Rechten?

David Huizinga

Member+
28 sep 2012
298
98
28
Purmerend
www.davidnathan.nl
Hoi allemaal,

Ik heb een bedrijfje waarmee we hele mooie illusies bouwen. Nu vroeg ik me af of er een soort “ultieme lijst” is van illusies en op welke rechten zitten en welke niet. In het kort wil ik dus makkelijk kunnen vinden of we een illusie zomaar mogen bouwen of niet.

Wie kan me hiermee helpen?

Groetjes,
David

David Huizinga

Member+
28 sep 2012
298
98
28
Purmerend
www.davidnathan.nl
Hoi Flupke,

Dat ben ik niet helemaal met je eens. We bouwen illusies om te verkopen, en een subtrunk ofzo is natuurlijk prima, maar een Suspended Animation zitten rechten op en kan je niet zomaar namaken. Vandaar dus mijn vraag :)

• Like
Reactions: Glenn

Flupke

Member+
5 mei 2011
402
101
43
39
Menen (België - nog tot nader order...)
Dat is inderdaad wel meer specifiek, maar toch blijf ik erbij dat je dit moet uitproberen en er een eigen draai aan geven - dan bouw je niet na, want je voorziet een eigen inbreng (ik zie nu niet direct zelf veel aanpassingsmogelijkheden van die illusie). Misschien vind je nog een twist, zodat het nog eenvoudiger kan uitgevoerd worden. Een subtrunk is ook ooit eens ergens gemaakt door iemand. Ik denk ook aan de materialen die je voor peanuts kan halen uit het oosten (niet dat ik daar voorstander van ben, integendeel...). Zij trekken zich wellicht niets aan van rechten en verkopen (je zou haast achterover vallen van dit hele aparte wereldje van illegaal gemaakte bazar...). By the way, verkoop je aan speciaalzaken of ook aan particulieren?

David Huizinga

Member+
28 sep 2012
298
98
28
Purmerend
www.davidnathan.nl
Duidelijk, toch zijn er een aantal uitzonderingen die je echt niet zomaar mag namaken. Uiteraard maken wij een eigen design, en we hebben iets unieks dat we aan al onze illusies toevoegen, maar die uitzonderingen zou ik dus graag een complete lijst van hebben.
Wij verkopen zowel aal particulieren als speciaalzaken, binnenkort wordt onze website etc. gelanceerd! Dus hou dit topic in de gaten ;)

Glenn

Member+
25 feb 2004
331
39
28
Guttecoven
www.glentertainment.nl
Is het niet zo dat je die illusies mag bouwen als je de bouwtekening hebt (gekocht)? Ik snap dat er niet van alle illusies bouwtekeningen op de markt zijn maar de basics lijken me daarmee wel gecoverd.

Al is het heel begrijpelijk dat jullie verder gaan dan basic stuff, en in dat geval is zo'n lijst zeker interessant. Ben benieuwd :)

Kobe

Member+
30 nov 1999
50
21
8
36
Edegem
Bezoek Site
Graag gedaan! Misschien best ook eens contact opnemen met Rafael. Hij weet als geen ander welke illusies rechtenvrij zijn en wanneer je de rechten hebt bij het aankopen van een plan.

• Like
Reactions: Glenn