Stacking

Discussie in 'Videos' gestart door Thomas Wilmes, 24 aug 2005.

1. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    /media.putfile.com/Bottom-Deal-straddle-erdnase-film-maken>Erdnase stack shuffle

Hier dus de oude Erdnase stack shuffle. Door velen gezien als de mooiste overhand stack methode. Mede doordat er enkele kaarten worden geschud i.p.v. "hompen".

/media.putfile.com/Milk-Build-Shuffle-stream>Milk Build

Hier de Milk Build shuffle overhand stacking.
    Eens een zeer bekende en veelgebruikte manier door card cheats om een hand te stacken.
    Doordat het te makkelijk was om met overhand shuffles een hand te steken, werden deze "verbannen" van de high stakes tables. De "tabled riffle shuffle" werd toen ingevoerd omdat men dacht dat stacken hiermee niet mogelijk was.
    Dit is echter nog steeds mogelijk, alleen vergt dit erg veel oefening.

/media.putfile.com/Dice-Stacking-try>Dice Stacking

Niet stacken met kaarten dit keer, maar met dobbelstenen en een beker.
    Voor sommige valt dit niet onder goochelen, voor anderen wel. Het is, en blijft een discussie. Het is i.i.g. erg leuk om te doen en het blijft mensen nog altijd verbazen. Vooral omdat het bekende objecten zijn.
    Excuses voor het matige Engels. ;-)

Ik zou graag willen weten of jullie nog wat tips hebben.
    Zowel voor Erdnase stack, milk build, dice stacking of riffle stacking.

Hoop dat het je bevalt!

T.

edit:
    /media.putfile.com/Riffle-Stacking-stream>Riffle Stacking

Een methode om kaarten te steken tijdens een tabled riffle shuffle. Overhands schudden wordt meestal niet toegestaan omdat steken te makkelijk is. Bij een tabled riffle shuffle wordt dit een stuk moeilijker.

2. fridge

fridge Goochelaar

Lid geworden:
    10 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ziet er erg netjes uit :]] dacht even dat het hetzelfde filmpje was als de bottom deal, maar je doet blijkbaar iedere keer een thumbs up in de camera :p

3. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb nog de Milk Build shuffle toegevoegd.
    Ook een zeer handige methode voor overhand stacking.

4. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    Ontzettend goed man, zou willen dat ik dit kon!

Het enige wat ik aan stacken kan is riffle stacking maar dat ook niet voor honderd procent.

Heel goed Tomas, kun/wil je vertellen waar je dit geleerd hebt?

Marc Woods...

5. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb nog een video toegevoegd: Dice Stacking.

Niet stacken met kaarten maar met dobbelstenen.

6. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    @Marc

Leuk te horen dat het je bevalt !

De Erdnase stack shuffle uit Roberto Giobbi's Card College series. Volgens mij had jij deze boeken. Kijk eens in Volume 4 blz 915-916 misschien dat je er wat aan hebt.

De Milk Build shuffle ook uit Roberto Giobbi's Card College series. Volume 4 blz 916-917.

"Alleen riffle stacking"???
    In mijn ogen is riffle stacking aanzienlijk pittiger dan overhand stacking. Ik ben er nog mee bezig, en zoek nog steeds opnieuw voor goede tips, informatie etc.
    Ik denk dat ik nog wel ff zoet ben met deze stacking methode.

T

7. fridge

fridge Goochelaar

Lid geworden:
    10 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    milk build net gedaan, was makkelijker dan ik had gedacht.

dice stacking ook gekeken, geesh wat snel :eek:

8. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    @Fridge

Precies, daarom is het meestal niet toegestaan om overhands te schudden. Het is gewoon te makkelijk om kaarten te stacken. De meeste gambling moves/sleights zijn niet al te moeilijk van concept. Net door de eenvoudigheid zijn ze zo doeltreffend.

T.

9. Raenius

Raenius Goochelaar

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij alledrie, mijn grote complimenten!

Erg goed...ik moet echt dice stacken gaan leren!

ps. Gambit is ook erg kewl :)

10. Syd

Syd Goochelaar

Lid geworden:
    23 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dice stacking.......man man man... té snel gewoon! Errug gaaf! De opbouw van het filmpje is ook leuk. In de eerste instantie keek ik een beetje vreemd. Na je 'eerste keer' wist ik niet of het een truc was of een techniek... Dan de opbouw....goed gedaan. Uiteraard stond ik bij de laatste, alle 4 tegelijk, echt met m'n bek tot op de grond! Geweldig!

Hoe heb je dit in godsnaam geleerd? Is dit hoog niveau Dice Stacking of kan je er nog veel meer mee? En zo ja, welke personen in de wereld kunnen dit nog beter? Vind dit echt geweldig!

Top man!

gr syd

11. Mr. MoLoToV

Mr. MoLoToV Goochelaar

Lid geworden:
    16 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1
  12. Raenius

Raenius Goochelaar

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet in ieder geval zeker dat Rob Mollien het ook doet met maximum 20 dobbelstenen... ;-)

13. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor de complimenten mensen :)

Inderdaad, wat Raenius zegt. Rob Molien doet een mooie dice stacking routine. Ik heb deze zelf helaas nog niet gezien.
    Wat ik doe is zoals je ziet met max. vier dobbelstenen. Bij meer dobbelstenen heb je ook natuurlijk een grotere beker nodig. Volgens mij zijn er nog wel bekers te krijgen voor max. 6-8 dobbelstenen. Al wat meer is moet je waarschijnlijk iets zelf gaan produceren. Ik zelf heb niet geoefend om meer dan vier dobbelstenen te stacken.

Het meeste heb ik geleerd van de dvd van Todd Strong.

Verder deed Fred Kaps nog een beetje dice stacking. Dit is ook te zien op zijn dvd: Seeing is believing. Die vanish wat hij daar doet gebruik ik normaal ook. Alleen de angle van de camera stond hier bij mij daarvoor niet perfect.

Bedankt voor het kijken!

T.

14. Tiel

Tiel Goochelaar

Lid geworden:
    5 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    De Erdnase-shuffle ziet er echt heel goed uit, geweldige techniek... maar het is niet precies zoals het in Expert at the Cardtable staat. Het kan namelijk veel sneller, 4 azen stacken. Als je een copy hebt van Erdnase (zou wel moeten eigenlijk :p) moet je maar eens kijken.

15. RobMollien

RobMollien Goochelaar

Lid geworden:
    25 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    190
    Dice stacken kent grenzen. Ik heb een beker voor 4, 6, 10 en een beker voor 20 dobbelstenen. Ook heb ik een speciale ondergrond om de 20 stenen op te stacken. Tot 10 kan ik het op vrijwel iedere (gladde) ondergrond, maar boven de 15 moet je echt naar iets speciaals toe. Ik heb de basis geleerd van Zack, maar ben verder gaan bouwen en expirimenteren. Ik heb echt jaren lang iedere dag gestackt aan mijn bar.......... Met mijn routine heb ik ook meegedaan aan t FISM, en haalde daar een gedeelde 5e plaats (was echt gaaf om te doen).

Ik heb ooit een beker voor 25 stenen gemaakt, maar die was, bij mij, eigenlijk niet meer 100 procent zeker te stacken (al ging het wel), en eigenlijk vind ik het ook onzin. De opbouw die voor mij goed was, was: 4-6-10-20 stenen. En einde routine!!

Nu gebruik ik dice stacken commercieel en ga tot 10 dobbelstenen. Als ik vragen krijg of het hoger kan, en ik heb mijn dice stack tafel bij me, dan pak ik de beker van 20. Ik weet niet of het ECHT een meerwaarde is (voor leken), maar het is in ieder geval errug leuk om te doen.

In mijn table versie gebruik ik een vol glas als final load, in combinatie met een verhaal over "bokkie gooien".

Succes met stacken.......

C.g.u.

p.s. pas bij 10 of meer stenen goed op dat je geen blessure krijgt (SERIEUS) aan je elleboog, zodra je klachten krijgt STOPPEN !!!

16. Thomas Wilmes

Thomas Wilmes Goochelaar

Lid geworden:
    21 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    3
    @Marc

Ik denk ook dat je beter bezig kunt zijn met je routine. Stacken heeft voor gambling doeleinden eigenlijk alleen nut. Maar altijd leuk natuurlijk als je het achter de hand hebt.

@Tiel

Dat klopt, dit is een licht aangepaste versie. Het kan idd. sneller. Bij dit filmpje ben ik een shuffle langer door gegaan terwijl de azen al gestacked waren. (Injog en shuffle off) Dit is niet nodig. Maar het gevoel zegt me dat het goed genoeg is.

@Rob

Erg leuk om te horen wat je allemaal kan met dobbelstenen. Ik wil nog wel eens die act zien als je eens aan het optreden bent. Het is maar de vraag of het zin heeft om meer dan 20 dobbelstenen te stacken. Voor zover ik weet zijn er ook geen records. Gewoon omdat men geen zin erin heeft om zich met elkaar te meten. Ik denk ook niet dat het de show extra zal helpen. Twintig dobbelstenen, dat klinkt al ernstig extreem. Ik denk ook dat de toeschouwers niet meer van je verwachten. Ik zelf ben niet van plan om erg hoog te gaan. Ik wil denk ik hooguit eens 6-8 dobbelstenen proberen. Vier vind ik tot nu toe genoeg :)

Mooie reacties!

T.

17. blackadder

blackadder Leek

Lid geworden:
    26 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle 3 geweldig.
    En met het Dice stacken maak je me helemaal jaloers ;-)
    Zeer leuke filmpjes, als je er meer hebt, post ze!! :)

Groeten Blackadder

18. Bartelli

Bartelli Goochelaar

Lid geworden:
    11 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ingedrukt...
    (vrij vertaald van 'I'm impressed')

19. Simon Bakker

Simon Bakker Goochelaar

Lid geworden:
    21 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    27
    ziet er heel mooi uit thomas!! Echt top,mijn complimenten!
    Een dingetje: Hoezo deel je net gewoon vijf handen, in plaats van de stapeltjes kaarten?

Ik heb Rob Mollien zijn dice stacking routine gezien op het Nieuwwjaarstreffen van 2003. Echt fantastisch!
    20 dobbelstenen!

Wat mij ook nog bijstaat, is dat hij na afloop in zijn vingers knipte, waardoor de hele stack ineens omviel!

Heel mooi ook.

Groeten
    Simon

Deel Deze Pagina