phone naar projectiescherm

maigret

Member+
28 mei 2011
384
288
63
72
Turnhout (B)
www.maigret.org
Ik heb een intuïtieve afkeer van alle trucs waar de telefoon van de goochelaar (zichtbaar) wordt gebruikt. (als "gag" of "aan de toog in de kroeg" vind ik het opperbest, maar niet tijdens een professioneel optreden). Mensen zijn niet dom en met jonge mensen moet je daar al helemaal niet mee afkomen. (of ze laten je 10 andere "trucs" zien die op HUN telefoon staan :) ).

Ik kan echter niet ontkennen dat sommige apps verbluffende resultaten kunnen geven en zeer visueel zijn voor de toeschouwer.
Ondanks mijn "terughoudendheid" moet ik toegeven dat ook ik veel experimenteer met bijvoorbeeld "Inject" waar alles gebeurt op de telefoon van de toeschouwer en waar jouw telefoon zelfs nooit in beeld komt.

Het probleem is echter het resultaat. Het resultaat is te zien op het schermpje van de telefoon van de toeschouwer.
De andere mensen aan de tafel(s) hebben er het raden naar wat die ene toeschouwer ziet.

Het ideaal zou zijn in een "parlour situatie" dat de telefoon van de toeschouwer kan aangesloten worden op een (mini)-beamer en dat het telefoonscherm zou kunnen geprojecteerd worden op een projectiescherm. Zo zou IEDEREEN OP HETZELFDE OGENBLIK onmiddellijk kunnen zien wat er zich afspeelt. Ik denk hierbij aan jubileum- , communie-, bedrijfs-, of huwelijksfeesten.
(of goochelwedstrijden).

Mijn concrete vraag is dan ook:
Heeft daar iemand al met geëxperimenteerd ?
Eenvoudig lijkt het me niet. Je kunt immers allerlei "phones" voor je neus krijgen van de toeschouwer (Android, IOS, en zelfs bij Android zijn er verschillende ingangen)
-Je zou dus over een een aantal verbindingsdraden moeten beschikken dat je ELKE phone kan aansluiten.
Of het beperken met de vraag bij aanvang: "Wie heeft er een Android of Apple?".
-beamer: er bestaan tegenwoordig beamers ter grootte van een pakje sigaretten. Maar zijn deze sterk genoeg? Je vertoont zo'n truc immers niet in een verduisterde ruimte.

Alle ervaringen op dit gebied zijn welkom! (desnoods via PM)

maigret

Member+
28 mei 2011
384
288
63
72
Turnhout (B)
www.maigret.org
https://be.hardware.info/tv/1361/de-beste-draagbare-led-picoprojector-van-2018
Dit lijkt een goede pico projector te zijn, maar de "beperking" is cruciaal...
Waar wij het voor nodig zouden hebben (optreden), is er geen duisternis.... (integendeel soms)
En om nu een "echte" zware projector mee te nemen om één klein filmpje af te spelen ???
Misschien is het er nog iets te vroeg voor.
Mocht je op iets vallen, laat het hier weten !!!!!

BuboNL

Member
25 jun 2014
24
25
13
Leuk idee, maar in de praktijk zal je zien dat je vaak te lang aan het 'klooien' bent om de specifieke telefoon te koppelen. Dit zal niet ten goede komen van de truuk.
Ik werk bij een IT bedrijf waar we allerhande luxe devices en tools hebben om ook te projecteren op een scherm, maar toch komt het met regelmaat voor dat het even niet werkt.

Het klinkt misschien 'old school', maar als je écht wil laten zien wat die ene toeschouwer op zijn telefoon ziet neem je gewoon een simpele camera die je op een beamer aansluit en waarmee je direct het effect kan tonen. Dit kan je ruim van te voren al voorbereiden en zal altijd werken. Zelfs een ouderwetse draai-telefoon kan je er mee in beeld krijgen ;)

maigret

Member+
28 mei 2011
384
288
63
72
Turnhout (B)
www.maigret.org
Leuk idee, maar in de praktijk zal je zien dat je vaak te lang aan het 'klooien' bent om de specifieke telefoon te koppelen. Dit zal niet ten goede komen van de truuk.
Ik werk bij een IT bedrijf waar we allerhande luxe devices en tools hebben om ook te projecteren op een scherm, maar toch komt het met regelmaat voor dat het even niet werkt.

Het klinkt misschien 'old school', maar als je écht wil laten zien wat die ene toeschouwer op zijn telefoon ziet neem je gewoon een simpele camera die je op een beamer aansluit en waarmee je direct het effect kan tonen. Dit kan je ruim van te voren al voorbereiden en zal altijd werken. Zelfs een ouderwetse draai-telefoon kan je er mee in beeld krijgen ;)
Ik denk dat je (helaas :) ) meer dan gelijk hebt.
Allerlei draadloze verbindingen zijn prima .... als ze werken...
De "old school" methode die je voorstelt is nog niet zo slecht.
Een gerust gemoed dat het 99,99% zal werken is veel waard en men hoeft niet aan de telefoon van de toeschouwer te raken wat het effect ook "puurder" maakt.
Bedankt voor de sugestie.