Top 3 close-up trucks

Wimke1971

Member
8 mrt 2016
7
1
3
47
Hallo allen,

Ik heb net nog de t-less bill switch aangekocht bij magicshop.nl. Heel tevreden van, vergt wat oefening, maar is zeker te doen en ziet er vooral goed uit!
Wat zijn jullie top 3 (eenvoudige) goocheltrucks eigenlijk, en vooral, waarom?

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
804
139
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Wat betreft de t-less bill switch ... al in de praktijk vertoond? Geen last met hoeken gehad? Normaal sta je aan een tafel, terwijl de andere tafel soms al met een half oog toekijkt ... of geen last van gehad? Mijn voorkeur gaat nog uit naar de TT / DM wat betreft de bill switch.

Wimke1971

Member
8 mrt 2016
7
1
3
47
Tja, de toeschouwer moet inderdaad voor je staan, best pal voor eigenlijk...
Wat is de TT/DM?

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.933
457
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Mijn favorieten, en dan écht close-up Magic:

- ambitious card (naar sealed enveloppe)
- three shell game
- munten routine (Dean Dill / Ammar combi routine)

Ambitious card, doe deze nu al zo lang...heeft zulke mooie momentjes erin gekregen door de jaren heen.

Three shell game, had het nooit gedacht maar is zoooooo leuk om te doen!

Munten routine, dit is net film trucage, maar dan live! Ik houd ervan :)

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
490
186
43
36
Mijn top 3
1.) Sponsbal routine
2.) Kaart routine met als finale card to wallet
3.) Elastiek routine

EDIT:
Bij de sponsbal routine krijg je keer op keer weer een mega reactie en een lach op ieder gezicht.
Verbazing en humor vind ik erg belangrijk ;-) Dit is mijn opening en staat gegarandeerd voor een toffe 10 minuten aan tafel.

Ik heb mijn eigen kaartroutine (geen acr) waarbij meerdere magische momentjes voorbij komen. met als uiteindelijke finale de card to wallet.
Toeschouwers verwachten bij een goochelaar zoiezo kaarten, en hiermee laat ik zien dat ik mijn publiek kan entertainen en over toffe skills beschik.

Ik doe een CMH routine waarbij ik "een komische uitleg" geef over hoe ik het doe. Vervolgens creeer je weer skilss en lachende gezichten.

Ik vind het bij goochelen het aller belangrijkste dat mijn publiek het na hun zin heeft.
Mijn top 3 speelt hierin de hoofdrol.

Laatst bewerkt:

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.215
40
48
62
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
1, Invisible deck
2. Card to wallet ( F1 nitro wallet )
3. Free will ( zeer eenvoudig en goedkoop, maar geeft elke keer weer bijzonder leuke reacties ).
Dit is mijn top drie, maar ik doe uiteraard veel meer trucs; afhankelijk van het publiek; o.a. het glasdeck en een komisch trucje met een 3,5 kaart valt ook altijd in de smaak.

• Like
Reactions: Wimhek11

Lars van Tuijl

Member+
1 jan 1970
98
53
18
29
Oss
www.goochelaar-larsvantuijl.nl
Mijn top 3:
Deze top 3 bestaat niet zozeer uit mijn favorieten, maar gekeken naar de reacties van het publiek boek ik hier steevast veel succes mee.

1. Turbo Stick Routine met Double Cross (heel veel magie in korte tijd, los van elkaar al twee top effecten, maar samen echt een dodelijke combinatie. Ik laat toeschouwers soms kruisjes wegvegen op de turbo stick en die komen dan steeds terug. De laatste keer mislukt dit, maar staat het kruisje op de hand van de toeschouwer).
2. Stand-up monte (leuke kaarttruc waarbij publiek wordt betrokken, simpel te volgen plot en wederom veel magie in korte tijd)
3. Ring on String routine met Nesting Wallets (dit is voor mij de ideale plaatsvervanger van ACR met Card to I.L. In plaats van de kaart die naar boven springt heb je hier de ring van de toeschouwer die steeds loskomt en zich uiteindelijk naar een impossible location verplaatst.

Eervolle vermelding: Bij rustige gelegenheden zonder al te veel achtergrondmuziek is Trilogy waarbij de voorspelling als foto in mijn album op mijn telefoon staat ook echt een killer.

Wat bij alle bovenstaande effecten een extra plus is, is dat je veel materiaal gedurende de act uit handen kunt geven. Het koord van ring on string, de ring van de toeschouwer, de paddle, een aantal kaarten van stand-up monte liggen op de hand van de toeschouwer waardoor ze niet direct de drang hebben om alles te onderzoeken.
Persoonlijk vind ik ninja rings heel leuk om te doen, maar helaas is er altijd wel iemand die het principe van de key ring kent (of goed gokt) of alle ringen even wil controleren. Ik heb wel manieren ontwikkeld om hiermee om te gaan, maar het voelt toch niet altijd prettig.

• Like
Reactions: Magic Mike

De Sven

Member+
17 jan 2012
71
3
8
38
Kortrijk
www.DeSven.be
1. Turbo Stick Routine met Double Cross (heel veel magie in korte tijd, los van elkaar al twee top effecten, maar samen echt een dodelijke combinatie. Ik laat toeschouwers soms kruisjes wegvegen op de turbo stick en die komen dan steeds terug. De laatste keer mislukt dit, maar staat het kruisje op de hand van de toeschouwer).
-> Leuke aanvulling met double cross

• Like
Reactions: Lars van Tuijl

De Sven

Member+
17 jan 2012
71
3
8
38
Kortrijk
www.DeSven.be
1) sponge -> verbazing gegarandeerd
2) double cross -> eenvoudig en vernieuwend (helaas niet altijd mogelijk omdat mijn handen zweten)
3) ambitious card met/zonder svengali deck

Tommy Blooper

Member+
25 nov 2003
702
94
28
48
Leusden
www.showieso-entertainment.nl
1-In revers een zelf bedachte welke
er zit een deckswitch in en de
reacties zijn vaak hilarisch. In in
reverse leg ik de truc uit nadat ik
hem eerst heb gedaan. De uitkomst
is dan echter het tegenovergestelde
van wat ze eerst zagen. Ik kan me
volledig concentreren op de
presentatie.

2-tic tac toe impromptu, makkelijk en
simpel maar een goed effect.
Gebaseerd op Martin Gardner Of
three card mental ook impromptu

3-B-wave omdat ik daar zo lekker bij
kan lullen.

didge

Member+
23 jun 2003
747
179
43
55
Coin Combo met elk soort munt en eindigen met een multiple coins french drop plus pocket ditch; vind vaak een 3fly nog leuk om te doen maar dan wel met eigen munten.
Ambitous combo - doe eigenlijk wat er in me opkomt en afhankelijk van voor wie
Ouderwetse T&R - Reformation by Hollingworth ( zolang mee lopen oefenen dat ik hem nu na al die jaren niet te lang los wil laten, wel wat meer tempo als vroeger).

Eerlijk gezegd doe ik het meeste mentalisme en omdat alles in een informele setting plaatsvind is dat bijna propless(prevaricator, boht, peek e.d...).
In mijn wereld verwachten mensen eigenlijk dat altijd wel wat doe in de off-beat en dus vind ik het leuk om wat voor te bereiden.
Ik doe het omdat ik weet dat het verbind en verbaasd.
Ik pak kaartten heb ik eigenlijk altijd wel bij om dezelfde reden als mentalisme op de een of andere manier mij niet gepast lijkt.
Verbinden, verassen en verbazen dus......
In een cirkel met magicians gaat het al snel over mijn kennis over presteren onder druk en gericht trainen(niet goochel technisch) en ook dat verbind en verrast en verbaasd nog vaak...
Komt dus geen munt of kaart aan te pas maar wel het mentaal aspect :)

mitch durbank

Member+
18 jun 2003
940
250
63
42
Emmen
www.mitchdurbank.nl
Hoi hoi,

Mijn favoriete close up effecten zijn.

1. Pen en coin routine. Zeer visueel, en is een echte binnenkomer. Ik gebruik deze dan bijna altijd als opener. Mensen hoeven alleen maar te kijken en genieten van de onmogelijkheden. Ik presenteer dit met mijn mouwen omhoog gestroopt ( Dit is voor leken een extra laag van verwondering. ze denken toch vaak aan de mouw. Al is het niet zo het is een verklaring en dit doet af aan de impact van een truc). Het doel is dat ik de aandacht van de mensen gelijk pak en het eerste contact maak. En dat het hier niet gaat om trucs en vaardigheden die ze kennen van een familielid die een trucje vertoond.
  2. Ambitious card eindigen met de kaart gevouwen in de mysterybox. Zeer visuele routine en er is hier ook weinig ruis. Hiermee bedoel ik dat er tussen de beginsituaitie ( men ziet hun kaart met handtekening) dan terug steken midden in het spel. Dan gelijk weer bovenop. De stappen die hier tussen zitten zijn heel minimaal. Ik vind het dan ook belangrijk dat deze stappen heel langzaam worden uitgevoerd. De overtuiging en de impact zullen dan nog meer zijn.
  3. Cups and balls. Dit vind ik één van de mooiste routines die ik doe. Mijn versie kan ik niet in iedere situatie presenteren. Zo zal ik dit niet snel doen aan een statafel waar alle toeschouwer ook staan. Maar bij het tafelgoochelen als mensen zitten aan de tafel presenteer ik de cups and balls wel. Dit is zo ontzettend magisch en intrerigerend voor mensen. Ook hier vind ik dat het zeer langzaam moet worden uitgevoerd dit vind ik trouwens bij alle goochelroutines. De verassing van de big loads is geweldig en dit gebruik ik dan ook vaak als closer.

• Like
Reactions: Hans Scheven