Nieuw discussie onderwerp.

Eddy Smit

Member+
12 nov 2004
366
130
43
In vervolg op de vorige discussiepunten hierbij een naar mijn mening interessante vraag: Het behalen van een prijs tijdens de nationale kampioenschappen wordt gezien als een blijk van vakmanschap. Maar wat levert zo'n prijs op?
1. Is het de publiciteit?
2. Krijg je daardoor meer opdrachten?
3. Is het de eer?
4. Is het de erkenning door je vakgenoten?
5. Of heeft het nul en generlei waarde?

Ieders mening wordt op prijs gesteld dus discussieer mee.

Flupke

Member+
Ik heb hier eigenlijk totaal geen ervaring mee, want ik heb nog geen prijzen gewonnen (doe ook niet mee aan wedstrijden), maar ik denk dat een prijs winnen op een nationaal kampioenschap vooral belangrijk is, omwille van de erkenning die je krijgt door vakgenoten (uiteindelijk zijn het meestal die - professionele - mensen die punten geven en daarmee ook een winnaar aanduiden). Wellicht kan je dit dan ook gebruiken als referentie. maar of je daardoor meer opdrachten zou krijgen? Dat denk ik niet echt. Anders is het als er veel media bij komt te kijken: win je een wedstrijd op tv (stel nu een Got Talent-ding) en is daar een prijs aan gekoppeld, dan zal de publiciteit veel groter zijn en zal je wellicht meer opdrachten binnenkrijgen. Niet door de prijs op zich, maar vooral door de media die eraan verbonden is. Nogmaals, dit zijn enkel vermoedens, want ik heb er geen ervaring mee. Ben wel benieuwd naar reacties van mensen die wél deelnemen aan wedstrijden (aan bijvoorbeeld een nationaal kampioenschap). Kan een interessante discussie worden.

Stapper

Member+
1 jan 1970
1.765
646
113
50
Capelle aan den IJssel
Als je mee doet én je bereid je goed voor, dan leer je (veel) nieuwe dingen, je wordt een betere goochelaar.
Maar dan moet je wel echt tijd en energie er in steken, een coach zoeken en een heel goede act in elkaar willen steken!
Gewoon je bestaande act als wedstrijdact laten zien 'heeft nul en generlei waarde'.

Flupke

Member+