Majesty van Sebastien Calbry

Rodin2

Member+
16 jun 2003
142
25
28
Den Haag
Majesty van Sebastien Calbry

Nou daar gaat ie...

Effect
Visuele effecten met slechts 4 kaarten, zoals de toeschouwers het ervaren. Ik verwijs je hiervoor naar de trailer.
Er zijn 3 effecten mogelijk waarvan je het beste per toeschouwer 1 moet kiezen. Persoonlijk vind ik het basiseffect het sterkst;
4 kaarten met de ruggen naar het publiek, draaien zich in een flits om. Maar niet tegelijkertijd. Eerst draait de harten zich om op de 4e achterste plek. Dan zie je alleen de klaver vrouw op de 3e plek. Vervolgens zie je alleen de ruiten vrouw op de 2e plek omgedraaid. Je schuift de kaarten bijelkaar en dan is de voorste kaart, de schoppen vrouw aan de beurt. Dit kan op 2 manieren.
1. Zonder gebruik te maken van 1 van de gimmicks. Dit vind ik minder sterk.
2. Met gebruik van de gimmick. Je kan de kaart langzaam en geleidelijk om laten draaien door je hand van boven naar beneden te bewegen.
Door de gimmick een beetje aan te passen (= heel makkelijk), kan je het nog mooier laten lijken zoals Sebastien dat in z'n trailer doet. Deze laatste fase is op zichzelf al een truc/methode.

Het 2e effect dat je met dezelfde set kunt doen, is de schoppen vrouw van plaats laten verspringen. Je toont de 4 ruggen en de achterste kaart draait zich in een flits om. Dan lijkt het alsof deze schoppen vrouw naar de 3e plek springt, dan naar de 2e plek om tenslotte vooraan te eindigen. Dit laatste ook weer met of zonder gimmick. De andere 3 vrouwen komen hier dus nooit in beeld.

Als je dit 3e effect doet, vind ik dat je de truc en jezelf tekort doet, omdat het dus maar 1 fase heeft; je toont de 4 ruggen en de toeschouwer mag een vrouw noemen. Die ligt dan in een flits met beelzijde naar voren. Een soort visuele B- wave.

Materialen
Je ontvangt 3 gimmick kaarten en een code om het filmpje te bekijken. Verder dien je 2 normale kaarten uit je eigen spel toe te voegen.

Moeilijkheidsgraad
Lastig om aan te geven. Verschilt per individu. Wie denkt dat de gimmicks al het werk uit handen neemt, heeft het mis. Het gaat allemaal niet vanzelf. Zonder teveel exposure; dezelfde techniek gebruik je, zoals je 1 kaart zou omdraaien of veranderen. Maar dan doe je dit 3 keer. Bij vertoning van de laatste fase met gebruik van de gimmick (voorste kaart draait om) , die je eerst een "steal" te doen, maar dat is goed te doen. Als de laatste gimmick niet gebruikt, dan dien je een "wave/shake change" uit te voeren. Dit vind zelf dus minder sterk. De hele truc vereist een beetje oefening en ik zou het niet direct een beginner aanraden, die nog niet heel handig is met kaarten.

Kwaliteit
Goed gemaakte gimmicks. Geen IT. Er kan niets kapot gaan. De truc gaat net zo lang mee als de kaarten. De video is duidelijk. Nog geen 30 min. dacht ik. Stap voor stap worden alle handelingen en details uitgelegd. Qua geluid is het wel zo, dat dit door een voice-over wordt gedaan, maar mij hinderde dat niet.

Prijs
€33,95 bij Magicshop. (Graag gedaan Ron)
€33,50 bij Dynamite. (Graag gedaan Rene)
€29,95 bij Vlieg- er-uit. (Graag gedaan Arthur)
Bedragen rond €40,- zijn we gewend van kaarteffecten van dit kaliber. Dus redelijk lijkt mij.