Rubriceren, documenteren en indexeren van je goochelroutines.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Wimhek11, 21 apr 2017.

1. Wimhek11

Wimhek11 Leek

Lid geworden:
    25 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Om al je truuks, downloads,boeken,verzamelde films te registreren heb ik een eenvoudig programmatje gemaakt die op een simpele manier dit automatiseert.
    Het idee is het volgende ; Maak een text bestand met daarin alle gegevens die je wilt administreren.
    Het formaat van het bestandje moet wel aan wat regels voldoen.
    Elke regel heeft een kenmerk, begint het met een
    0 dan is het een hoofdgroep, bijvoorbeeld kaarttruuk, munten, boeken enz
    1 Is een korte omschrijving van de truuk,"boek enz. bijv. "8 card monte"
    2 is de url verwijzing, dit voor bijv gekochte truuks, of you tube filmpjes.
    3 om additionele teksten toe te voegen (meerdere regels mogelijk). Ikzelf zet hier geheugensteuntjes in of passwords van gekochte truuks.
    4 tags. hier kan je aangeven hoe de truuk extra gerubriceerd wordt. bijvoorbeeld is het in mijn repertoire, is het impromptu enz enz.
    Als output wordt een file gegenereerd die de input(s) rubriceert. Optie is een html file of een plain text file te maken.
    De html file is handig op je PC , met klikbare verwijzingen, de plain text optie heb ik gemaakt om op mijn IPAD de files te bekijken.

Bij mij ziet het begin (de index dus) van de gegenereerd HTML text er zo uit :

Mocht e.e.a. niet duidelijk zijn, ik heb een werkend setje gemaakt met wat voorbeelden erin.
    Gebruiksaanwijzing (in jip en janneke taal) :

1. Download het zip bestand
    2. Maak een folder aan.
    3. Unzip de bestanden naar die folder
    4. dubbel klik op het exe bestand
    5. Het programma vraagt dan welk ini bestand je wilt gebruiken, ik heb er 2 meegeleverd, een om html te genereren, en een voor plain text
    6. het programma vraagt nog even of je het ini bestand wilt aanpassen, klip op nee
    7. wacht, kijk en huiver.

Het programma genereert een bestand GoochelXref.txt of GoochelXref.html. uiteraard is dit allemaal aan te passen in de ini file.

Succes
    Wim

Bijgevoegde bestanden:

2. Wimhek11

Wimhek11 Leek

Lid geworden:
    25 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Een image van mijn voorbeeld index is
    2017-04-19_15-42-19.png

Deel Deze Pagina