Nieuw discussie onderwerp.

Eddy Smit

Member+
12 nov 2004
366
130
43
In vervolg op de vorige discussiepunten hierbij een naar mijn mening interessante vraag: Het behalen van een prijs tijdens de nationale kampioenschappen wordt gezien als een blijk van vakmanschap. Maar wat levert zo'n prijs op?
1. Is het de publiciteit?
2. Krijg je daardoor meer opdrachten?
3. Is het de eer?
4. Is het de erkenning door je vakgenoten?
5. Of heeft het nul en generlei waarde?

Ieders mening wordt op prijs gesteld dus discussieer mee.

Flupke

Member+
Ik heb hier eigenlijk totaal geen ervaring mee, want ik heb nog geen prijzen gewonnen (doe ook niet mee aan wedstrijden), maar ik denk dat een prijs winnen op een nationaal kampioenschap vooral belangrijk is, omwille van de erkenning die je krijgt door vakgenoten (uiteindelijk zijn het meestal die - professionele - mensen die punten geven en daarmee ook een winnaar aanduiden). Wellicht kan je dit dan ook gebruiken als referentie. maar of je daardoor meer opdrachten zou krijgen? Dat denk ik niet echt. Anders is het als er veel media bij komt te kijken: win je een wedstrijd op tv (stel nu een Got Talent-ding) en is daar een prijs aan gekoppeld, dan zal de publiciteit veel groter zijn en zal je wellicht meer opdrachten binnenkrijgen. Niet door de prijs op zich, maar vooral door de media die eraan verbonden is. Nogmaals, dit zijn enkel vermoedens, want ik heb er geen ervaring mee. Ben wel benieuwd naar reacties van mensen die wél deelnemen aan wedstrijden (aan bijvoorbeeld een nationaal kampioenschap). Kan een interessante discussie worden.

Stapper

Member+
1 jan 1970
1.765
646
113
50
Capelle aan den IJssel
Als je mee doet én je bereid je goed voor, dan leer je (veel) nieuwe dingen, je wordt een betere goochelaar.
Maar dan moet je wel echt tijd en energie er in steken, een coach zoeken en een heel goede act in elkaar willen steken!
Gewoon je bestaande act als wedstrijdact laten zien 'heeft nul en generlei waarde'.

Flupke

Member+
Dit zal wellicht kloppen, Stapper. Nu en dan vraag ik de mening aan enkele personen die komen uit de theaterwereld en de tips en trucs die zij meegeven, zijn van goudwaarde (een vaste coach kan ik me eenvoudigweg niet permitteren). Toch zou ik eigenlijk wel liever hebben dat mijn bestaande act tijdens een wedstrijd scoort, want daarmee ga je toch naar je klanten? Het is toch een heel goede referentie als je tegen potentiële klanten kan zeggen dat juist die act goede commentaren gekregen heeft of zelfs in de prijzen gevallen is tijdens een specifieke wedstrijd? Of zie ik dit verkeerd? Hoe doen mensen dat die deelnemen aan wedstrijden? Maken zij iets op maat van een wedstrijd en bieden die dit dan achteraf aan aan klanten of brengen ze een bestaande act?

Eerlijkheidshalve voeg ik hieraan toe dat ik dan toch iets meer zou voelen voor een wedstrijd waarin er een onbekende jury komt kijken terwijl je in de straat bezig bent met je act. Ik vermoed zoiets als de Boulevard of Magic waarin een jury komt kijken (ik denk dat ik daar ooit iets over las op dit forum).