Silk to egg ...

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
471
174
43
36
@Maarten Bruins Je geeft aan dat je het gat te groot vind. Wat vind je hier storend aan.
Ik vind het juist heerlijk je hoeft nu niets te frommelen maar het gaat (voor de toeschouwer) heel natuurlijk in je vuist (door het grote gat)
Je hoeft ook niets af te dekken want het gat zit naar jou toe en niet na het publiek dus die ziet niets.
Tijdens de "uitleg" laat je bewust het gat zien en daarmee vind ik het juist fijn dat deze groot en overzichtelijk is.

Overigens vind ik het ei wel realistisch, ( laat iemand het maar eens vasthouden en ga op 3 meter afstand kijken)
Voor mij lijkt het een echt ei. Omdat ik met M eieren werk lijkt het ei bijna identiek met de "echte" eieren.

Ben toch wel heel benieuwd naar jouw stoor factor voor het grote gat

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
774
128
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
@Alex Buijk Het ei zelf vind ik trouwens ook heel echt lijken hoor, niets mis mee.

Als het doek een ei is geworden (1e keer), laat ik 'm het liefst even van twee kanten zien (met duim op het gat). Het is misschien een klein detail en niet mega belangrijk / noodzakelijk, maar aan dat soort dingen kan ik me ergeren als ik de truc aan het doen ben ;). Niet dat het een slecht product is ofzo van Dynamite ... heeft gewoon met persoonlijke voorkeuren te maken. Sowieso goed dat jij zegt dat het geen probleem voor je is, want dan weten anderen dat ze dat ei gewoon kunnen bestellen.

Vond jij de stickers niet teveel afwijken qua kleur van het doek? Het doek was bij mij donker blauw en de stickers licht blauw. Waarschijnlijk kan het effect prima ook zo vertoond worden en zal het 99 van de 100 personen niet eens opvallen, maar daar ben ik waarschijnlijk iets te precies / zeikerig in ;).

• Like
Reactions: Glenn

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
471
174
43
36
Ik kreeg een oranje doek (2x) en stickers. Ik had alleen problemen dat de sticker niet goed plakken maar dat komt doordat ik de eieren in de koelkast bewaar en deze iets wat vochtig zijn en daardoor plakken de stickers niet goed.

Ik heb mijn presentatie zodanig aangepast dat ik helemaal geen stickers meer gebruik.
Ik creëer hier ook een wonder voor mijzelf mee (alsof ik ook verbaast ben dat het een echt ei is)
Met de sticker krijg je mij inziens een beeld van kijk eens wat ik kan.

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen stijl.

• Like
Reactions: Maarten Bruins
15 jun 2003
1.220
229
63
36
Sint-Oedenrode
www.martijnvanberkel.nl
Ik gebruik zelf de "Silk to Egg" van Bob Sanders (http://www.magicbysander.com/ )
Kosten waren 30 dollar inclusief de "Walk around versie". (hierbij heb je op het einde een keramisch ei zonder gat)
Ikzelf heb ook de Dynamite versie. Verschil zit hem in de kleur en in de grootte (Dynamite is meer maat M, Sanders is meer maat L)
Meestal zijn de scharreleieren in de winkel iets bruiner en moet dus daarom goed opletten welk eierdoosje ik kies in de winkel.

Paar tips:

1. Ik doe het effect met rode doeken en kleur de stickers nog extra rood met een rode sharpie.
2. Haal het ei een dag van te voren uit de koelkast, anders plakt de sticker inderdaad niet.
3. Kijk ook eens naar het einde van Ammar. Die plakt de sticker op zijn voorhoofd en haalt daar vervolgens de doek uit op het einde
4. Zie foto hieronder. Ideaal om het effect in te bewaren en te vervoeren. (ik heb altijd 3 doeken bij, 2 echte eieren en het nep-ei)
5. Ik heb altijd nog een klein handoekje bij om mijn handen aan af te drogen, mochten mijn handen toch een beetje ei erop krijgen bij het breken

Kentop Egg Box Container Egg Holder for 6nbspEggs Portable Egg Storage Box Egg Carrier Transpo...jpg

Leon Heussen

Member+
30 aug 2011
835
307
63
26
Panningen
www.instagram.com
Ik gebruik zelf de "Silk to Egg" van Bob Sanders (http://www.magicbysander.com/ )
Kosten waren 30 dollar inclusief de "Walk around versie". (hierbij heb je op het einde een keramisch ei zonder gat)
Ikzelf heb ook de Dynamite versie. Verschil zit hem in de kleur en in de grootte (Dynamite is meer maat M, Sanders is meer maat L)
Meestal zijn de scharreleieren in de winkel iets bruiner en moet dus daarom goed opletten welk eierdoosje ik kies in de winkel.

Paar tips:

1. Ik doe het effect met rode doeken en kleur de stickers nog extra rood met een rode sharpie.
2. Haal het ei een dag van te voren uit de koelkast, anders plakt de sticker inderdaad niet.
3. Kijk ook eens naar het einde van Ammar. Die plakt de sticker op zijn voorhoofd en haalt daar vervolgens de doek uit op het einde
4. Zie foto hieronder. Ideaal om het effect in te bewaren en te vervoeren. (ik heb altijd 3 doeken bij, 2 echte eieren en het nep-ei)
5. Ik heb altijd nog een klein handoekje bij om mijn handen aan af te drogen, mochten mijn handen toch een beetje ei erop krijgen bij het breken

Bekijk bijlage 6301
Eieren nooit in de koelkast bewaren

• Like
Reactions: Maarten Bruins
15 jun 2003
1.220
229
63
36
Sint-Oedenrode
www.martijnvanberkel.nl
Eieren nooit in de koelkast bewaren
Van voedingscentrum.nl:
Eieren bewaar je het beste in de doos in de koelkast. Er zijn hier vaak misverstanden over, omdat de eieren in de winkel vaak buiten de koeling staan.

Eieren in de koelkast: langer vers
Met een koude temperatuur houd je eieren langer vers. De koude temperatuur remt ook de groei van bacteriën. Ziekmakers zoals salmonella krijgen zo minder kans. Eieren bewaar je daarom het beste in de koelkast op 4 °C. Als je ze in het doosje bewaart, drogen ze niet uit en blijven ze langer goed.

Laura

Member
9 mei 2019
8
8
3
35
Ik maak altijd mijn eigen nepeieren. Ik knip voorzichtig met een nagelschaar een gat in een echt ei (giet het leeg in een pan, bak het ei en eet het op). Dan smeer ik de binnenkant van de schaal in met houtlijm en laat dit drogen. Dit herhaal ik 3 keer. Na de 2e keer werk ik het gat af met een dremel met een heel fijn schuurpapiertje. En bij de 3e keer doe ik lijm ook aan de rand van het gat zodat het mooi is afgewerk en de zijde doekjes niet beschadigen. Daarna heb je een relatief sterk ei (maar wel zwakker dan een plastic ei) die niet van echt te onderscheiden is (op het gat na).

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
471
174
43
36
Jemig wat een werk Laura, ben benieuwd hoe lang ze dan meegaan.
Zelf zou ik het nooit zelf maken (te druk of te lui :eek: das maar net hoe je het bekijkt) Resect dat je dit op deze manier doet

• Like
Reactions: Glenn

Wimhek11

Member
25 jan 2016
39
13
8
Uithoorn
Dit alls doorlezende bedacht ik dat je een ei van binnenuit ook kan verstevigen met glasmat en polyester. Even gegoogeld en gevonden dat Bol.com polyester repareersetjes verkoopt. Een groothandel is polyservice.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
774
128
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Zolang het mogelijk is om een wat steviger nepei te gebruiken, ben ik daar een voorstander van. Inmiddels heb ik de tip van @mitch durbank opgevolgd door een gat te boren in kalkeieren. Dit had besteld:

https://www.junai.nl/junai-kalkeieren.html (M - Kippenei)

Ik heb er een aantal besteld om te testen (zowel wit als bruin). De eieren zien er realistisch uit, maar kalk als materiaal is vrij broos, dus dit soort eieren zijn minder geschikt voor het boren van gaten. Kalk gaat vrij snel brokkelen. Persoonlijk zou ik kalkeieren dus afraden. De bruine kleur is ook op het kalk gespoten, dus om het gat heen brokkelt de bruine kleur er ook relatief snel af.

Toevallig had ik nog een kunststof ei liggen en dat werkte perfect. Ik heb alleen geen idee meer hoe ik aan dat kunststof ei kwam, dus ik heb nu bij verschillende winkels wat kunststof eieren besteld om te kijken welke eieren het meest geschikt zijn. Het ei van Dynamitemagic is ook kunststof en dat is perfect qua ei. Het enige is dat ik persoonlijk het gat te groot vind.

Voor het boren van het gat, had ik dit besteld:

https://www.toolstation.nl/gatenzaag-bimetaal/p28605
https://www.toolstation.nl/gatenzaagdoorn/p42954

20 mm vind ik persoonlijk nog net een tikkeltje te groot qua gat, dus ik heb nu net nog een gatenzaag besteld van 18 cm diameter.

Dit is trouwens het ei van Dynamite:

dynamite.jpg

Zoals jullie kunnen zien, wijkt de kleur van het doekje nogal wat af van de sticker. Verder is de sticker 3.5x3.5 cm, terwijl het gat zelf 2.5x2.5 cm is. Uiteraard gaat er nog ongeveer een halve centimeter af door de kromming van het ei, maar de sticker is dus uiteindelijk veel groter dan het gat. En de kleur vind ik persoonlijk net iets teveel afwijken. Ook al zal het toeschouwers misschien niet eens opvallen ... toch wil ik daar geen risico mee lopen.

De stickers ga ik trouwens toch niet zelf maken in Photoshop, want het kost ook best wat tijd om elke keer zo'n rondje te knippen, dus dan is het makkelijker om gewoon ronde stickers te kopen. Heb er nu een aantal besteld op Aliexpress om wat verschillende maten / kleuren et cetera te testen.

Om te testen, heb ik ook dit besteld n.a.v. de tip van @Martijn van Berkel :

https://nl.aliexpress.com/item/Convenient-Egg-Storage-Box-and-Container-Hiking-Outdoor-Camping-Carrier-For-2-Egg-Case-55012/32820656591.html

Ik vond twee net iets handiger dan zes (qua innemen van ruimte). Als ik er helemaal uit ben, laat ik het nog wel weten wat ik achteraf zou aanraden. Ik doe er liever iets langer over en dat ik overal 100% tevreden mee ben dan dat ik met wat minder genoegen neem. Tic tac toe stage ben ik trouwens ook nog mee bezig, maar ik wacht nog op een lading magneten van Aliexpress ;), dus dat gaat allemaal stukje bij beetje. Als dat helemaal klaar is, zal ik ook nog wel even een verslagje schrijven.

Als iemand goede holle realistische kunststofeieren weet dan houd ik me sowieso nog aanbevolen. Geen idee nog namelijk of mijn zojuist bestelde kunststof eieren geschikt zijn.

• Like
Reactions: Alex Buijk

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
774
128
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Inmiddels weer een stap verder in de zoektocht. Ik had ook deze besteld:

https://www.junai.nl/junai-kunststof-eieren.html

Inmiddels heb ik die ontvangen, maar dat zijn lichte plastic eieren (met naad en klein gaatje). Dat zijn dus niet de eieren die ik moet hebben. Het is een soort van hard kunststof. Die ik moet hebben, zien er als volgt uit:

63146315

Mocht iemand die ooit nog eens tegenkomen, houd ik me aanbevolen. Het materiaal lijkt op een soort van PVC.

Laura

Member
9 mei 2019
8
8
3
35
Jemig wat een werk Laura, ben benieuwd hoe lang ze dan meegaan.
Zelf zou ik het nooit zelf maken (te druk of te lui :eek: das maar net hoe je het bekijkt) Resect dat je dit op deze manier doet
Hoelang ze mee gaan kan ik niet zeggen. Zolang je er voorzichtig mee bent kan het heel lang zijn (1 ei gebruik al een paar jaar, maar niet heel erg vaak) maar als je pech hebt en per ongeluk klem je het ei terwijl het in je zak zit dan is het kapot.

Ik maak het liefst alles wat zelf te maken is zelf, dus ook de eieren. Maar ook andere trucs maak ik zelf (oa square circle, kleurboek, mirrorbox, hippity hop heb ik zelf gemaakt) Voornamelijk omdat ik het niet leuk vind als mijn truc er net zo uitziet als van vele andere goochelaars.