Nieuw

Ivinho

Member
9 feb 2016
3
5
3
39
Goedemiddag,

Ik kom er achter dat ik al best een tijdje een profiel heb hier, maar ik heb nog nooit iets gepost. Vandaar even een korte introductie:

Ik ben Ivo uit de buurt van Amsterdam (Zwanenburg) en vind het leuk om te goochelen. Ik ben nu 39 en al een jaar of 18 á 20 aan het oefenen op leuke trucs. Ik kom een beetje uit de pokerwereld en wilde daarom graag wat gave trucs leren (en heel misschien ook een beetje valsspelen).

Ik goochel eigenlijk alleen voor familie en vrienden, maar neem altijd wel wat spullen mee als ik naar een (dance) festifal ga vanwege de mooie reacties.

In het dagelijks leven ben ik financieel adviseur (dan goochel ik met geld dus) en heb een eigen hypotheek/pensioen kantoor in Schagen.

Mijn dochter van 10 is overigens mijn grootste fan!

Ik zal proberen in de toekomst iets actiever deel te nemen aan dit forum en wens iedereen een hele fijne dag!

Gr.

Ivo Kleine

Ivinho

Member
9 feb 2016
3
5
3
39
Hoi Marc,

Ik ben helaas beperkt in de spullen die ik mee kan nemen op een festival, dus het zijn vooral kleine truukjes die in mijn broekzakken passen. Meestal een paar sponsballen en om elke arm een loop. Verder uiteraard een pak kaarten + sharpie (na de kaarttruc switch ik de sharpie dan om naar een Double cross van Mark Southworth).

Ik heb ook weleens geprobeerd om wat munten mee te nemen, maar ik merk dat dit op een festival niet zo goed werkt. Komt vast ook door de staat waarin de meesten zich bevinden (dronken danwel wat anders).

Beste reacties (en dat verbaast me) is toch wel met de sponsballen

Gr.

ivo

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
493
190
43
36
Hi Ivo,

Tof dat je van je laat horen hier op het forum,
Sponsballen laten zeker altijd een verbluffende reactie achter ;-) (double cross overigens ook)

Klein spul (kort maar krachtig) lijkt mij ook het beste voor festivals.
Vooral als je zelf als festivalganger aanwezig bent moet het allemaal niet te lang duren.
Wat doe je met de Loops?

Ivinho

Member
9 feb 2016
3
5
3
39
Hey Alex,

De loops gebruik ik het meeste om zonnebrillen te laten bewegen. Meestal vraag ik of iemand zijn handen naast elkaar en open (als een tafeltje) voor zich wil houden en dan leg ik (het liefst hun eigen) zonnebril op de handen. Met mijn gedachten kan ik de zonnebril dan omgooien uiteraard.

Van alle truukjes die ik doe, geeft deze het beste effect op mensen die er naast staan te kijken. Het beste is alleen wel om even te wachten tot het schemert (in de volle zon is niet handig met loops). Ik heb er altijd een paar mee, want het wil nog weleens gebeuren dat iemand schrikt en de zonnebril te snel los laat (en dan is het toedeloe met je loop). Toch vind ik in de handen bij de toeschouwer leuker dan op de grond.