Review: Bicycle Elite edition

Discussie in 'Videos' gestart door Matsuru, 26 sep 2017.

1. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Nieuwsgierig naar de Bicycle elites? Dit is mijn review :)

2. Andre van Tichelen

Lid geworden:
    30 mei 2011
    Leuk Bevonden:
    52
    hoe zijn ze te vergelijken met Phoenix ???

3. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Goeie vraag. Bij Phoenix kaarten merk je inderdaad de zelfde aandacht voor kwaliteit terug in de afwerking van de randen. Ik weet niet zeker of de huidige Phoenix kaarten altijd traditioneel gesneden zijn. Ik weet dat ze dat in het begin wel waren maar volgens mij zijn ze daar in latere edities van af gestapt. (Als iemand daar zekerheid over kan geven dan hoor ik het graag.)

Wat wel een duidelijk verschil maakt is dat de Phoenix kaarten op het zelfde soort card stock zijn geprint als we gewend zijn van Bicycle terwijl de Elites op de "Crushed stock" van USPCC zijn gedrukt. Zoals ik in de video ook vertel maakt dit de kaarten ten eerst een stuk dunner en daarnaast zijn ze ook een stuk buigzamer. Dat laatste zorgt ook voor het "ingewerkte" gevoel.

Ik zou niet automatisch zeggen dat de één beter is dan de ander want dat hangt er van af wat je persoonlijk fijn vindt aan een spel kaarten en wat voor sleights je meer of minder gebruikt. Een keuze tussen deze twee decks zal dus vooral neerkomen op je persoonlijke smaak en performance stijl.

4. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Het verschil met Phoenix is toch wel ook de finish van de kaarten.
    Vraag me niet hoe het precies werkt, maar de kaarten van Phoenix zijn net een fractie gladder.
    Ook de kaarten worden nog steeds traditioneel gesneden.

5. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Grappig genoeg zie je hier het zelfde effect als bij Tally-ho kaarten. Omdat Phoenix en Tally-ho niet op de zelfde massale schaal als bicycle worden geproduceerd als de quality control beter en daardoor voelen de kaarten ook daadwerkelijk anders. Maar de huidige Phoenix kaarten gebruiken exact de zelfde stock en finish als standaard Bicycles. (Ook volgens de card-shark website)

Deel Deze Pagina