Nelletsroov

Discussie in 'Even Voorstellen' gestart door Eddie, 27 okt 2016.

1. Eddie

Eddie Leek

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    2
    beste mensen , ik ben Eddie 52 jaar , oude roeping dat wel !

Groetjes , Eddie

joethemagician vindt dit leuk.
  2. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Hallo Eddie,
    welkom op het forum!
    bent u net begonnen met goochelen of pakt u het weer op van vroeger?

Groetjes Tom

3. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Hallo Eddy, leuk dat je er bij komt. Ben zelf 58 en nog lang niet uitgegoocheld. Begin je net of neem je het weer op?

4. Eddie

Eddie Leek

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoi Tom ,

Ik ben sinds een paar jaar hobbymatig begonnen , door mijn onhandigheid wordt het soms onbedoeld grappig , heb al enkele optredend mrt goochelen achter de rug en zijn goed bevallen .
    Groetjes , Eddie

5. Eddie

Eddie Leek

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoi Joe ,

Ik ben sinds een paar jaar actief , een beginner dus , ik trad al op als gitarist maar soms combineer ik dat .
    Soms kan ik onhandig uig de hoek komen en wordt het onbedoeld een Tommy Coöper achtige sfeer .
    Voor het publiek is dat prima !

Groetjes ,

Eddie

6. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Oke tof.
    Ik denk dat iedereen het wel eens een tomy cooper moment heeft gehad. is ook niet erg, mensen weten toch niet precies wat de bedoeling is.

Welke goocheltrucs doe je veel?

7. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Eddie, na een paar jaar werk zou ik je geen beginner meer willen noemen. Als jij ze aan het lachen kan krijgen heb je ze, en als dat Tommy Cooperish wordt en het werkt, ga zo door. Hoe combineer je gitaarspelen met goochelen?

8. Flupke

Flupke Goochelaar

Lid geworden:
    5 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    89
    Doet me denken aan iets van zoveel jaar geleden... Ik stond klaar met mijn gitaar om muziek te spelen, maar uiteindelijk heb ik geen snaar aangeraakt, want er kwam altijd wel iets tussen... Is wel iets dat ik nog graag wil kennen, want het is uiteindelijk een tof instrument. Spelen met een muzikant is overigens ook wel een vrij tof gegeven. Heb dat eens gedaan en dat gaf wel een meerwaarde (als 't verhaal spannend werd, dan hoorde je dat in de muziek).

9. Eddie

Eddie Leek

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoi Tom ,

Ik begon tijdens mijn klassieke gitaar optredens ( beroepsmatig actief ) de concerten te onderbreken met de klassiekers zoals " professors nightmare " die ik nog altijd geniaal vind , prachtige truc !
    Verder doe ik mentalisme , en als de sfeer er naar is graag iets humoristisch .
    Ik noem mezelf beginner omdat ik dat gedrag vertoon , ik koop alles wat lis en vast zit zonder duidelijke richting , ik heb geen lijn of verhaal in mijn goocheloptreden , daar wil ik nog aan werken !

Groetjes Eddie

10. Eddie

Eddie Leek

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja Flupke , muziek leent zich uiteraard goed voor goochelen , zie mijn reactie op Tom .
    Gr Eddie

11. Eddie

Eddie Leek

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoi Joe ,

In mijn reactie op Tom Kroost , ietsje verderop leg ik uit hoe ik dat combineer .
    Ik ben van huis uit klassiek gitarist en geef ook concerten , tot ieders verrassing kan ik dan opeens een goocheltruc doen al naar gelang de sfeer .
    Maar ik werk ook aan een kunstinstituut en daar treed ik ook wel eens op in de hoedanigheid als goochelaar tijdens een variété avond of zoiets dergelijks .
    Tegenwoordig speel ik ook in de Quo tribute band " QuoLane " , daar heb ik nochtans niet gegoocheld tijdens een concert ! Wie weet , ........

Gr Eddie

12. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Eddie, dat is eigenlijk hetzelfde wat ik deed toen ik in Ierland woonde, alleen speel ik bodhrán en banjo. Ik doe the professors' met een verhaal over snaren op een instrument zetten. Je zegt het zelf al, naar gelang de sfeer goochel je wel of niet. Een trick op het juiste moment kan je publiek helemaal wild krijgen, zeker als je ze al 'hebt' met je muziek. Ik heb jullie video bekeken en het klinkt goed, je krijgt een swingend publiek. Trek een snoer van je versterker en knip het in de juiste stukken of maak drie touwen met pluggen aan het eind gelijmd en doe de professor's nightmare met een verhaal over kabels die in de war raken of nooit de juiste lengte zijn of zoiets en krijg ze aan het lachen. Moet te doen zijn, ik zou het zelf leuk vinden om te zien. Als je alleen maar goochelt doe je dan een vaste serie of net wat je het beste lijkt?

13. Eddie

Eddie Leek

Lid geworden:
    24 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    2

Hoi Joe ,

Wat leuk dat je in Ierland hebt gewoond , heb je Iers bloed ?
    Ik hou van dat accent !

Leuk idee van je , dat met die kabels ! Ik ga dat eens proberen !
    Binnenkort zijn we als verrassing gevraagd op een verjaardag van een héééle grote Status Quo fan , hij weet van niks , ik ga daar wel iets geks doen , bedankt voor je tip !
    Ik heb geen vaste serie ik kijk idd net hoe het uitkomt .

Hoe doe jij dat ? Speel je nog steeds bodhrán en banjo , treed je er nog mee op ?
    Wat leuk dat je eigenlijk hetzelfde doet !
    Ik oefen me regelmatig suf met die kaart flourishes , riffle shuffles zonder steun , dubbel lift , de pass etc etc op de één of andere manier ben ik gewoon niet handig met kaarten en al helemaal niet aks ze nieuw zijn en nog minder als het Bicycle kaarten zijn , mijn rug is bijna versleten van het oprapen van kaarten alleen al , maar goed De aanhouder wint zegt men !
    Ik ben benieuwd naar jouw goochel ervaringen !

Groetjes , Eddie

14. joethemagician

Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    15
    Hoi Eddie, ik ben inderdaad half Iers,(vader). Ik kwam op het idee on professors n.m. te doen toen tijdens een sessie een dronken gitarist een vioolsnaar op zijn instrument probeerde te zetten en toen dat niet lukte een mandolinesnaar. Wat kaarten betreft kan ik me goed redden, maar ik ben zeker geen expert en flourishes doe ik haast niet. Mij teveel werk. Het kan lang duren voor je de slag te pakken krijgt maar blijven oefenen is de sleutel. Net als met muziek is er geen snelle manier om het te leren. Een typische set die ik doe: Chicago opener, (mijn eigen 3 fase uitvoering waarbij ik eindig met een volledig schoon deck), dan iets met munten en ik sluit af met spons lieveheersbeestjes of een chop-cup routine. Sponsballen zijn geweldig, makkelijk te doen, goedkoop, ze wegen niets en net als de professors nightmare werken ze gegarandeerd. Ik heb een paar kaarten voor card warp en twisted sisters in mijn wallet, een setje sponsballen plus een paar speciale euro munten en een duimspits in mijn broekzak, genoeg voor tien minuten of langer als dat zo uitkomt.

#14 joethemagician, 7 nov 2016
    Laatst bewerkt: 7 nov 2016

Deel Deze Pagina