Rocky Raccoon

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Welke "Rocky" raccoon is vandaag de dag de beste? Ik wil er toch maar eens iets mee gaan doen. Onlangs was ik wat materiaal van David Williamson weer eens terug aan het kijken en zijn Rocky raccoon act blijft geniaal om terug te zien.

De originele Rocky raccoon was van "Magic Masters" afkomstig. Deze was van erg goede kwaliteit. Later hebben ze dacht ik het productieproces gewijzigd en bleek de kwaliteit veel minder te zijn. Inmiddels zijn ze er helemaal mee gestopt als ik me niet vergis.

Ik ben dus op zoek naar een goed alternatief. Ik heb gelezen dat de raccoons van "Magic Makers" wel goed schijnen te zijn als alternatief. Echter als ik bijvoorbeeld bij Dynamitemagic.nl (@René Geelen ) op de website zoek op "raccoon" dan krijg ik alleen het volgende resultaat te zien:

Ik zie een vos voor me als een groot dier dat je niet op die manier in je hand houdt. Wat is de reden dat er geen andere 'raccoons" te verkrijgen zijn bij Nederlandse dealers?

Op ranmagictainment.com lijken ze wel wat te hebben, maar daar bestel ik eigenlijk nooit. Ook is hun website nog "http" en niet "https". Normaal gesproken kan dat erop wijzen dat niet alles goed wordt bijgehouden. Iemand die daar wel eens wat bestelt?

Je hebt bijvoorbeeld:

Met welke raccoon hebben jullie goede ervaringen? Welke zouden jullie aanraden?

Ben benieuwd, hartelijk dank alvast!

• Like
Reactions: STEF∆N

JorrE

Member+
30 mrt 2005
1.231
22
38
33
www.animatienest.be
Hoi @Maarten Bruins, de reden dat je de andere variant 'Robbie the raccoon' niet bij de Nederlandse dealers terugvindt is wellicht omdat deze intussen ook moeilijker te vinden is.

De Fox versie die vaak wel nog te vinden is, wordt dan weer vermoedelijk aangeboden omdat die zo mooi en realistisch gemaakt is. Koop je die, dan hoef je je publiek niet te zeggen dat het een vos is. Stel het voor als een ander dier.

Ik heb al wel vaker met de Raccoons geëxperimenteerd en kan zeggen dat de originele 'Rocky's' de beste zijn. (let wel, deze zijn zeer broos en bij veelvuldig gebruik zal deze na verloop van tijd ook aan vervanging toe zijn.

Alle andere varianten zijn op een heel andere manier gemaakt. Ander materiaal, minder soepel. Maar aangezien het heel moeilijk is om nog aan een originele versie te geraken kan je je wel in het animeren met het dier verdiepen door met een andere versie van start te gaan.

Daarna kan je nog steeds het internet in het oog houden, vooral EBAY en varianten, om bij toeval toch eens uit te komen bij een echte versie.

Als je met een imitatie raccoon het al geloofwaardig kan brengen, wordt het alleen maar beter met het origineel.

Ik heb ook al met Chinese makelij gewerkt, dit doet ook zijn ding, deze zijn enkel nog minder mooi. Maar de vraag is misschien ook of het allemaal zo realistisch moet zijn.

Probeer gewoon eens een versie uit. Het is allemaal niet de grote kost.

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
887
165
43
Amsterdam
www.kindergoochelaar.nl
Bedankt! Volgens mij worden de raccoons doorgaans van echt vacht / bont / "fur" gemaakt en is dat de reden dat er moeilijker aan te komen is.

Inmiddels heb ik een stuk of 6 verschillende versies besteld en in huis. Tot nu toe vind ik de volgende de beste:

Maar dat is meer op het eerste gezicht. Ik moet komende tijd nog even meer in de raccoon technieken / routines duiken. Ik had er by the way eentje uit China laten komen, maar daarvan zijn de ogen er al uitgevallen :p ;).

De originele raccoon ben ik nog niet tegen het lijf gelopen. Wel die "nieuwe" Rocky Raccoon van Magic Masters, maar die schijnt slecht te zijn en het niet te halen bij hun oude productie.

Over een paar maanden als ik er meer ben ingedoken, kan ik wellicht wat meer ervaringen delen.

STEF∆N

Member
4 nov 2020
2
1
3
Hi @Maarten Bruins ik ben ook opzoek naar een Rocky-cloon. Heb er zelf nooit een gehad, maar lijkt me erg leuk om eens mee aan de slag te gaan.

Hoe zijn je ervaringen ondertussen? Is die van Magicbox nog steeds de favoriet? Dankjewel alvast!