Nicholas op VTM

Discussie in 'Op- en Aanmerkingen' gestart door Johannes, 19 feb 2015.

1. Johannes

Johannes Creatieve Duizendpoot

Lid geworden:
    10 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    32
    Voor de Belgische tv kijkers. Vorige week ging Nicholas op VTM in première. Ik had persoonlijk eerst zoiets van... Oh jee een zoveelste programma TV-goochelaar, maar om één of andere reden voelde dit programma anders aan. De Trucs worden op een heel leuke manier gebracht en ik heb het gevoel dat er niet zo heel veel geknipt en geplakt wordt. De vertoonde effecten zijn ook merendeels effecten die je in de betere goochelwinkel terug vindt. Misschien dat ik daardoor een beter gevoel heb bij het programma.

Ik ben in ieder geval fan.

Voor de Noorderburen... VTM biedt de mogelijkheid om via de website programma's te bekijken. Ik weet alleen niet of dit vanuit Nederland ook mogelijk is.

http://vtm.be/video/volledige-aflev...h-video-hl|block-medialaan-vod-program|126671

Hier is de link!

2. andreasprivaat

Lid geworden:
    12 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    VTM dacht even een Dynamootje te doen. Dus vanaf aflevering 1 kreeg je al onmiddellijk een stooge voorgeschoteld, en in aflevering twee was dit al opgelopen tot 2 stooges. Ik hoef aflevering drie zelfs helemaal niet meer te zien. Geef mij maar le plus grand cabaret du monde waar het nog allemaal live op podium gebeurt, toeval of niet maar bijna alle FISM winnaaars hebben hier al acte de presence gegeven. Nicholaas, Dynamo en al die andere tv goochelaars zullen we wellicht hier nooit aantreffen, en ieder onder ons weet waarom.

Xthaiky vindt dit leuk.
  3. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    Er zijn blijkbaar nog altijd mensen die niet begrijpen dat Magic op tv ten eerste een totaal ander (nieuwerwets?) genre is binnen de goochelkunst. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat het ons (de optredende goochelaars) meer en meer werk opleverd! Win-win zou ik zo zeggen!

Xthaiky, Marc o, Eric Simonesz en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Eric Simonesz

Eric Simonesz Goochelaar

Lid geworden:
    19 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    401
    Soms lijkt de discussie te gaan of je beter met pen en papier of met een computer een brief moet schrijven.
    Totaal verschillende media met verschillende resultaten.
    Leve de diversiteit!

5. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Inderdaad Marc,

Ik denk dat het meer een probleem is van ouderwets vs nieuwerwets.
    Er zijn mensen die graag nog in de oude tijd blijven hangen en denken dat je met een konijn uit je hoge hoed nog indruk maakt op je publiek.
    Natuurlijk is er niets mis mee als je persoonlijk dit soort magie aanhangt maar denk dan wel dat je moet realiseren dat het huidige publiek pas onder de indruk is als je een hoge hoed uit je konijn te voorschijn haalt :D

Gezien meneer Privaat nog niet de moeite heeft genomen om zich even voor te stellen en pas 2 posts heeft geplaatst die ook beide nog eens op Nicholas slaan lijkt het hier zelfs niet eens over ouderwets/nieuwerwets te gaan maar meer persoonlijk gericht tegen Nicholas...

6. andreasprivaat

Lid geworden:
    12 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad Eric, leve de diversiteit, je slaat de nagel op de kop.. gelukkig is er Netflix en hoef ik deze tv goochelaars niet verder te aanschouwen :) en gelukkig komen ze ook nooit tegen op een congres. Alhoewel Dynamo deed dit ooit wel eens , met bodyguard,om handtekeningen uit te delen. dat was ook het enigste waar hij sterk in was.

7. Eric Simonesz

Eric Simonesz Goochelaar

Lid geworden:
    19 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    401
    Waar komt je afkeer toch vandaan? De mensen die je noemt doen op hun manier goed werk voor de populariteit van ons mooie vak. Daar profiteer jij ook van!

Xthaiky vindt dit leuk.
  8. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    Dynamo gaat overigens al een aantal jaar naar congressen, en Troy en David Blaine ook. Zijn nog leuke gasten om mee te kletsen ook! Bedoel je met "al die andere tv goochelaars" ook Rob & Emiel? Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat zij live hun sporen al meer dan hebben verdiend, en dat nog steeds doen.

Net zoals alle tv programma's, en alle live goochelaars, zal niet iedereen je evenzeer bekoren. Prima, duidelijk, kunnen we nu verder?

Xthaiky vindt dit leuk.
  9. Rob W

Rob W Goochelaar

Lid geworden:
    29 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    202
    Ik ben van mening dat alle goochelaars die momenteel op tv te zien zijn het hebben verdiend! Door zich te bewijzen in de echte wereld en vele optredens te doen, hebben ze de kans gekregen om hun creativiteit ook op tv te mogen tonen en ons de meest ongelofelijke illusies voor te schotelen. Niet alles wat je op televisie ziet is werkbaar in de echte wereld, maar wat Marc al aangaf is hier sprake van een heel ander medium.

Alle jongens zijn ongelofelijk benaderbaar en heb zelf bijvoorbeeld nog met Nicholas, Joshua Jay en Fritz aan een tafel gezeten de laatste dynamite day. Tevens Dynamo mogen ontmoeten in Blackpool. Door alle aandacht en soms opdringerige mensen was een bodyguard noodzakelijk.

Dynamo is trouwens zelf van mening dat de hype van magic op tv alweer voorbij is. Lees onderstaand artikel maar eens ;)

http://www.standard.co.uk/showbiz/c...d--so-see-it-live-at-a-festival-10138337.html

10. andreasprivaat

Lid geworden:
    12 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet alle tv goochelaar wil ik over een kam scheren, zo zijn er genoeg voorbeelden van tv sterren die het live ook hebben waargemaakt, het mooiste voorbeeld blijft Copperfied. Toen hij voor het eerst Europa aandeed in 1995 was de rush op de tickets gigantisch. Iedereen wou live eens zien hoe hij deze truuks deed. Misschien zit hier wel de uitdaging van een aantal nieuwe tv goochelaars. Eenmaal je tv zender je niet meer nodig heeft doe dan je performance live voor een publiek.
    In de volgende Escamoteur komt Gunther uitgebreid terug op de cons and pros van Nicholaas tv shows, iets om naar uit te kijken.

11. andreasprivaat

Lid geworden:
    12 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    ps Ook Rob en Emiel hebben het live 200 procent waar gemaakt, Deep respect :)

12. andreasprivaat

Lid geworden:
    12 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb het interview gelezen, en vind het wel vreemd dat hij plots na 4 jaar besluit om te zeggen dat Magi on Tv death zou zijn. Wellicht werd zijn contract niet verlengd, wegens financiele of andere redenen... Dat anderen hem zijn gaan kopieren zal ook wel hebben meegespeeld. Het nieuwe is eraf en ipv een Dynamo serie aan te kopen, creeren tv zenders hun eigen Dynamo, zo ook bij VTM en geven of verkopen dit aan zusterbedrijven zoals RTL. Wellicht gaan ze volgende jaar nog een Nicholaasje bij doen...alles voor de kijkcijfers .
    Ben wel benieuwd hoe Dynamo het nu live gaat brengen, 81 optredens voor een live publiek is niet niks. Welke kleppers gaat hij boven halen om ons te verbazen... :)

13. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik vind het gebruik van camera edits en zelfs stooges geen enkel probleem zolang het de entertainment waarde dient en goed is uitgevoerd (ik denk aan die man die willekeurig werd gebeld bij Jan Reinder door de relatie therapeut mijn hemel, wat was dat matig) -- ik ga er vanuit dat dit gewoon een stooge was met de befaamde app.

Ik vind het programma De Magie van Jan Reinder gewoon slecht niet qua performance, niet qua persoon (alhoewel ik de performances luw vind en ik niet emotioneel wordt betrokken) maar het feit dat zij werkelijk niets orgineels hebben gebracht t.o.v. MindF*ck. Gewoon een idee van: "Oh de NPO doet zoiets dat moeten wij ook doen jongens..."
    En ik vind de production values mwehh zeker voor een Miljarden toko als FOX... Ik heb in Nederlandse programma's echt veel slechter gezien maar het kan zoveel beter. Maar ja tijd en geld dat is het heh....

En dat het beter kan qua production value laten de Belgjes met Nicholas zien! Af en toe mooie jib shots, crane shots, geweldige colorgrading die verschilt per type effect.
    Maar wederom vind ik het programma niet creatief, er zijn zoveel gave dingen te doen met alle vormen van magie en TV/reality ideeen. Ik snap niet waarom ze bij dat flauwe street magie blijven doen, behalve dat het goedkoop is om te produceren.

Ik zou willen dat TV makers eens lering trokken van filmmaker of serie producenten en gewoon eens echt geld uitgeven en een verhaal brengen met een begin, midden en eind -- desnoods met een rode draad die door het hele seizoen loopt en ook eens visueel iets bijzonders brengen. Bijzonder hoeft niet perse duur te zijn maar gewoon dat je kijkt en denk: "wauw dat ziet er anders uit!". Neem een Top Gear, als je ziet hoe die mensen hun beeld materiaal brengen! OM JE VINGERS AAN AF TE LIKKEN! Slowmo's, vette bizarre grades, toegevoegde rook en mist effecten, coole belichting.
    En bij de buiten opnames zie je toch direct: "dat is Top Gear" zeker wanneer ze buiten de UK zijn dan is het direct zoveel mooier.
    Top Gear was zeker niet het meest informatieve auto programma maar gewoon door hun karakters, hun productie ideeen ver uit het leukste. En dat mis ik bij alle Nederlandse.
    THINK OUT OF THE BOX! AND PULL YOUR WALLET OUT FOR A CHANGE! AS TO CREATE SOMETHING SPECIAL!

14. Johannes

Johannes Creatieve Duizendpoot

Lid geworden:
    10 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    32
    Maar ik heb toch niet zoveel dingen gezien bij Nicholas die in het echt (on stage of in een live setting) niet mogelijk zouden zijn. Net daarom dat ik hem zo graag bezig zie. Hij brengt heel wat trucs die je zo bij de goochelwinkel kan gaan halen. Er zijn heel wat trucs die ik inmiddels zelf onder de knie heb. Zelfs 1tje via hem leren kennen die ik in mijn show ga steken. ^^

Zoals eerder al gezegd. Tv goochelen is gewoon een andere manier van goochelen. Tv is een gimmick op zich, maar als je er niet te erg mee overdrijft stoort het mij absoluut niet. Ik vind dat Nicholas hier heel subtiel mee om gaat.

Deel Deze Pagina