Magische groet!

MaartenN

Member+
25 jun 2015
51
19
8
41
6290

Beste collega-goochelaars,

Wat een genot om dit forum weer tot leven te zien komen.
Mijn naam is Maarten, goochelaar bij Sigma Magic.
Al 20 jaar ben ik verzot op goochelen. Ooit kwam ik op een studentenfeest waar een goochelaar aan het werk was. Deze man heb ik heel de avond achtervolgd aangezien ik het zo prachtig vond. In de loop van de jaren ben ik er zelf mee begonnen d.m.v. Youtube en later via de diverse goochelwinkels. Aangezien ik ook voor de klas sta, heb ik daar geregeld trucs gedaan en ook ontkwamen mijn collega's er niet aan.
Zo'n 5 jaar geleden vroeg een vriend of ik op een feest van zijn schoonouders wilde komen goochelen. Ik had niet bedacht echt optredens te gaan geven, maar het leek me leuk. Het was een groot succes. Sindsdien gaat het als een lopend vuurtje rond en mag ik geregeld wat optredens verzorgen.
In het begin van mijn wat serieuzere deel van mijn goochelbestaan kreeg ik de kans om op tv een truc te doen. (zie link). Ik deed mee aan een quiz (Met het mes op tafel) en mocht daar een grappig mentaal effect doen.
Vorig jaar was ik met een groep vrienden naar Voetbal Inside en mocht ik ook wat in de uitzending doen. (zie link). Ik was totaal verrast dat ik wat mocht doen. Ik had wat trucs meegenomen om de vrienden wat te vermaken dus ik deed wat in een reclameblok. Toen zag iemand van de redactie dat en vroeg of ik over 1 min wat live op tv wilde doen. Ik had niet echt een tv-truc paraat, maar had toch maar iets gedaan. Ondanks dat het geen groots tv-effect was, leverde het leuke reacties op.
Aanstaande vrijdag ga ik mogelijk weer wat doen bij Veronica Inside, maar nu heb ik wel wat kunnen voorbereiden.

Goochelen is en blijft voor mij een uit de hand gelopen hobby. Het zal niet mijn werk worden, maar beleef er veel plezier aan. Tot nu toe met name tafelgoochelen en af en toe een podiumoptreden. Geen idee welke kant het uitgaat, maar ik heb nog genoeg te leren. Voor mijn gevoel ben ik maar een klein stapje verder dan de echte beginner. Ach ja, het is leuk om te doen en ik wil graag dingen leren, dus we gaan er vrolijk mee door.

• Like
Reactions: Wimhek11