Mindmasters op SBS 6

Discussie in 'Nieuws' gestart door Jean-Paul, 20 aug 2015.

1. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Nou wat vonden we er van?

Stefan heeft mij aangenaam verrast.
    Was duidelijk op zijn gemak op het podium en je ziet dan ook dat dat de hele performances omhoog haalt.
    Jammer alleen van het SBS6 tokkie publiek wat dan met de ballen moet blijven gooien.

Kurt, zoals door mij verwacht, wist te boeien en had een mooie routine met prachtige props!

Het heen en weer gezeur tussen Geller en Co bleef gelukkig achterwegen, daar heeft de productie dus duidelijk van geleerd.

Jammer dat de camerahoeken nog steeds slecht zijn.
    Een close-up (al was het niet direct alleen op TV maar op de grote schermen die op het podium stonden) had Edwin kunnen helpen.
    Het was nu kijken naar een vlooiencircus in actie op het podium van het nieuwe Luxor theater.
    Jammer, deze slechte camera overbrenging verdient Edwin niet.

Show mag wat mij betreft best wat sneller.
    Moet zeggen dat ik vooral uit hobby-matige interesse naar de show kijk.
    Als leek had ik hier niet voor op SBS6 blijven hangen....

Edwin en Ray vinden dit leuk.
  2. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Ja dat Steven (was het met dat draadje, toch?) werd weggestuurd had ik ook niet verwacht, dat was een nette uitgevoerde act en provoceerde e.e.a. dat betekent wel iets.
    Ik had i.d.d. "ballen-jongen", "leonarNO" of die gast met die doosjes pfffff die act was zo slaapverwekkend gelukkig was de Terminal ook op TV dus goede afwisseling :D

Edwin vindt dit leuk.
  3. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Stefan = ballen.
    Edwin = draadje.

Ray vindt dit leuk.
  4. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Aah thanks!
    Dat ballen nummer vond ik niet bijzonder maar inderdaad wel leuke enthousiaste presentatie!

5. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    976
    Goh, Ray, wat ben je mild vandaag. Ik zie Fernando PK touch compleet vernaggelen en bijna de methode in zijn presentatie al prijsgeven, dacht dat jij daar wel een schandpaaltje voor had. ;)

Michel vindt dit leuk.
  6. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Was inderdaad jammer want vondt het op zich wel een mooie benadering van PK T.

Ging op het einde nog fout toen Kay aangaf 3x een tikje te hebben gevoeld maar daarbij wel zei dat het er 3 op zn schouder waren!

7. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik wil wel zeggen dat de effecten nu beter worden uitgevoerd (nagenoeg feilloos) in vergelijk met seizoen 3 DNUG daar was het aantal blunders enorm hier is dat minder en wordt beter mee om gegaan door de performers.
    Zoals het feit dat Patricia haar mobiel niet had en dus de tweede reveal niet werkte werd gewoon goed opgepakt door de performer en doordat hij haar liet concentreren later bij de 3de reveal en haar direct betrok viel het niet op. Dat was goed opgevangen. Want ik denk dat Patricia nu een tekstje heeft met "Borsten en Bips" op haar mobiel in de kleedkamer ;)

Met het doosje met de foto wat zie je? Niets deksel erop en: "Blaas even" was wel een goochelachtige herstel actie maar werkte. Persoonlijk had ik de subtiele blame game gespeeld: "Zit er niets in? Nee dat kan niet, ik heb toch niet de foto in de verkeerde..." *actie nog eens uitvoeren* en dan zelf kijken en zeggen: "Oh, jawel hoor, kijk maar, lag wel een beetje onhandig ja..."
    Maar hoe dan ook redde hij de situatie mooi.

Jack vindt dit leuk.
  8. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik heb Fernando zijn act helaas niet gezien, ik zat weer tussen een andere zender te zappen.
    Misschien daarom? ;)

Danny Joseph vindt dit leuk.
  9. CAJARI

CAJARI Goochelaar

Lid geworden:
    19 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    71
    Vond enkele acts veel te langdradig. De vier vaste juryleden die we vermoedelijk elke keer weer terug zullen zien waren van een "tenenkrommend" niveau.

10. Enteny Wega

Enteny Wega Goochelaar

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    46
    Twee shows zijn geweest. Alle deelnemers zijn aanbod gekomen. Er zijn wat wijzigingen doorgevoerd. Geen KPN storing. Tijd voor evaluatie en bezinning.

Is dit DE grote familieshow van de Vrijdag avond? Is dit DE meest spraakmakende show ooit??

Zonder teveel de kandidaten afgevallen zit m.i. er een groot verschil in ervaring en performance. Zo is duidelijk te zien dat Tim en Kurt veel ervaring hebben, alleen jammer dat ze hun kunsten vertonen op dit belachelijke podium.
    Mede dank zij de verkeerde camerahoeken en dus verkeerde regie vindt er veel exposure plaats tot aan het telefoonnummer toe van Kees Tol.
    Ook lijkt de hit te zijn om gebrekkig/ niet goed Nederlands te praten....
    Raad van 10 ook een belachelijke keuze wat niet ten goede komt van de show. Nog steeds een stel wat niets uitstraalt, alleen omdat ze met hun kop op T.V. zijn en er voor betaald krijgen, (dus een lekkere snabbel), terwijl de kandidaten eigenlijk betaald zouden moeten worden.
    Dan ineens geen mental Manga???? Laten we er niet over beginnen, dan merkt het SBS volk toch niets....

Ik zie totaal geen battle tussen de twee teams en de rol van Walter had net zo goed iemand van straat kunnen zijn, daar niemand van deze gast had gehoord en zijn bijdrage nihil is in het programma.

Ik vind het jammer voor de deelnemers die hier veel tijd en energie insteken! Hier heb je dan maanden naar toegeleefd en dan blijkt dat het programma niet aanslaat. Helaas is het format zoals deze nu is niet toereikend om mensen te boeien.

Niets vernieuwends aan de shows wat totaal niet past in deze tijd. Productie team heeft duidelijk niets geleerd en zijn zoals eerder vermeld te "arrogant" om maar iets aan te nemen van mensen die er WEL verstand van hebben, laat staan deze fatsoenlijk markt conform te betalen.
    Ik wens de productieteam veel sterkte de komende tijd, ze zullen het nodig hebben. Ben benieuwd hoe ze dit zinkend schip gaan redden.

Eindconclusie:
    Deze show heeft momenteel geen bestaansrecht meer, gezien de kijkcijfers! Dit ga je niet meer goed krijgen.
    495.000 BAM! (niet eens in de top 25)
    I rest my case ;-)

11. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Tja waarom ze Rolfo hebben gekozen is mij een fucking raadsel!
    Ik had graag Malchat gezien als Nederlander zeer gerespecteerd in Mentalisme kringen en een achtergrond in regie en mentalisme dus die had echt zinnig commentaar kunnen geven, maar ja Malchat was voor het grote publiek natuurlijk niet bekend; dus in TV land snap ik dat je dat niet wilt.
    Maar dan kies je Rolfo! Een totaal onbekende buitenlander!; Had dan een David Blaine, Derren Brown of een Banachek genomen. Of nog leuker James Randi!!! Woohooo dat zouden nog eens leuke heftige discussies zijn tussen de acts door :D Want Uri is James zijn lievelings haat object :D
    Maar nee ze betalen liever een fors bedrag voor de Triple Peas: Patty, Patricia en Peter (Triple Peas, zou een leuk bandje kunnen worden ;P )

Ik deel je mening dat er een enorm verschil is qua ervaring, Timon en Kurt zijn ook mijn favoriete. En tja waarom doen ze mee, de grote vraag is waarom heb jij destijds meegedaan? Ik denk de hoop op exposure of ervaring met TV op te doen.
    Kurt zijn personage doordat er dit maal niets geclaimed hoeft te worden, staat heel mooi in het midden: "Ik ben gefascineerd door toeval". Hij claimt niets en dat maakt hem vrij qua performance, heel slim.

En toeval is natuurlijk een super interessant filosofisch maar ook zeker beta wetenschappelijk onderwerp, ik sprak vorig jaar met Kurt en ik had het erover dat als je quantum mechanisch van ieder deeltje zou weten het zich bevind, welke directie het beweegt en met welke snelheid (en welke spin en dat soort complexe details) kan je in principe ALLES dat ooit is gebeurd afleiden maar zo ook voorspellen! En omdat onze hersenen en gedachten ook niet meer zijn dan deeltjes, zou dat betekenen dat er eigenlijk ook geen Vrije Wil is maar iedere keuze al vast staat. Dat is een fascinerende gedachte omdat Vrije Wil toch iets dat wij in grote maten denken te hebben. Dus een mooi conflict, waar je echt alles mee kan doen. Ik had het er met een gelovige collega ook over die toen een interessant argument te voren bracht, dat in dat geval "creation" toch ook valide wordt wanneer alles eigenlijk al vast staat. Dus je kan er een heleboel interessant conflict mee maken. Dus ik verwacht er ook nog een heleboel van.
    Tja en zijn performance is zo poetisch en hij is zo vriendelijk en charismatisch.

Het "battle element" is er gewoon niet en dat is jammer en tegelijkertijd stupide; want dat had het verschil gemaakt tussen DNUG v2.0 en wat we nu niet hebben :)

Ja ik vind het sneu voor de performers die allemaal (zoals wij uit ervaring weten) kei- en keihard werken, dat de show zo matig bekeken wordt. Er gaat zoveel tijd in zitten voor iedereen dat vind ik sneu.

Pfoe MAAR 496.000 kijkers, ik denk dat Pascal als Zendermanager en UP een andere baan mag gaan zoeken van zijn baas. Mijn hemel dat is echt een enorme tegenvaller! Dat had ik niet verwacht, ik dacht dat het rond de 650 zou liggen nu met alle TVs weer werkzaam.

T

12. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    976
    Van 608 naar 496... aan de programma's die ervoor geprogrammeerd zijn ligt het ook niet (beide fors lager), en te zien is ook dat er gisteren voor Hart van Nederland massaal weer ingeschakeld werd (853, vorige week slechts 684)...

Ik vrees voor ofwel een versnelde afvalrace om het aantal aflevering in te krimpen en dan een blik films uit de kast te trekken, ofwel met stille trom naar een andere avond verkassen. Dokter Tinus en Bureau Raampoort doen het op maandag al heel goed.

Ray vindt dit leuk.
  13. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Oke SBS6 denkt de show te kunnen redden door "bekende internationale bekendheden in de Raad van 10 te halen" Zoals... hou je vast..... hou je vast.... De vrouw van Boris Becker.

Ik bedoel te-ring hey! Dat is net zoiets als zeggen: "Jij krijgt een sportwagen die gerelateerd is aan Lambourgini" en dan een Skoda Fabia te krijgen. Ja zelfde VW familie.
    Maar.... er is dan wel een klein kansje dat je misschien toch nog de Lambourgini te zien krijgt :/ Alsof Boris Becker interesse heeft om op de NL TV gezien te worden bij zo een programma?

http://www.mediacourant.nl/2015/11/internationale-sterren-willen-in-sbs-show-mindmasters/

Dit klinkt net als of de productie een dood geboren kalf heeft maar deze met "mond-tot-uier" beademing magisch leven probeert in te blazen :/ het beest is dood!!!

14. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    #54 Ray, 28 nov 2015
    Laatst bewerkt: 28 nov 2015
  15. Gerrit

Gerrit Goochelaar

Lid geworden:
    12 nov 2011
    Leuk Bevonden:
    20
    SBS6 heeft besloten om direct met het programma te stoppen wegens te lage kijkcijfers.

16. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Jammer voor alle mentalisten die meededen aan het programma.
    En hoe positief ik altijd alles zie, en ik dit programma een kans gaf, hier was gewoon geen chocola van te maken na alle kunstgrepen die zijn uitgevoerd tussen show 1 en 2.

#56 Jean-Paul, 28 nov 2015
    Laatst bewerkt: 28 nov 2015
  17. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Ja maar JP dat kwam ook dat de beste stuurlui aan wal stonden.

Tja dat is niet gek die beste stuurlui herkennen een niet zeewaardig schip en zullen er dus niet vrijwillig opstappen :D :p

18. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    976
    Wow, zo drastisch had ik het niet durven voorspellen! Inderdaad zonde voor alle deelnemers en andere betrokkenen die alles hebben gegeven maar binnen dit format geen topresultaat af kunnen leveren.

Kan Victor niet even wat gastplekjes maken in Mindf*ck?

19. kurtdemey

kurtdemey Goochelaar

Lid geworden:
    17 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja het verhaal is hierbij gedaan he. Het was toch interessant om eens achter de schermen van een commerciële zender te zitten. En al de mentalisten waren super toffe gasten. Ik was vooral benieuwd hoe er op mijn acts zou gereageerd worden. Tot op het laatste vond ik het spannend omdat er gefluisterd werd dat het SBS6 publiek dom is en de acts op dat formaat moeten gemaakt worden. Dus goed duidelijk. Zelf geloof ik dat iedereen gevoelig is voor artistieke dingen en dat je gewoon moet durven om het aan te bieden. Dat blijkt hier niet geslaagd te zijn. Wel jammer voor al die mensen die er zo hard aan werkten dat het afgevoerd wordt. Maar het is dan ook geen sociale wereld natuurlijk waar gekeken wordt naar je harde werkt. De consument beslist natuurlijk :)

Edwin en Marc o vinden dit leuk.
  20. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Maar zo dom is het SBS publiek ook weer niet.
    Sommige acts waren wel heel doorzichtig dat zelfs mijn dochter van 10 wist te verklaren hoe iets gedaan werd.
    En je merkt juist dat de artistiekere acts populairder waren bij de raad van 10 dan de acts die minder artistiek waren.

Ik blijf het jammer vinden voor alle deelnemers, en indirect hadden we allemaal wel al een gevoel van been there done that, maar toch hoop je op een goede revival.
    Gelukkig is er al wel bewezen dat magie op tv wel werkt en dat het wel degelijk een kans van slagen heeft.
    Zapp Magic Battle scoort als een malle, Streetmagic seizoen 3 word gemaakt, Mindf*ck krijgt een tweede seizoen, Wardo's Wonderschool ligt met een hele productlijn bij de Hema, kortom het leeft wel.

Er word wel eens gezegd, " You win some, You lose some" nou als Mindmasters dan het enige missertje is in magie op tv, so be it, voor nu even balen met z'n allen en dan weer met frisse moed ertegenaan.

John van der Lely vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina