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Er zijn er meer die wat later beginnen, zoals ook ik.

Hierbij wat tips:
    - Het is leuk en leerzaam om naar magicshop of Dynamite te gaan voor een bezoekje.
    Zij laten je veel zien en geven eerlijk advies. Kijk boven aan deze site voor de website.
    - Daarnaast krijg je enorm veel hulp en advies op een goochelclub.
    - lezingen laten top goochelaars aan het woord, met de kans tot vragen stellen
    - een goochelcongres geeft je ontwikkeling een enorme boost
    - zorg dat jou status hier veranderd naar 'goochelaar', even zoeken op de site,
    dan vind je de andere helft van de info, de geheime helft :)
    - je leert van boeken veel meer dan van filmpjes, dat lijkt langzamer te gaan, maar is het niet.
    het boek 'Royal Road to Card Magic' is een compleet programma in 24 lessen!
    - aangevuld met dvd's en bovenstaande tips ga je er wel komen.

Succes!

4. Benighted

Benighted Leek

Lid geworden:
    8 dec 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Alvast bedankt... de tips ga ik alvast verder bekijken!

Betreft de "status" veranderen naar goochelaar. Het is persoonlijk wat te vroeg om nu al die status te verkrijgen, vind ik. Al zal het me wel al vele stappen voorwaarts brengen.

Ik zal nog even wachten om men mailtje te versturen :)

5. MaartenN

MaartenN Goochelaar

Lid geworden:
    25 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    14
    Tja, een mailtje sturen heeft geen zin. Krijg je geen antwoord op. De beheerders zijn niet meer actief, heb ik begrepen.

6. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Laatst sprak ik @Martijn van Berkel en die schijnt het ontzettend druk te hebben.
    Hoe het met de andere moderatoren zit durf ik je niet te zeggen, maar dat ze niet meer actief zijn lijkt mij onwaarschijnlijk @MaartenN

7. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    En het is onbetaald vrijwilligerswerk ... :rolleyes:

8. mrkev

mrkev Leek

Lid geworden:
    27 aug 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben zelf ook privé bezig met allerlei trucs;
    Ik raad je eerst en vooral het boek aan zoals hier al vermeld:
    'Royal Road to Card Magic' ;) gewoon kopen! Leer je vanaf 0 mee werken en direct wat toffe trucs én routines :) vooral ook eens nadenken:
    card magic
    coin magic
    andere ( sponge ball, rekkers,...)

Deel Deze Pagina