Tic Tac Toe by Bond Lee & Kaifu Wang

Magic Mike

Member+
7 mei 2006
25
16
3
42
Veldhoven
www.magicmike.nl
Ik gebruik.ook een statief wat ik eigenlijk voor iets anders al had aangeschaft , maar wat zeker beter is dan dan het originele statief. Mijn plaat is volgens mij 4mm dik en werkt prima en is goed te hanteren

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
804
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
@Magic Mike Thanks a lot! Ja ik ben eerder bang dat de aantrekking te sterk is dan te weinig. Maar dan ga ik in ieder geval voor de 10mm. De magneten in de hoeken kun je eventueel zelfs weglaten. En sowieso denk ik dat ik ook wat dun tape erop plak, zodat de vakjes duidelijker zijn. Zie bijvoorbeeld ook de versie die vertoond is in AGT:

tic-tac-toe.jpg

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
804
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
@Magic Mike Ik ga je toch nog even lastigvallen met een vraagje ;). Heb jij XT plexiglas besteld of GT plexiglas? Of heb je geen idee? ;)

En is het nog nodig om het plexiglas af te laten werken, zodat alles minder scherp is? Of valt dat standaard wel mee als je het gewoon op maat bestelt?

Hannes

Member+
27 mrt 2011
213
46
28
22
Gent (België)
www.anthonyholt.be
@Maarten Bruins is het wel praktisch om het bord zo om te draaien want dan staat je statief voor de foto...
Ik heb deze zelf ook en verkoop dit effect extra voor bijvoorbeeld een nieuw product/winnaar/logo enz... voor te stellen.
Dan vind ik dat ik het niet kan maken om het statief voor de foto te hebben. Snap je?

Benieuwd hoe jullie daar over denken.

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
804
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
@Hannes Goed punt inderdaad! Had ik nog niet eens beseft, lekker snugger ;). Sowieso vind ik de wielen eronder handig om 'm gemakkelijk te verplaatsen. En mocht de background direct goed zitten dan zou ik eerst het geheel een heel rondje kunnen draaien en erna nog eens het "bord" handmatig omdraaien. Alleen als alles af is, moet ik dat maar eens gaan testen, want teveel handelingen bij de "onthulling" werkt wellicht averechts.

Bedankt in ieder geval voor de nuttige bijdrage!

• Like
Reactions: Hannes

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
804
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Voor de geïnteresseerden (en voor mezelf om later eventueel terug te lezen) bij deze nog even een verslagje m.b.t. het zelf maken van tic tac toe pro stage en mijn uiteindelijke bevindingen.

--- BORDJES ---
Dit betreft de bordjes met de rondjes en kruisjes en aan de achterkant de persoonlijke bedrukking. Ik heb ervoor gekozen om alles direct op de bordjes te laten drukken. Dan valt er later altijd nog wat overheen te plakken.

Zie: https://www.drukwerkdeal.nl/nl/producten/buitenreclame/reclameborden-plaatmateriaal
- Rechthoekig
- Forex
- 5 mm
- 4/4 (Dubbelzijdig full color)
- Geen afwerking
- Geprint direct op het plaatmateriaal (direct to plate)
- Zonder boorgaten
- Geen afstandhouders
- 25 x 25 cm

Ik heb ook een bordje "foamboard" (ook 5mm) laten bedrukken, maar forex voelt net wat steviger aan en is ook licht. Eventueel zou 3 mm ook kunnen qua dikte in plaats van 5 mm, maar dit heb ik niet getest. Zelf heb ik 11 bordjes laten bedrukken ... 2 extra zodat ik een voorspelling kan laten uitkomen zonder force (met drie mogelijke kleuren van een ballon).

Kosten: rond de 182,11 Euro inclusief BTW en verzendkosten
---------------

--- ALUMINIUM STATIEF SCHILDERSEZEL ---
De statief om het "spel" op weer te geven.

Zie: https://www.aliexpress.com/item/32962157410.html (Aluminum Alloy Folding Telescopic Studio Painting Easel Tripod Display Stand Shelf Artist Adjustable)

Kosten: rond de 20 Euro inclusief BTW en verzendkosten
---------------

--- PLEXIGLAS ---
Plexiglas plaat van 75 x 75 cm

Zie: https://www.voskunststoffen.nl/kunststof-platen/plexiglas-acrylaat/plexiglas-gs-glashelder/
- Plexiglas GS
- Glashelder 3mm
- Zet als opmerking erbij: plexiglas licht afscherpen graag

P.S. Ik had eerst een plaat van 5 mm dikte besteld. Vervolgens echter 3 mm, omdat die net wat lichter is en ook gewoon stabiel genoeg.

Kosten: rond de 37,98 Euro incl. BTW en verzenden
---------------

--- TRANSPORTTAS ---
Een tas om alles inclusief de plexiglas plaat mee te vervoeren. Deze tas is niet 100% ideaal (net iets te groot), maar dan zijn de bordjes / statief et cetera ook in de tas op te bergen en te vervoeren. Qua kant en klare oplossing was dit het enige wat een beetje geschikt was.

Zie: https://www.gerstaecker.nl/Tekenen-Grafische-Vormgeving/Opbergen-Presentatie/Opberg---Materiaaltassen/Transport-tas-gestoffeerd.html

Kosten: rond de 79,70 Euro incl. BTW en verzenden
---------------

--- MAGNETEN ---
De magneten om te bevestigen op de plexiglas plaat en de bordjes. Onderstaande magneten bevatten al plakstrips die sterk genoeg zijn, zodat je niet hoeft te lijmen.

Zie: https://www.aliexpress.com/item/32861627254.html (Neodymium magnet 10x1 with 3M Adhesive Rare Earth small Strong Round permanent 10*1 mm NdFeB nickle magnetic DISC)
- Zet als opmerking bij de bestelling: "half of the quantity a different direction"
- De magneten op de bordjes moeten de magneten op het plexiglas aantrekken, vandaar dat de helft van de magneten een andere "richting" moet hebben.

Kosten: rond de 12,77 Euro incl. BTW en verzenden
---------------

--- TAFELTJE OM BORDJES OP TE LEGGEN ---
Eventueel optioneel, tafeltje om ernaast te zetten en bordjes op te leggen.

Zie: https://www.thomann.de/nl/millenium_laptopstand_tripod.htm (Millenium Laptopstand Tripod)

Kosten: rond de 22,50 Euro incl. BTW en verzenden
---------------

--- WIELTJES VOOR ONDER HET STATIEF ---
Eventueel optioneel wieltjes die je onder het statief kunt bevestigen zodat alles verrijdbaar is. De wielen zijn ook vast te zetten om rollen te voorkomen.

Zie: https://www.bol.com/nl/p/camlink-cl-dolly10-tripod/9200000039791662/ (CamLink CL-DOLLY10 tripod )

Kosten: rond de 45,00 incl. BTW en verzenden
---------------

Al met al ben je dus minimaal rond de 332,56 Euro kwijt (182,11 + 20 + 37,98 + 79,70 + 12,77). Zelf was ik nog wat meer kwijt, omdat ik nog wat verschillende dingen had getest en het tafeltje en de wieltjes waren ook iets van 67 Euro extra. Het resultaat ziet er als volgt uit:

6333

6334

Ik heb met een permanent marker nog wat zwarte lijntjes getrokken. De aap is mijn voorspelling + de kleur van de ballon. Echter ben ik niet echt tevreden met het eindresultaat. In de originele versie zitten de magneten IN het plexiglas en IN de bordjes verwerkt. Dit is een groot voordeel, want hierdoor zijn de bordjes makkelijker op de plexiglas plaat te plakken. Nu steken de magneten uit, dus dan is het wat lastiger. De magneten die ik gebruikt heb, zijn ook maar 1 cm qua diameter en de originele magneten zijn wat groter qua diameter. Achteraf gezien, had ik beter grotere magneten kunnen gebruiken. Echter is het nadeel daarvan weer dat ze misschien te stevig aantrekken, waardoor een bordje moeilijk los te krijgen is (en het middelste bordje moet soms achteraf omgedraaid worden). Je kunt de bordjes natuurlijk iets kleiner maken dan 25x25 cm, maar dan ontstaan er achteraf behoorlijke gaten in je plaatje / voorspelling. Een ander nadeel van mijn versie is dat als je een andere voorspelling eroverheen wilt plakken dat je dit niet direct op de bordjes kunt plakken, omdat de magneten uitsteken en ertussen zitten. Daarnaast is het best lastig om de magneten precies goed te positioneren / plakken op de bordjes en het plexiglas.

Al met al heb ik m'n eigen versie met de originele versie vergeleken en ik neig nu toch gewoon naar de originele versie ;). Alles voor niets geweest, maarja wel weer wat geleerd en weer wat "knutsel ervaring" :p opgedaan. Al met al waarschijnlijk wel een grapje van ongeveer 500 Euro extra, maarja it's all in the game ;). Ik heb nog even geoefend met het omdraaien van de originele versie en ik moet zeggen, als je het gewoon rustig doet en op de juiste plekken beet pakt dan is ie bij mij nog niet gevallen. Inmiddels is er trouwens sowieso een nieuwere versie te koop:

https://www.magiclismstore.com/product-page/tic-tac-toe-x-by-bond-lee (Tic Tac Toe X by Bond Lee)

Ben benieuwd of er iemand is die deze al gebruikt. Zelf ga ik denk ik toch maar gewoon aan de slag met de oude originele versie die ik al had. Bovenstaande versie is waarschijnlijk de versie die @Charly Crama in Blackpool al had gezien.

@Charly Crama Jij had het over plakband dat je over twee randen plakt. Hoe moet ik dat voor me zien? Gewoon plakband of extra groot plakband? En sla je het dan over de gehele rand heen? Misschien dat je een foto kunt maken?

Ik ga nu ook maar gewoon een poster bestellen via: https://www.postergemak.nl/producten/fotoposter-75x75cm/ (75 x 75 cm en gelamineerd voor m'n standaard voorspelling). En deze gewoon bijsnijden en bevestigen met het bijgeleverde plakspul. @Charly Crama Is het bijsnijden geen probleem als het gelamineerd is of maakt dat verder geen verschil?

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
490
186
43
36
Wow Maarten,
Fijn dat je dit zo met ons deelt. Erg leuke voorspelling ook.
Ik gebruik het effect zelf niet maar zie ineens hele leuke mogelijkheden. Wat ben je lekker creatief bezig geweest.
Wel jammer dat jouw eigen versie het niet wint van het origineel.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
804
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
@alex Goed om te horen dat je er iets aan hebt. Bij drukwerkdeal heb ik trouwens ook nog allemaal vergelijkbare bordjes met dieren erop besteld. Aan de andere kant van de bordjes heb ik cijfers laten bedrukken en op die manier kan ik het dier met cijfers forceren. De grote bordjes maken alles wat visuelerer dan. Ik heb ook nog een bordje met een foto van mezelf laten bedrukken en die wissel ik dan tussendoor een keertje per ongeluk om met een "ezel". En met de ballon die wordt gekozen, doe ik ook nog een klein trucje. In de ballon op de voorspelling valt eventueel ook nog een naam of leeftijd of wat dan ook te plakken om het te personaliseren. Vandaar dat ik voor dat ontwerp heb gekozen.

• Like
Reactions: Alex Buijk

Magic Mike

Member+
7 mei 2006
25
16
3
42
Veldhoven
www.magicmike.nl
Heel leuk zo met de aap en de ballon. Ik heb zelf 3 voorspellingen in een foto van mezelf laten shoppen en ben met een 2e foto bezig met andere forces. Het idee met de verschillende bordjes had ik ook, dan kun bijvoorbeeld met de RDR van Promystic iemand een getal laten kiezen en weet jij welk bordje je erbij moet pakken, of met kleuren via Color Match of de Inside Out.

Thnx voor jouw uitgebreide verslag, ik ben zelf wel blij met mijn eigen gemaakte bord. De originele heb ik meteen vastgelijmd daags nadat hij tijdens een optreden uit elkaar viel ;-) Dus ik kan ook niet meer oefenen met hoe ik hem vast moet pakken.,

Ik heb trouwens een tas laten maken bij Vorst & Bosch, Sven Bosch die ook die gave goocheltafels maakt. Ik zal straks even een foto maken en posten

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Hannes

Member+
27 mrt 2011
213
46
28
22
Gent (België)
www.anthonyholt.be
Ikzelf gebruik geen extra tafeltje voor de bordjes op te leggen.
Deze kunnen perfect op het statief (de alles O's samen en alle X'en samen)

Zelf heb ik wel gemerkt dat het plexiglas het licht kan weerkaatsen waardoor een deel van het publiek hier last van kan ondervinden.
Daarom heb ik bij Propdog dit doek laten maken dat met magneetjes vasthangt aan de plexi. Hierdoor heeft het publiek geen last meer van reflectie zolang ik dit effect niet vertoon. En ondertussen hebben ze mijn naam ook als ze foto's maken. Zo kunnen ze gemakkelijk terugvinden.
6356635763586359

• Like
Reactions: Magic Mike

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
804
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
@Magic Mike Thanks! Maar jij gebruikt toch nu ook niet meer de vastgelijmde originele versie qua "plexiglas"?

@Hannes Thanks ook! Ja ik kan hem nu wegrijden met de wieltjes als het publiek last heeft van de weerkaatsing. Is dat trouwens het originele statief op de foto? Ik heb er een net iets ander statief erbij gekregen zonder dat riggeltje, maar zo'n statief heb ik ook. Echter prefereer ik toch het tafeltje, want dan hoef ik de bordjes niet de hele tijd vast te houden tijdens het spel zelf.

@Charly Crama Inmiddels via https://www.postergemak.nl/ de poster besteld. Door het lamineren steekt er wel wat plastic uit. Ik moet hem nog snijden, maar levert dat geen problemen op door het lamineren of hoe ga jij daarmee om?