"Schop onder de kont"

Discussie in 'Over dit forum' gestart door Marc o, 23 feb 2017.

1. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    ikzelf zag het enige tijd geleden al gebeuren maar zie nu ook dat andere dezelfde mening delen, het goochelaars.com forum raakt in het slop....

Laten we er allemaal voor zorgen dat dit niet gebeurd!
    Ik denk dat er genoeg leden zijn die hier dagelijks of in ieder geval wekelijks even op het forum kijken maar niet de moeite meer nemen om op berichten te reageren (ik steek hierbij ook de hand in eigen boezem).

Laten we deze tendens proberen te doorbreken en dit forum niet te negeren!

Als de moderators deze mening delen en wellicht een denktank willen organiseren om nieuwe manieren te vinden om de forumleden adtief te krijgen dan houdt ik mij zelf aanbevolen.

Kom op mannen, laten we er allemaal voor gaan!

Ferry de Riemer en Wimhek11 vinden dit leuk.
  2. Wimhek11

Wimhek11 Leek

Lid geworden:
    25 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    2
    Goed initiatief. Ik heb net ook al een oproep geplaatst om film-verslagjes te plaatsen van Blackpool.

Marc o vindt dit leuk.
  3. Minze Dijksma

Minze Dijksma Goochelaar

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    78
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is een mooi en overzichtelijk forum.

Ferry de Riemer en Marc o vinden dit leuk.
  4. Alex Buijk

Alex Buijk Goochelaar

Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    107
    Ik ben het er zeer mee eens.
    Uiteraard hebben wij met zijn allen een aandeel om het forum actief te houden, maar (helaas) door de komst van verschillende goochel gerelateerde Facebook groepen (die zeer actief zijn) gaat het forum achteruit.

Facebook is de tegenwoordige tijd van dit forum en jammer genoeg merken wij dit aan de terugloop van de berichten.

Wat gaan wij daar aan doen
    Ik denk ook graag mee.

Marc o vindt dit leuk.
  5. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    Marc o vindt dit leuk.
  6. tom-krooshof

tom-krooshof goochelaar

Lid geworden:
    17 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik denk dat het een goed idee is. en er zijn best dingen die we kunnen doen om het forum actief te houden.

Zelf vraag ik me nog steeds af waarom het beveiligde forum zo'n strenge keuring heeft, dit schikt jonge goochelaar en andere goochelaars erg af. Zelf heb ik me er bij neergelegd. bedoel ik post onder andere niet zoveel omdat ik niet echt over de trucs kan praten zonder te veel over weg te geven.

en er zijn vast nog andere dingen wie goed doen voor het forum.

Marc o vindt dit leuk.
  7. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Een forum levendig houden is ontzettend moeilijk als moderating team, tenslotte ben je er alleen maar om de boel een beetje in het gareel te houden op een plaats die je als moderating team in het leven hebt geroepen waar mensen met dezelfde passie hun magische ei kwijt kunnen op wat voor manier dan ook.
    Alles valt en staat met het posten van berichten van de leden, en dat is iets wat je niet alleen maar aan het moderating team moet overlaten.
    Brainstormen over hoe het forum een boost te geven is een nobel streven en juich ik alleen maar toe.
    Maar wat ik al eerder schreef, berichten posten is de "core business" van een forum, als de leden van een forum dat niet doen dan word het stil, heel stil zelfs.
    Posten van berichten is het enige advies wat ik kan geven in deze kwestie om het forum bestaansrecht te geven.

Het beveiligde deel van het forum heeft zover ik weet een keuring, maar die is niet zo streng als @tom-krooshof doet voorkomen.
    Ten tijde dat ik hier nog moderator was waren de regels dat je je moest "bewijzen" als lid van het forum.
    Dus je moest een X aantal posts plaatsen die ook nog inhoudelijk zijn om toegang te krijgen tot het besloten deel.
    Voor junioren lag/ligt die grens in aantallen lager dan voor de senioren (18+ goochelaars)

Ferry de Riemer en Marc o vinden dit leuk.
  8. Minze Dijksma

Minze Dijksma Goochelaar

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    78
    Ik hoor van collega goochelaars, dat de drempel om in het beveiligde deel te komen een te grote hobbel is en daardoor haken ze af en dat is jammer.

9. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    @Minze Dijksma
    De meeste goochelaars willen in het beveiligde deel komen voor het verkoopgedeelte is mijn ervaring.
    Een forum is niet alleen maar een verkoopgedeelte maar nog veel meer dan dat.
    De drempel is zover ik weet echt niet zo hoog als mensen denken, als je actief op het forum bezig bent zou je in theorie binnen een week toegang kunnen verkrijgen tot het besloten deel.

10. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Fijn om te zien dat dit topic in ieder geval leeft onder de leden, top!

Ikzelf heb toegang tot het beveiligde gedeelte niet als iets zwaars ervaren.
    Wel heb ik al meerdere posts gezien van leden die toegang vragen en geen reactie ontvangen...
    en zoals Jean-Paul al aangeeft is het vaak om toegang tot het te koop gedeelte te krijgen.

V.w.b. het levendig houden door de post van leden zelf ben ik het gedeeltelijk met je eens Jean-Paul.
    Vanuit het forum zelf kunnen er ook unieke initiatieven naar voren worden gebracht waardoor leden speciaal naar dit forum komen....

- meer verslagen van congressen en gala's.
    - meer video en foto content toevoegen.
    - iedere maand een ander effect/trucje uitleggen (net zoals in de goochelbladen).
    - agenda meer/beter aanvullen.
    - prijsvragen van dealers/sponsors.
    - iedere maand een ander lid vragen als "gast-schrijver" om een artikel naar keuze te laten schrijven.
    - een speciale meeting organiseren.
    - pre sale acties aanbieden met groepskorting.
    - oud leden welke niet meer actief zijn aanschrijven/uitnodigen om wederom deel te nemen.

11. Ferry de Riemer

Ferry de Riemer Goochelaar

Lid geworden:
    26 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    124
    Een goed bestaandsrecht voor dit forum zal i.d.d. waar ik het met Jean-Paul eens ben voortkomen uit o.a. het(meer) posten van berichten(elk bericht is er 1)niet alleen door het conditionerings team maar ook van leden die ook met hun hart ziel en zaligheid voor dit vak/hobby hun best doen om het naar hun zin te krijgen.

P.s. Zal mezelf ook eens een flinke schop onder me kont uitdelen inzake het (kort) reageren op post etc. Dan komt de schwung mss vanzelf!

12. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Verslagen van congressen en gala's ben ik helemaal voor.
    Meer video en foto content, pfoe dat is een lastige, filmen word haast niet toegestaan op congressen, maar zoals je kan zien aan de filmpjes die van Blackpool afkomen valt er genoeg buiten een congres om te beleven en te zien.
    Een effect/trucje uitleggen zitten best wel haken en ogen aan, maar ik ben er voorstander van, zolang het maar besloten blijft en de geheimen niet uitlekken.

Een speciale meeting organiseren, het is dan wel geen goochelaars.com evenement maar ik noem een Boulevard of Magic, Juniorenconcours, Gi Ga Goocheldag, Dutch Festival of Magic.
    Allemaal mooie momenten om elkaar te ontmoeten.
    Nu zijn dat voornamelijk betaalde evenementen maar bijvoorbeeld de Boulevard of Magic is gratis te bezoeken, is goed bereikbaar met het OV en de auto, en je hebt een hele dag vol leuke magie, speciale optredens, en je kan nog lekker eten ook in het Zandhuis of andere gelegenheid op de Kennemerboulevard.

13. Martijn van Berkel

Martijn van Berkel Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    15 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    174
    Bedankt voor deze wake-up call @Marc o !
    De strijd met facebook is een lastige, maar ook voor een forum als dit is er volgens mij nog steeds plaats en kan het een flinke meerwaarde bieden.
    Achter de schermen zijn we inmiddels een discussie gestart om te kijken wat en hoe we met jullie terechte opmerkingen/suggesties gaan doen. Ik kom hier snel op terug.

14. Thijsz

Thijsz Goochelaar

Lid geworden:
    28 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben sinds kort actief aan het lezen op dit forum en ik heb afgelopen week een mail gestuurd, maar ik heb nog niks gepost(dit is mijn eerste bericht). Is dat echt een vereiste want mij lijkt de beveiligde forums veel interessanter om in te posten/te lezen.

15. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Dank voor je reactie Martijn,

Ik weet zekere dat er wegen te vinden zijn die goochelaars.com kunnen onderscheiden van de facebook-groepen.

16. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    Een review team?

Leon Heussen en Marc o vinden dit leuk.
  17. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    974
    @Marc o
    Net als Martijn wil ook ik je bedanken voor je wake-up call. Ik deelde je mening en ben blij om te zien dat er leden dit net zo ervaren - althans, dat men het tij ook wil doen keren.

Zoals @Martijn van Berkel al aangaf zijn wij achter de schermen druk aan het brainstormen, maar wij zien de ideeën ook graag vanuit het ledenbestand komen. Ik heb hier al een aantal goeie en interessante mogelijkheden langs zien komen, gaat zo door!

Om nog even op een aantal zaken in te haken:
    - Het beveiligd forum is op dit moment niet actiever dan het onbeveiligde deel, misschien het verkoopgedeelte uitgezonderd. Als iemand dus niet actief is - of denkt dat er geen activiteit van anderen is - omdat men op toegang wacht, dan moet ik diegene teleurstellen.
    Zoals @Jean-Paul al opmerkte, is het grootste deel van de aanvragen voor toegang gebaseerd op het verkoopgedeelte, zonder dat diegene nog goed van zich heeft laten horen in het open deel - soms zelf helemaal niet!
    Daarnaast hebben we een tijdlang technische problemen gehad met de voor deze aanvragen bestemde mailbox, dat werkt nu weer. Toch moet ik wel aangeven dat maandenlang wachten op een mailtje niet zoveel zin heeft - stuur mij dan even een conversatie (PM) om me op je mail te attenderen, en ik zal je aanvraag in ieder geval bekijken.

Ik lees "meeting" en denk terug aan de Die-hard Dagen van weleer. @Martijn van Berkel @Marc Woods @Rich Magic @Chris zijn mensen waarvan ik wéét dat ze die nog hebben meegemaakt, misschien is dit een mooie aanleiding om ze weer nieuw leven in te blazen?

Recensies: tot april 2016 werden er eigenlijk maandelijks wel één of twee geplaatst, en allemaal ook redelijk uitgebreid. Mij valt op dat ze van 5 à 6 dezelfde schrijvers afkomstig zijn. Die leden, mezelf inclu, zijn de afgelopen tijd allemaal stukken minder actief geworden, ieder om hun eigen redenen.
    Of er een brede vraag is naar recensies weet ik niet, maar ik durf wel te stellen dat de behoefte/wens om te schrijven niet zo breed gedragen wordt. Als ik het mis heb, laat het me dan vooral weten! Ik schrijf ze graag, maar niet als ik de enige ben en maar 2 anderen het gaan lezen. ;-)

That's all for now.

18. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik ben slechts de persoon die aan de boom heeft geschud maar uiteindelijk net zo "schuldig" aan het niet actief deelnemen op het forum als ieder ander.

Wellicht is het een idee dat we toegang tot het beveiligde gedeelte niet éénmalig moeten verdienen en dan achterover leunen om alleen nog maar in het te koop gedeelte te posten maar, moeten we toegang blijven verdienen en bewijzen dat we dit privilege waard zijn...
    Dit kan door b.v. een aantal malen per jaar te beoordelen of iemand nog wel of niet actief is op het forum.
    Hoe dit precies in het vat moet worden gegoten moet dan nader bekeken worden (en ja voor de moderators betekend dit wel extra werk).

Eigenlijk best raar dat je je eerst moet bewijzen met een x-aantal nuttige posts en dan vervolgens niets meer hoeft toe te voegen aan het forum.

Een forum is gemaakt om te geven en te nemen, niet alleen te nemen door je spulletjes te koop te zetten...

Ferry de Riemer, Danny Joseph en Jean-Paul vinden dit leuk.
  19. stette

stette Leek

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey leuk; begint hier precies weer wat schot in de zaak te komen.

De laatste maanden hier wat minder komen kijken omdat het forum wat stil gevallen was.
    Vanavond nog eens toevallig geopend en blijkt er toch weer wat gepost te zijn.
    Zelf ben ik niet zo'n poster en bekijk ik liever alles wat op een afstand maar lees wel graag wat anderen posten en steek daar wat van op.
    Zit zelf ook niet op FB dus zou ik het fijn vinden als het hier weer wat meer actiever zou worden.

Ferry de Riemer vindt dit leuk.
  20. Martijn van Berkel

Martijn van Berkel Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    15 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    174
    De agenda is inmiddels weer gevuld en ook de forumsoftware is up-to-date gemaakt.
    We gaan aan de slag met de volgende actiepunten die we intern besproken hebben. Wordt vervolgd!

Deel Deze Pagina