Penn & Teller: Fool Us! S2 E02

Discussie in 'Videos' gestart door Danny Joseph, 15 jul 2015.

1. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    990
    Met deze week Leon & Romy, Mike Hammer (kreun...), (intussen wereldkampioen) Shin Lim en Peter Boie. De afsluiter moet je absoluut kijken!

2. Reynier Jonkers

Reynier Jonkers Goochelaar

Lid geworden:
    7 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb toch echt wat twijfels bij het optreden van Leon & Romy, de methode die P&T beschrijven was precies wat ik ook dacht en het leek me eigenlijk vrij duidelijk hoe het werkte.... maar toch beweren zij het niet zo gedaan te hebben. Hm..

3. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Volgens mij moeten de deelnemers vooraf hun effect/methode aan een "onafhankelijke" jury bekend maken zodat er altijd met zekerheid kan worden gezegd wanneer Pen en Teller "gefooled" zijn.

Hoewel dit het open gedeelte van het forum is lijkt het mij, aangezien Penn en Teller de complete methode vertellen...., geen probleem om hierop in te gaan:
    Methode lijkt mij nog steeds hetzelfde alleen fungeert Romy hier als afleiding.
    Kijk eens vanaf 4:45, volgens mij laat Leon de kaart achter op de stoelleuning.

Overigens, Shin Lim wat een performance, zijn vaardigheid in combinatie met de muziek is echte magie!

#3 Marc o, 15 jul 2015
    Laatst bewerkt: 15 jul 2015
  4. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    990
    Klopt, in eerdere reeksen fungeerde Johnny Thompson in die functie, ik verwacht dat hij dat nu ook nog doet. Ook is het al eerder voorgenomen dat deelnemers een "red herring" in hun act stopten om de aandacht van P&T te verleggen/laten verslappen. Niet helemaal eerlijk, maar dat doen we zelf ook wel eens.

Ik vond er zelf werkelijk niks aan! Technisch sterk ja, maar entertainmentwaarde miste ik. Helemaal vind ik het sneu voor de twee ja-knikkers/klapvee die al die tijd aan tafel moeten blijven zitten.

5. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Mijn indruk is dat Penn en Teller in de afwegingen meenemen of ze de performer mee willen nemen naar Vegas:
    Leon en Romy is een leuk stukje theater en zij is een mooie afleiding, prima materiaal voor de show.
    Shin Lim is een topper, ook altijd leuk om mee te nemen. Penn zegt dat ze de truc met de pen niet snappen. Wil ik misschien nog geloven maar de andere 95% snappen ze volgens mij heel goed.

De technieken van Mike en Peter zijn heel bekend, dus P&T daarmee verrassen is te simpel gedacht, hoewel ik toch wel spanning op hun gezichten zag, zo van 'is het gelukt?' en dat verraste mij dan weer.

Ik blijf het een mooi programma vinden, vooral nu Penn heel subtiel de geheimen probeert te bespreken, onder ander door 'time-misdirection'.

6. M@@rten Bruins

M@@rten Bruins Goochelaar

Lid geworden:
    19 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    56
    Je maakt een grapje en dit is sarcastisch neem ik aan of meen je het echt? Z'n act op het FISM vond ik nog beter uitgewerkt en nog mooier, maar dit zijn van die zeldzame momenten dat ik weer echt kan genieten van een goochelact. En zeker ook qua presentatie, niet alleen de techniek.

7. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    990
    Geen grapje, geen sarcasme. Misschien is het een "je-had-er-bij-moeten-zijn" gevalletje, maar deze act prikkelt mij gewoon niet. Ik vind Shin weinig persoonlijkheid hebben, de act mist voor mij een verhalende lijn en wordt zo niet meer dan een aaneenschakeling van, inderdaad zeer mooie en kundig uitgevoerde, technische momentjes.

8. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    990
    Juist de opmerking over de pen schoot bij mij verkeerd, aangezien Shin hier nogal standaard en bekende technieken voor gebruikte!

Los van de methode, vond ik Mike Hammer's act vooral minder vanwege de ontzettend cliché grappen. De punchline van de voorspelling vond ik dan wel weer origineel gebracht, en plat genoeg om bij zijn persona te passen.

Penn verwoordt het inderdaad uitstekend deze reeks, dat maakt het voor de goochelaars in de studio en thuis ook iets makkelijker te volgen.

9. Reynier Jonkers

Reynier Jonkers Goochelaar

Lid geworden:
    7 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    17
    Tja ik vind Shin Lim qua presentatie ook niet een heel interessante persona; maar laten we wel wezen: die kerel kan verrekte goed goochelen. Hij laat zien wat je kan bereiken door oefenen, oefenen, oefenen en dwingt daarmee respect af.

Ik denk dat P&T echt kijken naar of ze voor de gek gehouden zijn. Ik vond de act van Leon en Romy werkelijk een draak van een act die chaotisch was en kop nog staart miste. Ik denk trouwens inmiddels dat ik wel door heb hoe het werkt, en als ik gelijk heb is dat wel heel flauw. Het is een beetje zo van: haha, jullie denken de kaart gaat links af, maar dat hebben wij expres zo laten lijken want hij gaat eigenlijk rechtsaf.

10. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Mijn indruk is dat dit door meer goochelaars gebeurt :)

Thomas Heijmans, Reynier Jonkers en Marc o vinden dit leuk.
  11. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Hahahaha

12. M@@rten Bruins

M@@rten Bruins Goochelaar

Lid geworden:
    19 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    56
    Ah okay...ja ik was er niet bij dus mijn mening is alleen gebaseerd op het beeldmateriaal. Aan de hand daarvan deel ik je mening totaal niet, maar achja smaken en meningen verschillen ;).

Danny Joseph vindt dit leuk.
  13. Danny Joseph

Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    990
    Schoppen ze het toch maar even tot Flabber.nl!

upload_2015-7-16_19-47-55.png upload_2015-7-16_19-47-55.png

Jac vindt dit leuk.
  14. Jac

Jac Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    175
    Ik had sterk de indruk dat het iets met een plafond te maken had. Ik vond ook dat er met Jonathan beter om kan worden gegaan. Het is geen hond. De act was wel leuk.
    Shim Lim, was technisch waanzinnig. Zijn stijl vind ik iets minder. Dat het niet mijn stijl is, wil niet zeggen dat het slecht is. Ik vind het ook echt top dat zijn effect voor Brits & Amerikaans publiek wordt getoond. In dat opzicht zou meer FISM-deelnemers mogen/kunnen meedoen met P&T. Daar is het goochelen uiteindelijk voor bedoeld, niet?

Deel Deze Pagina