Trucs of acts met veel interactie.

25 mrt 2019
2
4
3
57
Vlaardingen
www.roodsnavel.nl
Met Kerst heb ik tijdens een optreden voor verstandelijk beperkten het item Human Xylophone ( Keith Fields) gebruikt. de georganiseerde chaos was erg leuk en de mensen genoten. Wat zijn julli trucs/acts waarbij minstens 4-5 kinderen bij betrokken kunnen worden? en hoe organiseer je dit?

• Like
Reactions: Hans Scheven

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
452
159
43
36
Wat super leuk, maar o zo lastig om dit goed te managen, Ik heb max 2 kinderen op het podium staan.
Heb je niet het idee dat de act te lang duurt? Dit filmpje duurt 5 minuten en er is volop in geknipt. Jouw helpers moeten dit dus ook volhouden en zichzelf niet moeten gaan vervelen.

In dit filmpje zie je ook een kind dat voor "kleine" problemen zorgt (omdat ze zich verveeld gok ik) wat in deze situatie niet erg is maar juis grappig, Maar heb je kinderen die er misbruik van maken dan loopt heel je act in de soep. Wel zou ik de uitdaging heel graag aandurven en zie ook mogelijkheden voor een jubileum op een school.

Hoe gaaf is het om samen met het publiek dat je uitnodigt op het podium "happy birthday to you" te spelen.
Waar heb jij die muziek instrumenten gehaald Harry?

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.214
40
48
61
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Mijn ervaring is dat de xylofoon beter uit de verf komt bij iets oudere kinderen, maar ik houd ook trucs waarbij ik meer kinderen naar voren kan halen. De xylofoon gebruik ik trouwens tijdens Sinterklaasvoorstellingen met het liedje Sinterklaaskapoentje; dan gebruik ik 6 buizen en is het iets makkelijker te organiseren. Ik doe sinds kort in elke voorstelling de fishrace; dan heb je naast 3 kinderen ( waarvan 2 in de zaal ) ook de hulp nodig van 2 volwassenen.
Verder doe ik af en toe in familievoorstellingen de truc met 4 witte en 1 zwart balletje of de red bags van Leo Smetsers; ook lekker wat interactie.

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
452
159
43
36
Tof dat jij ook de xylofoontruc doet. Het maakt mij wel nieuwsgierig. Nu ben ik alles behalve muziekaal aangelegd. is dat dan een probleem @Hans Scheven en @Prof. Roodsnavel.

Verder heb je het over de fischrace Hans, kun je mij daar wat meer over vertellen?

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.214
40
48
61
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Heel bekend onder Engelse entertainers en in diverse uitvoeringen ( dino's, ruimtevaart etc. ) verkrijgbaar bij Kimmomagic.com Hij heeft vroeger gewerkt in Practicalmagic maar die winkel is er niet meer wegens overlijden van de eigenaar. Op you tube staan diverse filmpjes; fishrace

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.214
40
48
61
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Nog even over de xylofoon truc; je hoeft niet perse muzikaal te zijn, want happy birthday en diverse andere liedjes krijg je bijgeleverd.
Ik zag dat Practical Magic shop England inmiddels een andere eigenaar heeft en vernieuwd is. Daar had ik die xylofoon truc; weet niet of hij hem nog heeft, maar wel veel andere goede kindertrucs die de Nederlandse dealers niet hebben.

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
740
111
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Erg goede en mooie act. Echter huren ze mij als goochelaar in dus voor mij persoonlijk vind ik het net iets te lang voor iets waar geen enkel element van goochelen in voorkomt. Maar als ze je als "entertainer" inhuren, is dit een erg mooie act. Zelf werk ik over het algemeen met 1 toeschouwer en soms een uitschieter naar 2 ... of het gehele publiek.

Jesse

Member
31 jan 2018
14
4
3
16
Landsmeer
Leuke video! Ik vind het idee van meerdere mensen betrekken erg tof! Penn and Teller deden ook eens een truc met meerdere kinderen waarbij zij juist de goochelaar zijn! Met dit effect kan je zelfs de kinderen volwassenen laten foolen! En het is erg makkelijk te begrijpen voor de kinderen! Hier is de link naar hun video:

• Like
Reactions: Hans Scheven

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
452
159
43
36
Wat een super toffe video is dit.
Had hem nog nooit gezien. Heel erg leuk