Mindmasters op SBS 6

Discussie in 'Nieuws' gestart door Jean-Paul, 20 aug 2015.

1. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Van Walter Rolfo kwam net het volgende bericht op Facebook.
    De tekst is letterlijk vertaald vanuit het italiaans via Google Translate.

11896250_736579643131717_1018918581193538457_n.jpg

Een nieuwe tv programma gewijd aan de magie.

Mijn beste vrienden,

Ik kan vandaag onthullen de verbazingwekkende nieuwe reeks internationaal live op tv: Mindmasters live!

De tv-shows beginnen in de herfst in nederland op sbs6 een van de belangrijkste nederlandse nationale netwerken.

Het zal een live show van entertainment voor de familie die zal worden uitgezonden door een van de grootste tv-studio ' s van nederland.

Er zullen twee grand masters, de legendarische uri geller en ik.

Ieder van ons heeft geselecteerd, in het geheim, een team van 8 mentalisten, vreemden aan de andere grand master.

De shows worden volledig live: Alles mis kan gaan.

Ik ben ervan overtuigd dat mindmasters live is de toekomst van het mentalismo.

Het publiek zal worden gehypnotiseerd door de prestaties van ongeloof, mysterieuze, waaronder daden van schijnbare telekinese, lezing van gedachte en freaky en andere evenementen.

Zijn echte vaardigheden onverklaarbare of is een spel van prestige en van misleiding? Hij is aan het publiek te ontdekken wat de echte grenzen van de menselijke geest.

Ik zal meer weten zodra mogelijk: Een groot avontuur gaat beginnen!
    Voor de eerste keer in de geschiedenis, een kunstenaar nederlands en werd gekozen voor een grote internationale show als mind masters live!

Ik vraag u een plezier: Delen van al uw contacten... Raccontiamolo in de wereld!

Een knuffel
    Walter

2. Enteny Wega

Enteny Wega Goochelaar

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    46
    Here we go again! Zucht................
    Inmiddels op vele media sites bekend gemaakt.

3. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Ik zie het probleem niet zo eigenlijk, ok toegegeven als het een nieuwe Uri Geller 2.0 is dan zit ik er ook niet op te wachten.
    Maar aan de andere kant, magic is hot op dit moment, dus waarom ook niet weer een show met mentalisten?
    Wie weet verassen ze ons wel met een leuk fris concept.
    Ik ben benieuwd in ieder geval.

4. Enteny Wega

Enteny Wega Goochelaar

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    46
    Het is maar akelig stil hier rondom dit programma. Steeds meer namen worden bekend gemaakt die in de jury zitten. Zoals het eruit ziet een echte vakjury ;-)
    Wat ik echter mis zijn de namen die mee doen. Radiostilte? Een nieuw mentalisten duo?
    Kan begrijpen dat het misschien niet handig is om dit in het openbare gedeelte bekend te maken.
    Anders een nieuwe topic aanmaken in gesloten gedeelte, kan ik misschien wat meer openbaren.

5. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Edwin vindt dit leuk.
  6. Enteny Wega

Enteny Wega Goochelaar

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    46
    Staat nu idd allemaal op de site van SBS6, alle deelnemers.
    Jury wordt ook steeds meer over bekend.

Tja, ben zeer benieuwd anno 2015 hoe deze show ontvangen gaat worden. Hopelijk gaan ze er geen freak/ circus show van maken, maar ben er bang voor!

7. Edwin

Edwin Goochelaar

Lid geworden:
    22 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    5
  8. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    Prettig verrast door het lage gehalte aan 'gevaarlijke' of russisch roulette acts. Sommigen steken er duidelijk met kop en schouders boven uit, zowel in effect als in theater, sommige andere deelnemers hadden duidelijk moeite om mee te komen. Wat mij betreft heeft de uitslag dat ook vrij goed weergegeven.

9. Sven van de Vorstenbosch

Sven van de Vorstenbosch Close-Up Magician

Lid geworden:
    1 nov 2015
    Leuk Bevonden:
    19
    Vond het een leuke show maar had zo nu en dan de twijfels of er afspraken waren onder "de raad van 10" het leek soms iets te erg opgezet. Maar zaten wel creatieven foceringen tussen ;p

10. Richard Stooker

Richard Stooker Goochelaar

Lid geworden:
    20 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    100
    Was er dan parallel nog een andere uitzending van Mindmasters? Kansloos kopie programma met trucs die zo bij de Blokker te koop zijn en het niveau van de goocheldoos niet uitsteekt. Als hier maanden aan is gewerkt dan zegt dit heel veel over de 'mentalisten' die er staan........... Jo, jammer dat je er staat met je kip, je kan zoveel meer en beter. Je komt niet tot je recht hier in dit programma en had er ver vandaan moeten blijven. De rest? Ik zou zoeken naar andere banen om je geld te verdienen. Volgende week MANGA!! Daar kijk ik echt naar uit! (not)

Ray vindt dit leuk.
  11. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Het programma is (zoals ik wel vermoedde) gewoon een De Nieuwe Uri Geller v2.0 zonder echte unieke twist of formule, muv kleuren schema dat nu paars zwart is en niet geel zwart en de manier van stemmen is er niets anders.
    Zelfs de hele vibe bij het kijken is hetzelfde maar dat is logisch als je hetzelfde creatieve core team houdt.

Ik heb een aantal keer heen en weer gezapt in de hoop Kurt te zien, want die man vind ik echt geweldig!!! En orgineel! Toen ik vernam dat hij pas volgende week kwam ben ik de reruns van Top Gear gaan kijken; ik was niet geboeid om te blijven kijken, zoals ik dat wel was met het eerste seizoen van DNUG en ook met Victor Mids zijn programma waar je toch benieuwd bleef wat er vervolgens weer getoond werd.

Ik hoop dat Kurt volgende week gelijk als eerste mag, kan ik daarna gelijk ongestoord de Top Gear reruns kijken =)

12. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Tja ook ik had net als @Ray l het vermoeden, we krijgen Uri Geller 2.0
    Vandaag ben ik bij de eerste liveshow geweest.
    Ik wil zeker niet zeggen dat de acts slecht waren, er zaten naar mijn smaak en mening ook hele goede acts tussen.
    Maar er zaten ook acts tussen waarvan ik dacht van wat moet je in een show met mentalisten.

Zo vond ik persoonlijk de act van Timon erg leuk.
    @Jo De Rijck met Mindmaster Curry vond ik zeer de moeite waard om naar te kijken
    Ook het duo Marc en Mike hadden mij aangenaam verrast, gewoon leuk een bestaand principe ombouwen, ik vond het creatief.
    Jammer genoeg de act van Romen niet door, vuur zorgt altijd wel voor een beetje sensatie, maar helaas kwam deze act niet goed tot ontbranding, maar het idee is wel heel erg leuk in de basis. :D
    Ook de act van Victor vond ik zwak, want een zure mossel of een sprinkhaan raad niemand als je dat geblinddoekt in je mond gelepeld krijgt.
    Een citroen of een haring, tja dat is zo specifiek die smaken, dat is kinderspel.

Volgende week de andere 8 kandidaten, inclusief The Mas....She-Ma.....ehm Manga.
    Aan de ene kant vind ik dat concept nog steeds wel interessant, het zorgt toch voor een beetje mysterie.
    Maar aan de andere kant, hebben we dat nou ook wel gezien eigenlijk.
    Ik snap dat het programma de kussens weer wilt opschudden met dit programma, maar dat kan toch ook op een andere manier?

Het is leuk om het programma bij te wonen en te zien vind ik, ook omdat er veel vriendjes van ons allemaal in meedoen, ik kijk graag naar magic en mentalisme.
    Maar het format zelf had ik graag rigoreus anders gezien.

13. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik heb Timon's act als enige volledig gezien. Ik vond dit een leuk effect zeker voor een corporate stage show, de 3 fases waren leuk met 3 verschillende methodes en die grote ijzeren slooppijl was natuurlijk een TV orgasme zoals Michael van Buuren dat mooi vind; persoonlijk vond ik dat het nu net weer ongeloofwaardig maken maar een gemiddelde SBS kijker denkt niet zo door.

Ik was alleen verbaasd allemaal bekende methodes en zelfs commerciele methodes te zien want toen ik met de UP sprak wilde hij juist dat er unieke onbekende methodes zoveel mogelijk werden gebruikt om juist te voorkomen dat de volgende dag op internet alle oplossingen staan.
    Zoals @Richard Stooker zegt veel off the shelf spul zelfs de D-Lights bij Blokker (vond ik heel heel erg dom om te doen, je ontkracht je eigen performance en ik vond die twee mannen persoonlijk niet aanspreken maar ja over smaak valt niet te twisten). Maar de She..Manga chick dat is echt wel te ziellig en smaakt naar ouwe-koeien! We hebben de Mask, De She Mask en Nu Manga Chick kom op zeg!!! Hoe on-orgineel kan je zijn?!

In ieder geval een voordeel er was geen overdaad aan pre-show en zoals hier eerder genoemd Russian Roullette achtige acts. Pre-Show maakt dingen wel ontraceerbaar omdat je als kijker een belangrijk element mist. En Jan Bardi was destijds helemaal pre-show georiƫnteerd.

Ik had het format leuker gevonden als er een heel ander format was. Bijvoorbeeld een opdracht voor beide teams om iets te bereiken, bijvoorbeeld:
    "probeer de pin kaart en pin nummer te achterhalen van een van de groep van 10 zonder dat zij dit weten en pin daarmee een zo groot mogelijk bedrag, de groep die dat ongemerkt en het snelste het grootste bedrag laten zien wint.
    En dat je die groep mentalisten dan volgt hoe ze dat (ogenschijnlijk) bereiken. En er dus punten worden uitgereikt o.a. de keuze van de groep van 10 en het publiek dat SMSet (waarom mensen zijn die dat nog doen is mij echt een raadsel!) Het team met de meeste punten aan het einde van het seizoen zijn de winnaar -- ook ruimte voor echte rivaliteit tussen de twee "groot meesters".

Dan ben je tenminste voor een groot deel ook uit die saaie studio en zie je voor de verandering eens heel verschillende mensen samenwerken in een wedstrijd ipv altijd individueel tegen elkaar strijden -- wat we nu eigenlijk weer zien.
    En is toch interessant te zien hoe "mentalisten" en "beroeps oplichters" te werk gaan, zonder de methodes te laten zien uiteraard.
    Plus je kunt zo tientallen van dat soort group-challenges bedenken maar ja dan heb je twee productie teams nodig veel verborgen camera werk en dat is natuurlijk TE DUUR!!! Want stel je voor dat je eens echt iets nieuws en goed produceert.

14. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    Wat puntjes die me opvielen:

- De opstelling met de schermen in de climax van Timon's act was vanuit thuis niet helemaal goed te zien. Of het nou kwam door donker-op-donker in het donker, of gewoon door ongelukkige camerahoeken, geen idee, maar tot op de val van de pijl was mij als kijker niet duidelijk welk scherm er omhoogging en of die auto nou veilig stond of niet.
    - Victor miste volledig de boot door de plaatsing van de BN'ers achter de juiste borden niet als revelation te benutten. Standaard chair test procedure, dus die fout had niet gemaakt hoeven worden.
    - Als je een gag gebruikt in je act, zorg dan dat die een reden van bestaan heeft. Belangrijker: als de methode daarachter aangestipt wordt, belicht dan die reden van bestaan en gooi het niet weg als een nutteloos iets!

Last, but not least: stick to the goddamn story!! Als je patronen kunt zien in vuur, begin dan niet ineens over het proeven van as. En als je mentalisten als deelnemers hebt, kondig ze dan niet aan als "street magicians"...

Ray vindt dit leuk.
  15. Roberto

Roberto Goochelaar

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    28
    Tenenkrommend

Meer kan ik er niet over zeggen.

16. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Inmiddels staat de aflevering ook online.
    http://www.kijk.nl/sbs6/mindmasterslive/videos/wjjAdQ7nEhh

En zondag 22 november word het herhaald op sbs 9 om 18:20

Tenenkrommend wil ik de show ook weer niet noemen, Ik denk dat we pas echt kunnen oordelen als het kaf van het koren gescheiden is.
    Destijds met de Nieuwe Uri Geller shows was dat ook het geval, het had een slow start, maar na een paar afleveringen ging het programma als een raket.

17. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Wat betreft Stick to the STory: Zo moest ik zo lachen met de voor beschouwing dat die presentatrice zei: "Ja en dit is geen illusionisme, dit is mentalisme en niemand weet hoe dat werkt maar het zijn geen truuks." In het volgende shot wordt de tweede meester Rollo voorgesteld je ziet hem een splash bottle doen *facepalm*
    Die jongen met die kuif aan de zijkant die "hyper gevoelig" is, die doet vervolgens niets met zijn "gave" maar laat Patty het doen. Ook geen inleiding hoe hij haar dan hyper gevoelig laat worden ofzo. En je gave overdrukken is leuk maar moet je eerst zelf wel getoond hebben wat jij kan. dus iets voor 2de bijvoorkeur pas 3de act; wanneer je hebt gezien tot welke bizarre dingen hij in staat is en iemand helpt een klein beetje meer gevoelig te zijn.
    Echter zijn dit issues door Jan Bardi en Michael van Buuren dat zag ik ook heel vaak bij DNUG destijds dat ze de premise van een karakter omdraaide omdat zij een idee voor iets visueels hadden.

Ook zeiden ze dat het "voor het eerst" is dat live dit soort dingen te zien zijn en Uri dat erkende. Dat ik dacht van, hmm en 3 seizoenen DNUG dan?

Wat mij opviel was dat de achtergrond muziek vaak meer voorgrond niveau had en de dialoog slecht te verstaan was en dat de muziek niet uitfade maar gewoon keihard stopt of keihard overgaat in een ander theme.

Die schermen was inderdaad lastig te zien een hele knullige hoek van de camera zo helemaal uit de andere hoek diagonaal. Ik had precies hetzelfde: "welke viel nou?"
    Overigens snap ik niet waarom ze niet 2 auto's hebben neergezet hebben. De wagen van Jochem met zijn familie en er een naast van dezelfde merk en kleur met dezelfde nummer platen. Zo een ouwe grijze Megane is wel op de kop te tikken.
    Dan heb je een double whammy, eerst Jochem die "zijn auto" plat ziet zijn om vervolgens het andere doek te laten zakken. En zeggen: "nou gelukkig heb jij toch het juiste kaartje gekozen, want DIT IS JOU AUTO MET JE MEEST DIERBARE BEZIT ERIN! JE KINDEREN!"
    De reveal ging nu te snel achter elkaar en voelde helaas (mede door rare camera hoek) wat incoherent. En ook al is het niet mijn stijl om met de levens van mensen te speculeren, was het wel heel super SBS kijkers spektakel.

Overigens als we hebben over stick to the story moet je ook consistent zijn met de props. De kaartjes van Timon hadden kleine gekleurde cirkels vooral voor een stage performance erg klein -- uiteraard is daar een reden voor.
    Maar had dan bij "Kuifje" ook gewoon zulke kleine cirkels gebruikt of gewoon kaarten met nummers die je groot kon maken omdat daar geen link bij kijkers ligt tussen cirkel en nummer.
    Maar bij Kuifje had je in eens cirkels van 5cm doorsnede waar ze bij Timon ongeveer 2 cm waren, bovendien kregen die cirkels van Kuifje nog een enorme closeup. Dan had je daar ook kleine cirkels voor kunnen gebruiken. Dan had het meer 1 geheel geleken.
    Wat ik ook inconsistent vond was de iPad bij Kuifje je laat Patty op een veel te klein idioot kaartje tekenen en je hebt sterrenbeelden levensgroot op de videowall staan, maar hij staat ze af te kruizen op een iPad???
    Had dan gezorgd dat werd afgekruist op de iPad ook van de videowall verdween. Maar als Patty toch op papier tekent waarom dan niet de 12 sterrenbeelden op deze enorme muur hebben hangen in posters en die dan los trekken? Het voelde namelijk heel druk zo met schrijven, iPad en twee mensen naast elkaar op dat kleine tafeltje.
    Plus als Patty schrijft en jij trekt posters van de muur is dat meer een logisch geheel. Dan had je 1 poster duidelijk overgehouden ipv een lullig pictogrammetje op een iPadje.
    En dat stapeltje papier was veel te klein en knullig voor een TV show. Ik had gelachen als Peter R. de Vries had gevraagd: "Ooh draai dat stapeltje papier eens even om, Kuifje! Want hier trapt kapitein Haddock niet in heh!"
    Ik bedoel komop zeg ze zijn sinds Juli samen gekomen en je komt niet met een betere oplossing in al die tijd dan een OTL op veel te kleine kaartjes??? Patty zat meer mis te stippen dan raak te stippen.

#17 Ray, 21 nov 2015
    Laatst bewerkt: 21 nov 2015
  18. Enteny Wega

Enteny Wega Goochelaar

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    46
    Wat een teleurstellende show.... Is dit nu het resultaat van lange voorbereiding (en in het geheim trainen met de "grootmeesters")? Hebben ze dan niets geleerd van de vorige Uri shows?? Nee!
    Dit zou DE grote najaar show moeten worden die SBS6 weer in de picture zet.... Nou de kijk cijfers liegen eruit om en denk dat het productie team met een grote kater is opgestaan.

En dat de show beter gaat worden, nadat het kaf van de koren gescheiden is. Mmmm, denk het niet. Format deugt niet. Tempo ligt ook erg traag voor deze tijd. Weinig vernieuwends t.o.p. DNUG shows. En dan heb ik het nog niet over de poppenfetish.. Mental Manga, zucht.......
    En dan nog de vreselijke raad van 10. Het enthousiasme straalt ervan af!

Heb tijdens de uitzending maar op Twitter gekeken, want de opmerkingen die daar voorbij vlogen, maakte het programma leuker.
    Ik wens de deelnemers veel sterkte de komende weken, want rekening maar dat het productie team rare fratsen gaat uithalen om enigszins kijkcijfers te generen. Ook de tv programmering tegen over TVOH zal ze geen goed doen.

Ray vindt dit leuk.
  19. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    Als een nieuw programma niet in twee afleveringen fors kijkers gaat trekken, haken mensen eerder af dan dat ze erbij komen. Wachten tot we alleen de betere kandidaten over hebben gaat ze de kop kosten...

Raad van 10... men probeert eens iets subtiel anders(?), maar laat dan ook mensen gelijkwaardig deelnemen en commentaar leveren. Het waren nu de 3 P's die de klok sloegen en de toon zetten. Geef dan een Peter - die ik wel leuk kritisch vond - een voorzittersstoel o.i.d.

Ray vindt dit leuk.
  20. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Dat vind ik een gaaf idee, Norse Peter R. de Vries de voorzitter van de raad met het laatste woord :) ik denk dat dat nog wel entertaining kan worden. De meeste mensen love-to-hate Peter R. de Vries dus gelijk exploiteren.
    Maar misschien vraagt hij dan wel meer dan 3.000 euro per aflevering van RTL Boulevard was het?
    Ze betalen die dooie BNers meer dan de performers, ziekelijk! En i.d.d. zoals @Enteny Wega zegt het enthousiasme van ze was wel ver te zoeken.

En de 529.000 kijkers... prime time vrijdag! OMG Danny heeft gelijk! Reken maar dat SteppingStone en U.P. vanochtend zich heel beroerd voelen! Dit gun ik ze ook niet want ze werken allemaal er echt keihard aan!!!
    Maar zoals ik al deed doorschemeren bij oriƫnterend gesprek was het wellicht raadzaam om een nieuw creatief core team samen te stellen. Want het is ook verdomd moeilijk om 4 seizoenen lang met nieuwe ideeen te komen; en dat blijkt helaas wel.

Deel Deze Pagina