Links in plaats van DVD

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik vind het fijn om offline naar tutorials van aangeschafte tricks te kijken.
Nu is het inmiddels de gewoonte om een link bij een trick te krijgen die vaak verwijst naar een beveiligde site.
Dit werkt op zich prima, maar niet zoals gezegd ik offline wil werken. Ik zou bij aanschaf ook graag de optie hebben om ook een DVD als tutorial erbij te krijgen.
Ik snap natuurlijk het productie kosten verhaal, maar hier gaat mijns inziens ook een stukje service verloren. Wat zijn jullie ervaringen?

Wimhek11

Member+
25 jan 2016
55
17
8
Aalsmeer
Meestal is er een optie bij deze link om de uitleg te downloaden. Dit is hetgeen ik dan ook doe. Dit heeft een aantal voordelen.
- bij lokaal kijken heb je geen last van trage internet verbindingen
- terugspoelen gaat nu veel sneller.
- als de verkoper zijn rekeningen niet betaald wordt de website afgesloten en kan je fluiten naar je uitleg.

• Like
Reactions: Eric Simonesz

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Meestal is er een optie bij deze link om de uitleg te downloaden. Dit is hetgeen ik dan ook doe. Dit heeft een aantal voordelen.
- bij lokaal kijken heb je geen last van trage internet verbindingen
- terugspoelen gaat nu veel sneller.
- als de verkoper zijn rekeningen niet betaald wordt de website afgesloten en kan je fluiten naar je uitleg.
Dat zou mooi zijn als ze dat bij elk effect zouden doen. helaas zie ik vaker niet dan wel gebeuren. Want men beschermt het met een password en dan kun je het niet downloaden. (ten zij je een programmeur bent die alle codes kan ophalen en modificeren)

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
891
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Dat het bestand met een wachtwoord is beschermd, staat los van het feit of het te downloaden is. Uiteraard moet je wel het wachtwoord hebben, maar dan is de situatie hetzelfde als zonder wachtwoord.

Heb je al geprobeerd om met je "rechtermuisknop" op de video te klikken?

Sowieso kun je via je browser de mediabestanden bekijken die lokaal worden opgeslagen. Welke browser gebruik je?

• Like

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Dag Maarten, Ik gebruik Chrome. Als ik de video met de rechtermuisknop wil downloaden krijg ik alleen een html bestand binnen. Niet de video. Het idee is dat ik dus off line de video kan bekijken en dat lukt dus niet.
( Voor de duidelijkheid: het gaat over legaal aangeschafte producten, dus ik heb alle wachtwoorden)

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
891
166
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Hoi Eric, wat je eventueel nog kunt proberen, is om met de rechtermuisknop op de pagina te klikken. Vervolgens klik je op "Inspecteren". Onder het tabblad "Sources" en "Network" is soms wat te vinden, maar dat is maar net afhankelijk van de website en er staat waarschijnlijk best veel informatie, dus je moet maar net weten wat alles is.

Soms heb je ook programma's / tools / browser extensies om video's van websites te downloaden. Wellicht dat je dat ook nog kunt proberen.

• Like

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Hoi Eric, wat je eventueel nog kunt proberen, is om met de rechtermuisknop op de pagina te klikken. Vervolgens klik je op "Inspecteren". Onder het tabblad "Sources" en "Network" is soms wat te vinden, maar dat is maar net afhankelijk van de website en er staat waarschijnlijk best veel informatie, dus je moet maar net weten wat alles is.

Soms heb je ook programma's / tools / browser extensies om video's van websites te downloaden. Wellicht dat je dat ook nog kunt proberen.
Dank je wel. Ik ga er mee aan de slag. Ik heb ook al een paar Youtube instructie filmpjes bekeken. Maar helaas nog niet met het gewenste resultaat.

Wimhek11

Member+
25 jan 2016
55
17
8
Aalsmeer
Om files te downloaden gebruik ik Winx HD Video converter de luxe. Deze is niet gratis. het programma kan van 1000+ websites videos downloaden.

Roberto

Member+
6 sep 2003
146
29
28
38
Uithoorn
Dag Maarten, Ik gebruik Chrome. Als ik de video met de rechtermuisknop wil downloaden krijg ik alleen een html bestand binnen. Niet de video. Het idee is dat ik dus off line de video kan bekijken en dat lukt dus niet.
( Voor de duidelijkheid: het gaat over legaal aangeschafte producten, dus ik heb alle wachtwoorden)
In chrome heb je de mogelijkheid om Extensies te downloaden zoals "Flash Video Downloader" en/of "Video Downloader professional".

https://chrome.google.com/webstore/detail/flash-video-downloader/aiimdkdngfcipjohbjenkahhlhccpdbc?hl=nl
https://chrome.google.com/webstore/detail/video-downloader-professi/elicpjhcidhpjomhibiffojpinpmmpil?hl=nl

Je kunt dan van de meeste sites gewoon de video downloaden.
Het werkt alleen niet bij YouTube.

YouTube filmpjes zou je kunnen downloaden door "pp" aan de youtubelink toe te voegen.
voorbeeld: https://www.y2mate.com/themes/images/tip-download-youtube.jpg

Jac

Member+
1 jan 1970
754
177
43
Den Haag
Ik begrijp je wel, Eric.
ik vind een dvd(hoes) in de kast mooier dan een lijst downloads in de computer. een dvd nodigt uit in de kast. Een lijst op computer zegt weinig, zeker als je de titel/artiest niet kent.
Nu kom je bijna terecht bij de discussie ‘video vs boek’.

inmiddels heb ik tig downloads. Maar nu een rare vraag. Dvd’s kon je doorverkopen. Maar Een download? Kun je die doorverkopen? Waarom wel/niet? Tegelijkertijd vind ik ‘het raar’ dat de kosten van aanschaf nu niet lager is, nu veel gewerkt wordt met een link of dl.
Waarschijnlijk dwaal ik af van de threat. Sorry.

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Dank allen voor het meedenken. Ik gebruik inderdaad downloaders voor YouTube en dat gaat prima. Maar bijvoorbeeld de tutorial van Venom Cube van Henry Harius krijg ik niet gedownload, wat ik ook probeer. Ik ben dan verplicht om elke keer online te gaan.

Eric Simonesz

Member+
19 jul 2005
955
401
63
Ik begrijp je wel, Eric.
ik vind een dvd(hoes) in de kast mooier dan een lijst downloads in de computer. een dvd nodigt uit in de kast. Een lijst op computer zegt weinig, zeker als je de titel/artiest niet kent.
Nu kom je bijna terecht bij de discussie ‘video vs boek’.

inmiddels heb ik tig downloads. Maar nu een rare vraag. Dvd’s kon je doorverkopen. Maar Een download? Kun je die doorverkopen? Waarom wel/niet? Tegelijkertijd vind ik ‘het raar’ dat de kosten van aanschaf nu niet lager is, nu veel gewerkt wordt met een link of dl.
Waarschijnlijk dwaal ik af van de threat. Sorry.
Ik ben het met je eens dat fysiek langs een boekenkast of DVD kast lopen inspirerender is dan een download lijst op je PC. Maar tegelijkertijd heeft elk medium zijn voor- en nadelen. Ik zou dus in dit geval graag de keuze hebben tussen een download of DVD.