Nieuw gezicht, hallo allemaal

Discussie in 'Even Voorstellen' gestart door Demious, 15 mrt 2017.

1. Demious

Demious Leek

Lid geworden:
    14 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo, iedereen die op dit forum komt.
    Mijn echte naam is Maarten, maar online, zowel als 'on stage' (bands, demo's etc) word ik al jaren Demious, of Demi genoemd. Mij maakt het weinig uit, ik reageer op beiden. ;)
    In mijn jeugd ben in verschillende keren begonnen met goochelen, maar door mijn zeer brede interesses (muziek, schilderen, fotografie, beeldhouwen, acteren, knutselen in vele vormen en maten, archeologie, geschiedenis en natuurlijk goochelen/elusionisme, om er maar een paar te noemen) heb ik vaak keuzes moeten maken, waardoor andere interesses, waar ik toch best een soort van passie voor had/heb, helaas blijven liggen. Ik heb nog geïnformeerd naar 48-uurs dagen, maar die zijn tot op de dag van vandaag helaas uitverkocht.
    Ik ben nu 42, ik ben, dankzij mijn autisme, in de WA-jong terecht gekomen. Ik heb nu dus plenty of time om weer iets op te pakken en sinds vorig jaar heb ik dat met het goochelen gedaan. Mijn voorkeur gaat uit naar street en table-top magic, met een groeiende interesse voor kaarten en cardistry. Ik hou van de humor kant en plagerijtjes, zoals we kennen van Lennart Green, maar ook zeker het mysterieuze, donkere, misschien moet ik wel gothic zeggen, en zelfs horror elementen, die we in verschillende routines van Chris Angel zien, spreken mij ook erg aan. De laatste tijd ben ik erg gefocust op Chris Ramsey en Daniel Madison en zeker Ramsey is steeds meer een voorbeeld voor mij aan het worden, wat betreft attitude en presentatie.

Groetjes,
    Maarten

2. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Hoi en welkom Maarten!

Ik hoop dat je op dit forum wat meer informatie kan vinden.

Als ik zo vrij mag zijn, je geeft aan in het autisme spectrum te vallen en tevens van humor en plagerijtjes te houden.
    Hoe verhoud dat zich tot elkaar? want wat ik van autisme weet is dat het vaak moeilijk is om de onderliggende laag van humor en plagerijtjes te doorgronden.
    Wat ik overigens mooi vindt is dat personen binnen het spectrum, om maar in goocheltermen te blijven, geen dubbele bodem hebben maar recht door zee zijn.

Nogmaals welkom!

3. Demious

Demious Leek

Lid geworden:
    14 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat je zegt, autisme is een spectrum en niet een pakketje vastgestelde symptomen, het is voor iedereen anders. Zeker mensen die weinig bekend zijn met wat autisme is, zullen waarschijnlijk niet snel merken dat ik in dat hoekje val. Wat ik heel belangrijk vind is respect, geintjes waarbij mensen gekleineerd worden is zeker niet mijn straatje, maar zolang je 'slachtoffers' er zelf om kunnen lachen, zit het naar mijn idee wel goed. Zo vind ik Lennart Green erg leuk en ook de presentatie van Kyle Eschen bij Penn&Tellers Fool Us, waar hij zegt dat hij een iets op een heel speciale plek opgeborgen heeft en met één hand naar het oor van de man uit het publiek gaat, maar ondertussen met de andere hand in zijn broekzak graait. En zeker de opmerking erachteraan, waar hij zegt:"ik heb niks gepakt, ik heb iets achter gelaten, dat merk je over een week wel als het uitkomt. Goochelaars zijn onhandige daters, dus we moeten een andere manier vinden om ons voort te planten." De eerste keer dat ik die zag, kon je me oprapen!

Idd, het zijn vaak mensen die heel open zijn, 'what you see is what you get', ik vind mensen binnen het autisme spectrum vaak veel makkelijker om mee om te gaan dan neurotypische mensen, die toch vrij vaak de neiging hebben zich te presenteren zoals de omgeving het verwacht. Als je 'anders' bent, ben dan toch gewoon wie je bent, normale mensen hebben we al meer dan genoeg, toch? ;)

4. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Lennart Green, inderdaad erg leuk.
    Toevallig gisteren nog zijn TED-talk zitten kijken.
    Geweldig, stuntelig overkomen en net doen of alles verkeerd gaat maar ondertussen een geweldige act neer zetten!

Deel Deze Pagina